MP3 stores in nederland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Ok, ten eerste, het is goed mogelijk dat er al een topic bestaat... maar ik heb echt op alle mogelijke zoekwoorden gezocht en kan noch op het internet noch hier op tweakers.net een overzichtelijke lijst van online muziek winkels vinden.

Hoe dan ook, ik luister zelfs haast geen muziek, maar de paar nummers waar ik wel naar luister vond ik toch wel tijd worden om ze legaal te kopen... en toen bleek dat ik haast geen mp3 winkels kan vinden die vanuit nederland beschikbaar zijn (enige die ik kon vinden is itunes, 7digital en emusic). 7digital en itunes (en tot voor kort blijkbaar spotify) lijken ongeveer even groot te zijn (in hoeveel muziek) en even duur en emusic goedkoper + kleiner aanbod van muziek. Wat ik dus wou vragen, welke winkels raden jullie aan en zijn er nog meer? (Of alternatief een link naar een bestaande lijst van in nederland beschikbare muziek winkels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:22
Het is niet echt een antwoord op jouw vraag maar waarom zou je MP3's willen kopen? voor 10 euro per maand kun je onbeperkt al je muziek legaal beluisteren via spotify op zowel je pc's, tablet's en telefoon's inclusief offline synchronisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
10 euro per maand komt neer op 120 euro per jaar. Voor 120 euro per jaar zou je dus rond de 120 tot 240 nummers kunnen kopen. Als je gehele muziek collectie sowieso zich beperkt tot een paar artiesten of alleen specifieke nummers dan komt je dus een *stuk* goedkoper uit als je gewoon de nummers koopt (ik kan alle nummers die ik momenteel wil kopen voor rond de 20 euro krijgen op itunes kopen... en kom sowieso een stuk lager uit dan 120 euro per jaar (heb tot nu toe misschien maar rond de 50 euro in m'n hele leven aan muziek besteed en dat is *niet* omdat ik veel illegaal zou hebben verkregen)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ook zit je met Spotify vast aan hun eigen speler en als je de bestanden gewoon koopt (zonder DRM uiteraard) kun je zelf bepalen welke player je gebruikt.

* Joolee heeft 2 keer spotify geprobeerd maar is al 2 keer afgehaakt door de onhandige applicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
@Joolee: waar koop jij je muziek dan als ik vragen mag?

En echt ongelovelijk dan hoe weinig competitie en keuze d'r is op zo'n grote markt... ach ja... (ik bedoel, stel verschillende muziek producenten zouden met een licentie API komen via welke je muziek kan verkopen voor 80 ct per stuk ofzo... dan zouden ze daar volgens mij zelf ook flink aan verdienen, want ze krijgen wrs minder van itunes enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluttershy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04 21:39
Mediamarkt heeft een (goed verstopte) online MP3 store op hun site. ( http://musicdownload.medi...pforward?file=./index.jsp ) Daar heb ik geen ervaring mee, maar je kan het meenemen in je zoektocht naar de ultieme Nederlandse MP3 store.

Persoonlijk hoop ik heel erg op het feit dat Amazon binnenkort een keer naar Nederland komt. Ik baal er verschrikkelijk van dat je op de .com en co.uk geen MP3s kan kopen in verband met geografische restricties...
Pagina: 1