Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09-2023
hallo, ik weet niet of ik hier goed zit maar ik heb een vraag over xampp en het gebruik van symbolic links...ik heb namelijk meerdere computers met mijn data dus ik gebruik netwerk mappen, nou is dit lokaal geen probleem maar ik wil het nu gaan streamen over internet naar mijn nexus 7 voor als ik niet thuis ben.

nou is het mij gelukt om met mklink /d <naam> "<pad>" de links te maken, deze werken ook op mijn computer maar xampp ziet ze niet...alleen de links die verwijzen naar lokale hdds...

ik neem aan dat het ergens een instelling is ofzo want het lijkt me sterk dat het gewoonweg niet kan om symbolic links te gebruiken in xampp die verwijzen naar netwerk locaties...

imand een idee...alle hulp is welkom.
sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

Het kunnen twee dingen zijn.

In de httpd.conf het volgende aanpassen (bij mij regel 202):

Options FollowSymLinks
AllowOverride None
Order allow,deny
Allow from all

Er staat nu waarschijnlijk:

Options FollowSymLinks
AllowOverride None
Order deny,allow
Deny from all

Anders kun je ook nog proberen in de httpd.conf het volgende toe te voegen:

User JeEigenUsername
Group JeEigenGroup

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 57963 op 09-01-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
ik heb net de eerste optie geprobeerd...die stond inderdaad uit, maar het werkt nogsteeds niet...

is er een speciaale plek waar ik de user en group moet zetten... en wat moet ik daar invullen? haha sorry ben een beetje een noob op dit gebied :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

Je moet wel Apache even opnieuw starten na je aanpassing. Heb je dat gedaan?

Er staan al een user en een group. De group kun je even laten voor wat het is maar de user zou je Windows of OSX username moeten worden. Ook hierna apache opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
ja ik heb apache opnieuw gestart...ik heb nog even niet verder gekeken vanwegen tijdsgebrek...maar ik zal warschijnlijk dit weekend nog even wat proberen