Toon posts:

Mijn amd k6-2 is dood ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de aluminium cap van mn amd k6-2 500 afgesneden, volgens het Mol je AMD k6-2 topic (wat ik nu niet meer ken vinden omdat de search dood is), want mn amd werd nogal warm (50C idle 58C stressed)

maar nadat ik de cap eraf had gehaald werd mn amd heel erg onstabiel, hij werd wel koeler... als ik de cap erop legde dan deed ie het weer een beetje normaal, teminste ik kwam in windows. Ik heb nu de cap met 1sec lijm er weer opgelijmt en hij lijkt weer normaal te werken... behalve als ik hem op 500mhz (5*100) zet, waar hij behoord op te lopen. Hij loopt wel stabiel op 5*95 = 475 en de core op 2.2v (das normaal), hij heeft namelijk gisteren de hele dag met een koe gedraaid zonder dat ik een blauw scherm, vastloper of iets anders kreeg.

Ik krijg hem dus niet op 5*100 ook niet als ik de core 2.6v zet, en 4,5 * 105 = 472 wil ook niet werken, want dan post ie op 466 mhz en windows wil niet booten

mijn mobo is een Asus P5a

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

Verwijderd

Tja ik had de mijne een AMD k62 met asus p5a-b mobotje, en die ging zonder aan te passen steeds instabieler lopen, niks werkte zelfs niet met een oude videokaart en voor de rest kaal was nog te onstabiel en toen heb k hem terug geklokt van 450 naar 400 en nu is hij weer een beetje stabiel :( en heb ik een nieuwe :)

Verwijderd

Probeer eens deze search:

http://onno.dhs.org/NSearch/SearchServlet?theme=got

deze werkt wel en is ook beter!

succes

Verwijderd

Ja dat heb ik vaker gehoort,

Vraag het maar eens aan PsyFlux, deze heeft hetzelfde geval ook gehad.
Het is erg vreemd.mmm

Bij werkt hij uncapped prima op 600. :):)

Verwijderd

JE hebt 'm toch niet zo geuncapped als op je usericon???

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:34
misschien een beetje variatie aanbrengen in de Vcore? Ik heb hier ook een K62 533@550 (tot nu toe) die werkt perfect. Wordt overigens ook helemaal niet warm.

Ik raadt dus af ze te uncappen. :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
ja het temp verschil was echt enorm, ik kwam dus wel in het bios maar dat was ook gelijk alles. de temp was toen 45C

btw ik gebruik deze koeler TTC-K635TB - High-Profile Socket 7/370 Cooler, met extra hoge koelribben

Verwijderd

Topicstarter
mn usericon das mn ouwe 486... een echte amd x5 133 :P heb op school 2 boren ermee gemolgd :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 10:56 schreef Tampie2000 het volgende:
misschien een beetje variatie aanbrengen in de Vcore? Ik heb hier ook een K62 533@550 (tot nu toe) die werkt perfect. Wordt overigens ook helemaal niet warm.

Ik raadt dus af ze te uncappen. :)
ik heb de vocre op 2.7v gehad, en het wil nog steeds nie werken...

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 10:57 schreef matty het volgende:
mn usericon das mn ouwe 486... een echte amd x5 133 :P heb op school 2 boren ermee gemolgd :P
HAHAHAHA, je kan keramiek niet boren nee.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 11:23 schreef MrK het volgende:

[..]

HAHAHAHA, je kan keramiek niet boren nee.
naja, ik had er lol mee :P rest van de plaatjes ook hebbe ?

Verwijderd

Mijn k6-2 500 is 45 graden stressed en niet uncappen, je kan er beter een goeie koeler opzetten dat is denk ik iets veiliger dan uncappen.

(Mijn k6-2 500 wil in win2k niet hoger dan 500, in 98se deed hij het wel op 550 :()

Verwijderd

Topicstarter
nou die koeler is best groot enzo, goede fan zit erop. Maar hij loopt nu op 475 (5*95) en is tot nu toe stabiel op de standaard vcore. Ik denk dat ik hem daarop laat lopen. Hij loopt nu al 5 uur met een koe stabiel. Maar toch bedankt voor de reacties

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 11:27 schreef matty het volgende:

[..]

naja, ik had er lol mee :P rest van de plaatjes ook hebbe ?
Nee hoor, ik heb hier zelf een p75 met een hamer bewerkt.
Geeft hezelfde effect.

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem gehad, met mijn k6 2 500 .

bij mij kwam het gewoon omdat de koeler er niet helemaal vlak op de core zat.
hij liep toen alleen op 450MHz.

als je dat plaatje er weer terug op zet moet je wel even een klein beetje koelpasta er tussen doen!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 21:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
dikke kans dat je koelblok er idd niet goed op zit

ik heb er zelf van die rubberen rondjes op geplakt (had ik nog over van m'n Alpha)

met cap wilde mijn k6-2 500 niet eens stabiel draaien op 550, ding crashte in 3dmark enzo
nu heb ik de cap eraf gesloopt, socket a koeler erop en hij doet 600 zonder een krimp te geven :7 nog iets hoger wil ie ook wel booten maar dan gaat ie rare dingen doen

het ding loopt nu op 500 mhz, omdat ik de snelheid toch niet gebruik

de temp is na het uncappen van 58 naar 35 graden gegaan (stressed)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
de cpu maakt goed contact met de plaat, ik moet wel nog ff koelpasta kopen... die andere hebbik eraf gehaald toen ik de cpu schoon maakte met wasbeziene om te plakken.

De cpu wordt gewoon warm, evenals mijn heatsink, misschien kan ik er een grotere fan opzetten, maar dit zal weinig nut hebben want als ik er 2 120mm fans achter zet dan krijg ik hem niet op 500mhz

trouwens weet iemand waar je die lijm die ze bij k6 cpu's gebruiken ken kopen ? tis een soort rubberig goedje ofwel het zou wel es fijn zijn dat het niet gaat trillen enzo

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 21:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op zaterdag 02 juni 2001 18:40 schreef matty het volgende:
de cpu maakt goed contact met de plaat, ik moet wel nog ff koelpasta kopen... die andere hebbik eraf gehaald toen ik de cpu schoon maakte met wasbeziene om te plakken.

De cpu wordt gewoon warm, evenals mijn heatsink, misschien kan ik er een grotere fan opzetten, maar dit zal weinig nut hebben want als ik er 2 120mm fans achter zet dan krijg ik hem niet op 500mhz

trouwens weet iemand waar je die lijm die ze bij k6 cpu's gebruiken ken kopen ? tis een soort rubberig goedje ofwel het zou wel es fijn zijn dat het niet gaat trillen enzo
wat voor koeler heb je? het kan ook zijn dat door het eraf slopen je core wat lager 'ligt' waardoor je de clip wat bij moet buigen

dat rubberen goedje leek me niet echt bevorderlijk voor de hitteoverdracht, er zat bij mij bijna een halve millimeter spul tussen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 18:54 schreef Ener-G het volgende:

[..]

wat voor koeler heb je? het kan ook zijn dat door het eraf slopen je core wat lager 'ligt' waardoor je de clip wat bij moet buigen

dat rubberen goedje leek me niet echt bevorderlijk voor de hitteoverdracht, er zat bij mij bijna een halve millimeter spul tussen
die koeler staat ergus hier boven gepost. en over die clip, ik heb er eentje die je ken verstellen, van een of andere coolermaster gehaald. Die je ken verstelle hoe strak hij op je cpu geklemt moet worden.

Het rubbere goedje zat er bij mij heel dun op, teminste op de core. niet op de hoeken
Pagina: 1