Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373674

Topicstarter
Hallo mensen,

Recentelijk ben ik bezig met Joomla en vind het een erg leuk programma. Nu heb ik 2 domeinen bij TransIP en heb joomla bij 1 geinstalleerd. Dit verliep al niet helemaal vlekkeloos en ik moest de configuratiefile.php later aanmaken en in de root folder plaatsten.

Na wat "gedoe" met rechten werkt het wel goed, maar grote extenties installeren of grote fotobestanden lukt gewoon echt niet. Krijg dan een server error. foutmelding en een wit scherm. Heb al wat lopen zoeken en iets gevonden met htaccess en php.ini maar snap hier weinig van.

De helpdesk bij TransIP is gewoon ronduit slecht en ze melden doodleuk dat ze geen ondersteuning geven voor joomla installatie. Op hun site is duidelijk een joomla logo te zien en de tekst zonder lastige installatie zo onine..... ik ben nu al 1 week bezig en het werkt nog steeds niet :(

Is er hier iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

# vi /etc/php.ini

Sample outputs:
memory_limit = 32M
upload_max_filesize = 10M
post_max_size = 20M

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar waar moet ik dit invullen.. ik heb nu een htaccess.txt file, maar zodra ik dat alleen verander naar .htaccess loopt alles als vast en doet de hele site het niet meer.

dit had ik zelf gevonden http://help.joomlacommuni...e-bestanden-uploaden.html het aanpassen van die htaccess file geeft problemen (ik mag het niet doen van transIP of ik doe iets verkeer) en die php.ini kan ik met ftp nergens vinden in de mappen.

heb je misschien iets meer uitleg voor een newbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Dat jij niet weet hoe je je config moet instellen kan Transip weinig aan doen natuurlijk. Met ondersteuning geven ze bedoelen ze wat anders als dat jij denkt schat ik zo.

Tevens is zowel de Joomla als de Php community enorm groot. Vragen als, waar staat mijn php.ini file, zou in no time een antwoord moeten opleveren als je de goede termen gebruikt in die community's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07 12:10

TheNephilim

Wtfuzzle

@himlims_ & @ciris: Bij de meeste webhosters heb je helemaal geen toegang tot de php.ini.

Daarnaast ga ik er vanuit dat Joomla met een ini_set probeert om de upload_max_filesize en memory_limit te verhogen bij dergelijke acties.

Zelf heb ik meestal te doen met mijndomein.nl en die hebben wel fatsoenlijke upload limieten en dergelijke. Ook zijn de bestanden van je web user tenzij je 'php safe mode' aan laat staan.

2MB is natuurlijk belachelijk, dat zou betekenen dat je geen foto zou kunnen uploaden in welk CMS dan ook. Even contact opnemen over het ophogen van de uploadlimiet lijkt me dan ook het beste. Als ze daar geen gehoor aan geven, gewoon ergens anders je websites gaan hosten! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hier staat die php.ini

/usr/local/php54/etc/php.ini

hier kan ik zelf echter niet bijkomen en kom ik toch weer uit bij TransIp. het kan dan wel een joomla instelling zijn, maar ik begrijp echt niet hoe ik dit nu zelf kan verhogen naar 10 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TheNephilim schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:40:
@himlims_ & @ciris: Bij de meeste webhosters heb je helemaal geen toegang tot de php.ini.

Daarnaast ga ik er vanuit dat Joomla met een ini_set probeert om de upload_max_filesize en memory_limit te verhogen bij dergelijke acties.

Zelf heb ik meestal te doen met mijndomein.nl en die hebben wel fatsoenlijke upload limieten en dergelijke. Ook zijn de bestanden van je web user tenzij je 'php safe mode' aan laat staan.

2MB is natuurlijk belachelijk, dat zou betekenen dat je geen foto zou kunnen uploaden in welk CMS dan ook. Even contact opnemen over het ophogen van de uploadlimiet lijkt me dan ook het beste. Als ze daar geen gehoor aan geven, gewoon ergens anders je websites gaan hosten! :o
ja precies.. heb alleen even gekeken en het lijkt erop dat je 60 dagen moet wachten voordat ik het pas kan overzetten.. voel me echt zwaar genaaid door die lui van TransIP.. heb bijna 240 euro betaald voor 2 domain hosting pakketten en kom er nu achter dat ik niet eens een fatzoenlijk template kan uploaden...

maar als het specifiek die ini.php en htaccess is waar het aan ligt dan ga ikz e nu meteen weer mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-07 04:44

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Anoniem: 373674 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:42:
[...]

ja precies.. heb alleen even gekeken en het lijkt erop dat je 60 dagen moet wachten voordat ik het pas kan overzetten.. voel me echt zwaar genaaid door die lui van TransIP.. heb bij 240 euro betaald voor 2 domain hosting pakketten en kom er nu achter dat ik niet eens een fatzoenlijk template kan uploaden...

maar als het specifiek die ini.php en htaccess is waar het aan ligt dan ga ikz e nu meteen weer mailen
Ga eens zelf na denken voordat je hier rant.

JIJ koopt heel dom voor 240 euro hosting voor 2 domeintjes terwijl je er niets van snapt.
JIJ leest niets door, over wat wel of niet kan op je hosting
JIJ leest niets door, over waar je hosting wel of geen support op geeft.
JIJ komt met allerlei nul argumenten waar niemand iets aan heeft.

Zo, even nu over jou, inplaats van hoster X.

Nu naar je probleem:

Kom eens met specificaties:

Wat voor hosting heb je? : Een pakketje met Direct Admin, VPS, Cloud of wat?
Wat voor rechten heb je? Alleen Direct Admin met FPS of gewoon root toegang?
Wat is nou specifiek je probleem?
Weet je uberhaubt al wat je limits zijn? Al eens een server check gedaan dan?
Is je htaccess wel gewoon goed? Anders kan dit ook een whitescreen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
douweegbertje schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:50:
[...]

Ga eens zelf na denken voordat je hier rant.

JIJ koopt heel dom voor 240 euro hosting voor 2 domeintjes terwijl je er niets van snapt.
JIJ leest niets door, over wat wel of niet kan op je hosting
JIJ leest niets door, over waar je hosting wel of geen support op geeft.
JIJ komt met allerlei nul argumenten waar niemand iets aan heeft.

Zo, even nu over jou, inplaats van hoster X.

Nu naar je probleem:

Kom eens met specificaties:

Wat voor hosting heb je? : Een pakketje met Direct Admin, VPS, Cloud of wat?
Wat voor rechten heb je? Alleen Direct Admin met FPS of gewoon root toegang?
Wat is nou specifiek je probleem?
Weet je uberhaubt al wat je limits zijn? Al eens een server check gedaan dan?
Is je htaccess wel gewoon goed? Anders kan dit ook een whitescreen geven?
nou rustig aan.. als jij al een week bezig zou zijn dan was je denk ik ook best geirriteerd ;)

kijk dit heb ik https://www.transip.nl/do...ing/webhosting-pakketten/ en dan die exculsief. premium bedoel ik

zoals thenephilim ook schreef.. kan ik die php.ini niet vinden. htaccess.txt zie ik staan als ik via ftp kijk in de rootmap op de server (WWW map)

specifiek is het probleem het verhogen van mijn upload want hier loopt het nu vast. foto's extenties, templates wanneer het iets boven de 2 mb zit krijg ik een foutmelding, wit scherm

dus vandaar mijn vraag. hopelijk weet jij het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

TheNephilim schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:40:
nou nou

1) het is een kloppend antwoord op zijn vraagstuk
2) wij weten toch geen hol over zijn hosting? (onvolledige topic)
3) contact met host opnemen en ongenoegen uitten
4) vele hosts staan wel toe dat je zelf een php.ini in een map zet om defautl settings te overrulen.

en verder :X

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 08-01-2013 16:08 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:12

Tazzios

..

Bij joomla 2.5 kun je (sommige?) extensies ook zelf uitpakken en uploaden en vervolgens bij extensie beheer voor "Ontdekken" kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
himlims_ schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:06:
[...]

nou nou

1) het is een kloppend antwoord op zijn vraagstuk
2) wij weten toch geen hol over zijn hosting? (onvolledige topic)
3) contact met host opnemen en ongenoegen uitten
4) vele hosts staan wel toe dat je zelf een php.ini in een map zet om defautl settings te overrulen.

en verder :X
dus als ik dit "register_globals = On register_argc_argv = On memory_limit = 10M track_errors = On upload_max_filesize = 10M"

in een file zet, het php.ini noem en plaats in de www map... zou het dan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tazzios schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:11:
Bij joomla 2.5 kun je (sommige?) extensies ook zelf uitpakken en uploaden en vervolgens bij extensie beheer voor "Ontdekken" kiezen.
hoi ja dit heb ik geprobeerd met een extentie JCE editor, maar dit werkt hierbij echt niet. na iets van 5 sec error --> wit scherm en dan die tekst contact webmaster etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Anoniem: 373674 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:58:
[...]

nou rustig aan.. als jij al een week bezig zou zijn dan was je denk ik ook best geirriteerd ;)

kijk dit heb ik https://www.transip.nl/do...ing/webhosting-pakketten/ en dan die exculsief. premium bedoel ik

zoals thenephilim ook schreef.. kan ik die php.ini niet vinden. htaccess.txt zie ik staan als ik via ftp kijk in de rootmap op de server (WWW map)

specifiek is het probleem het verhogen van mijn upload want hier loopt het nu vast. foto's extenties, templates wanneer het iets boven de 2 mb zit krijg ik een foutmelding, wit scherm

dus vandaar mijn vraag. hopelijk weet jij het :P
php.ini is in feite een bestand van apache..
Je gaat deze ook niet vinden in je FTP mapje die in de 'htdocs' zit.

Het moet .htaccess zijn, en niet htaccess.txt, anders werkt het sowieso al niet.
Zet dit er in:

code:
1
php_value upload_max_filesize              20M

Verder kun je in PHP phpinfo(); doen om je settings uit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
douweegbertje schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:23:
[...]

php.ini is in feite een bestand van apache..
Je gaat deze ook niet vinden in je FTP mapje die in de 'htdocs' zit.

Het moet .htaccess zijn, en niet htaccess.txt, anders werkt het sowieso al niet.
Zet dit er in:

code:
1
php_value upload_max_filesize              20M

Verder kun je in PHP phpinfo(); doen om je settings uit te lezen.
ok bedankt, maar als ik de htaccess.txt file save als .htaccess (en verder niets wijzig) is de site niet meer te benaderen.

dit heb ik op het transip forum over die file kunnen vinden (soort van linken database)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik krijg een Internal Server Error bij gebruik van htaccess-bestanden, hoe kan dat?
Het gebruik van de 'Options' en 'DirectoryIndex' functies binnen htaccess-bestanden wordt om veiligheidsredenen op onze webhosting-servers niet ondersteund. Mocht u deze functie wel hebben ingeschakeld, dan zal dit resulteren in een 'Internal Server Error' melding.

Mocht u in uw .htaccess-bestand een regel hebben die begint met 'Options' of 'DirectoryIndex' dan kunt u deze het beste inactief maken door hier een '#' voor te plaatsen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

betekend dit nu dan concreet dat ik de htaccess file ook niet kan aanpassen?

php versie is trouwens 5.4.7

net een mail gehad van transip en die zeiden dat het misschien komt door de 60 sec timing, maar dat ze dat om veiligheidsredenen niet kunnen verhogen.. heb ze net al terug gemailt dat ik die foutmelding ver voor de 60 sec al binnen heb.. denk rond 15-20 sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Anoniem: 373674 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:42:
betekend dit nu dan concreet dat ik de htaccess file ook niet kan aanpassen?
Hoe kom je nou in hemelsnaam tot die conclusie als je de tekst die je quote leest :?
Er staat zelfs impliciet dat je wél .htaccess bestanden kunt gebruiken maar als daarin, toevallig, Options of DirectoryIndex in voorkomen dat je een foutmelding krijgt (internal server error) en die regels moet uitcommenten (dus: een # voor plaatsen).

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 08-01-2013 16:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:45:
[...]

Hoe kom je nou in hemelsnaam tot die conclusie als je de tekst die je quote leest :?
Er staat zelfs impliciet dat je wél .htaccess bestanden kunt gebruiken maar als daarin, toevallig, Options of DirectoryIndex in voorkomen dat je een foutmelding krijgt (internal server error) en die regels moet uitcommenten (dus: een # voor plaatsen).
maar waarom kan ik dan het bestaande htaccess.txt file niet gewoon omzetten naar.htaccess zonder dat de hele site ineens weg is? (het doet kennelijk als .txt file dus toch wel wat)

ik heb al die regels ook in dat bestand gezet, opgeslagen als .htaccess maar zodra ik maar iets verander aan die htaccess.txt file is niets meer te benaderen... vandaar mijn vermoeden (geen conclusie :P )

probeer een oplossing te vinden voor iets waar ik nog nooit mee te maken heb gehad.. dus sry voor het newbie gehalte, maar we zijn allemaal een keer begonnen toch?

dus .htaccess en dan met die nieuwe regels werkend krijgen :? wat is hierbij de truck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
als ik doe wat deze jongen in dit tutorial filmpje laat zien.. dan blijft mijn site wit met een error

YouTube: How to enable htaccess in Joomla 2.5#!

dus ja ik weet het ook niet zo.. geen php.ini en htcassess kan ik schijnbaar niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Anoniem: 373674 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:01:
maar waarom kan ik dan het bestaande htaccess.txt file niet gewoon omzetten naar.htaccess zonder dat de hele site ineens weg is? (het doet kennelijk als .txt file dus toch wel wat)
Ik vind dat je maar rare conclusies trekt :?
Als .txt doet 't juist geen drol, en als je 't corrigeert naar .htaccess dan probeert apache er dus (klaarblijkelijk) iets mee te doen maar heb je er (een) fout(en) in zitten waardoor je pagina "wit" blijft (heb je voor de gein al eens gekeken naar de HTTP status code die je dan terugkrijgt? (Kijk eens in Firebug/IE F12 Dev.tools/Chrome Dev.tools/Safari Dev.tools/Opera Dragonfly/Fiddler2/Wireshark).
ik heb al die regels ook in dat bestand gezet, opgeslagen als .htaccess maar zodra ik maar iets verander aan die htaccess.txt file is niets meer te benaderen... vandaar mijn vermoeden (geen conclusie :P )
Als je dat zo hebt gedaan dan gaat 't niet werken nee... Heb je voor de gein al eens de documentatie erbij genomen?
probeer een oplossing te vinden voor iets waar ik nog nooit mee te maken heb gehad.. dus sry voor het newbie gehalte, maar we zijn allemaal een keer begonnen toch?
Again: documentatie. We zijn allemaal een keer begonnen met de documentatie te lezen bedoel je ja ;)

Overigens is php.ini ook prima gedocumenteerd.
Anoniem: 373674 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:21:
als ik doe wat deze jongen in dit tutorial filmpje laat zien.. dan blijft mijn site wit met een error

YouTube: How to enable htaccess in Joomla 2.5#!

dus ja ik weet het ook niet zo.. geen php.ini en htcassess kan ik schijnbaar niet veranderen.
Gebruik de edit link bovenaan een post als je iets toe te voegen hebt; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/93OGDVn8zio6RrIck1qYj8ne/full.png

Verder: htcassess != .htaccess. Als je net zo "zorgvuldig" aan 't testen bent kan ik me voorstellen dat je van de ene in de andere wazige fout terecht komt.

Tot slot: Waar hoort mijn topic?. Dit topic hoorde al niet in WEB en nu schop ik 't er ook uit ook :P Dit kan naar WSS.

WEB » WSS dus.

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 08-01-2013 17:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Een newbie gehalte maakt niet uit, alleen je trail&error oplossingen slaan (met alle respect) nergens op.

Verdiep je eerst even in wat feiten.

Wat heb ik (qua hosting, en mogelijkheden).
Wat heb ik nodig.
Waar dient het voor
Hoe werkt het

Verdiep je dan even in de stof.

PHP.ini is eigenlijk een bestand voor de settings van je "php installatie".
Deze is vrij krachtig, aangezien je in feite je 'server' kunt aanpassen.

Met een htaccess kun je doormiddel van commands zoals 'Options' en 'DirectoryIndex' dingen daar in veranderen.

Aangezien je geen eigen server hebt, kan het best zijn dat dit is uitgeschakkeld, net zoals een tal van andere dingen. Denk aan vhosts bijvoorbeeld.

------------

Daarmee gezegt moet je een oplossing verzinnen die wel past in je plaatje van "wat heb ik nodig, wat is mogelijk". Daarbij kan ik haast de conclusie trekken dat je je extensies zelf handmatig moet uploaden naar je FTP.

Maar ga eens verdiepen in htaccess, php.ini, PHP in het algemeen qua configuraties, webservers, FTP en rechten. Bedenk ook verder dat je als het ware in een verkapte cloud werkt, met allerlei restricties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
douweegbertje schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:25:

Daarmee gezegt moet je een oplossing verzinnen die wel past in je plaatje van "wat heb ik nodig, wat is mogelijk". Daarbij kan ik haast de conclusie trekken dat je je extensies zelf handmatig moet uploaden naar je FTP.

Maar ga eens verdiepen in htaccess, php.ini, PHP in het algemeen qua configuraties, webservers, FTP en rechten. Bedenk ook verder dat je als het ware in een verkapte cloud werkt, met allerlei restricties.
dit heb ik geprobeerd.. loopt dan net zo hard vast als normaal.. code 500 error

Vind het gewoon allemaal erg vreemd.. installatie joomla bij one.com --> 5 min nooit enig probleem gehad. Bij transip duurt dit nu al 1 week en kennelijk moet ik half htaccess/php.ini expert worden om het goed te krijgen..

ik weet het niet, maar als consument vind ik dit gewoon een beetje raar. denk wel dat de oplossing in die htaccess file zit en als ik zoekvriendelijke url's wil hebben moet ik toch die .htaccess werkend zien te krijgen.

focus mij daar dan wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind die terminologie "hij loopt vast" ook zo bijzonder! Hij loopt niet vast, je krijgt een error. Zoek eens wat die error is! Check de logs. Daar haal je 100% de zoekterm naar de oplossing uit.

Als je slechts een consument bent, kun je toch met deze problemen naar (de helpdesk van) je hoster? Als zij je daar niet mee willen helpen, kun je daar een klacht indienen.

Maar als je het zelf op wilt lossen, zul je inderdaad even de fout moeten zoeken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Room42 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:16:
Ik vind die terminologie "hij loopt vast" ook zo bijzonder! Hij loopt niet vast, je krijgt een error. Zoek eens wat die error is! Check de logs. Daar haal je 100% de zoekterm naar de oplossing uit.

Als je slechts een consument bent, kun je toch met deze problemen naar (de helpdesk van) je hoster? Als zij je daar niet mee willen helpen, kun je daar een klacht indienen.

Maar als je het zelf op wilt lossen, zul je inderdaad even de fout moeten zoeken.
Fout 500.... heb ze al heel vaak gemailt.. krijg je als antwoordt installeer joomla maar opnieuw... ja sorry hoor maar dat is toch bizzar. Kan niet eens ene template van 1,4 mb installeren. ftp staat goed, geen warnings in extension managers.. nix maar krijg gewoon dat template er niet op.

Kleine .zip bestanden zoals een slidershow of taalpakket.. geen probleem.

ga die htaccess ducumenten doornemen maar vind het vanuit consument oogpunt een hele vreemde zaak dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-07 09:13

RobTweaks

Captain Hindsight

Geen echte oplossing voor het achterliggende probleem. Maar volgens mij kan je de template ook unzippen naar de /templates directory binnen je joomlainstallatie. Zolang de XML file erbij zit zou dit moeten lukken. Welke versie van Joomla draai je?

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
robtaal schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:48:
Geen echte oplossing voor het achterliggende probleem.
...en ook een reeds eerder geopperde, en zelfs al afgedane, oplossing: Tazzios in "Joomla extenties van >2mb" ;)

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 08-01-2013 19:59 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste mensen.. dank voor het meedenken.

Heb de oplossing zelf gevonden. helemaal 100% werkt het nog niet, maar goed genoeg om nu te starten en zodra ik kan verhuizen ben ik meteen weg bij Transip. (ben zo dom geweest om voor 1 heel jaar vooruit te betalen)

iedereen die joomla wil installlen bij transip en weinig/geen IT kennis heeft denk goed na en betaal zeker niet vooruit.. echt het zal je een hoop ergenis schelen.

einde bericht
nu eindelijk wat leuks doen.. cya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Anoniem: 373674 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:39:
Heb de oplossing zelf gevonden. helemaal 100% werkt het nog niet, maar goed genoeg om nu te starten en zodra ik kan verhuizen ben ik meteen weg bij Transip. (ben zo dom geweest om voor 1 heel jaar vooruit te betalen)
Als je nou ook nog even je oplossing (al werkt 'ie niet 100%) post hebben anderen misschien ook nog ooit iets aan je topic ;)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
500 is de http status return code. Dat zegt niet zoveel. in de error logs staan meer details.

Maar goed, je hebt de oplossing al. Ik ben hier inderdaad erg benieuwd naar...

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 00:37:
[...]
500 is de http status return code. Dat zegt niet zoveel. in de error logs staan meer details.

Maar goed, je hebt de oplossing al. Ik ben hier inderdaad erg benieuwd naar...
Hoi

Het is echt een duck tape oplossing maar heb het template wel kunnen installeren en ook een andere editor erop gezet. Steeds als ik save hoop ik dat die error niet terug komt en tot op heden gaat het goed.. vertrouwen in die servers van Transip heb ik echter echt helemaal niet meer.

dacht dat het iets specifieks was met joomla, maar het is echt een transip "verhaal" Titel kan daarom achteraf beter worden Joomla extenties/bestanden van >2mb installeren op een server van transip.

De duck tape oplossing bestaat uit het chmod van mappen en bestanden van werkelijk alles in de hele www map. daarnaast verwijderen mappen/opnieuw aanmaken met ftp, chmod, admin tools runnen en verder weet ik niet eens meer wat ik allemaal gedaan had oh ja ook nog cash clearen.

Alle bestanden daarna via ftp in een nieuwe map gezet en deze map ook weer chmod en toen vanuit hier installeren. Dit deed het voorheen nooit, maar ik had nu kennelijk zoveel "gerommeld" dat het nu wel werk.

Of ik nu zonder risico kan updaten weet ik niet en ga het ook niet eens meer proberen. Heb net al een mail gestuurd en wil het geld terug van 1 hosting pakket omdat ik nooit meer nog een site daar wil gaan maken. Verder las ik dat je nieuwe domeinen pas na 60 dagen kan verhuizen en dan doe ik dat ook met deze.

Alle goede adviezen uit het forum waren echt 1000 keer informatiever dan wat je daar van de helpdesk terug krijgt (dat is echt het niveau installeer het nog een keer). Het is fijn dat je altijd ergens (hier) een vraag kan stellen en wat informatie kan uitwisselen. Dat htaccess verhaal ga ik zeker lezen want zoekvriendelijke url's is iets dat mij wel aanspreekt.

en voor iedereen die net als ik gewoon leuke/winstgevende projecten wil opzetten en het hele technische verhaal achter een server/instellingen etc. voor lief neemt -----> kijk goed waar je een joomla site gaat hosten en als er maar 1 ding rood kleurt tijdens de installatie.. direct kappen met die ongein want je hebt achteraf zeker dingen die dan niet 100% werken of je moet van duck tape oplossingen houden.. ik zou zeggen kijk mythbusters maar.. daar kunnen ze er een boot mee maken, maar ik zou er niet in willen zitten... einde verhaal :)
Pagina: 1