Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-07 09:39
Goedemiddag,

Ik ben momenteel opzoek naar een nieuwe behuizing voor mijn computer. Op dit moment heb ik een CM Storm Trooper maar deze vind ik nu achteraf wat aan de grote & zware kant.
Nu ben ik opzoek naar een wat kleinere en vooral lichtere behuizing voor mijn pc. Ik wil wat vaker naar LAN's gaan en dan is een zware grote pc niet echt handig :P
Verder is er wel een vereiste voor de behuizing en dat is namelijk dat er een H100 met Push-Pull in moet kunnen. Deze heb ik nu met veel moeite in mijn Storm Trooper gekregen, maar echt lekker zit het niet.

Van de week heb ik zelf al wat rondgekeken en toen heb ik de Corsairs Carbide 500R gevonden. Deze behuizing is geoptimaliseerd voor de H100 en er is dan ook de mogelijkheid om er Push-Pull in te bouwen. Een ander voordeel is het gewicht, dat is namelijk maar de helft van de Storm Trooper. Wel heb ik weer gelezen dat deze behuizing niet echt stil is en dat zou ik wel graag willen.

Maar nu was mijn vraag of er nog andere behuizingen zijn waarin de H100 goed past en die al mijn andere wensen ook waar kan maken.
Voor de duidelijkheid heb ik nog even een lijstje met mijn wensen op een rij gezet:
  • Qua formaat een kleinere behuizing dan de CM Storm Trooper
  • De behuizing het liefst onder de 10kg qua gewicht
  • H100 met Push-Pull moet erin passen
  • Ruimte voor minimaal 4 HDD's (2 x 2.5" & 2 x 3.5")
  • Het liefst een zo stil mogelijke kast
  • Strakke uitstraling, niet te veel poespas
Alvast bedankt voor het advies!

[ Voor 15% gewijzigd door Rido op 08-01-2013 13:56 . Reden: Ruimte voor HDD's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:10
Wat vind je van de Nexus prominent R? Een erg goede (stille) behuizing voor zijn geld met ruimte voor een H100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
Terrz schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:39:
Wat vind je van de Nexus prominent R? Een erg goede (stille) behuizing voor zijn geld met ruimte voor een H100 :)
Bedankt voor je reactie.
Net even snel gezocht en kwam een H100 review tegen met in combinatie met de Nexus Prominent R. In de review hebben ze de H100 onderin de behuizing gemonteerd (zie afbeelding) want aan de bovenkant is geen plaats ivm. moederbord. Helaas vervallen daardoor 3 HDD bays en blijven er nog maar 3 over en dat is net wat te weinig.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CGMkVNUt3i1M27ajNEvUnVXT/medium.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Rido op 08-01-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nils.Teunissen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-11-2020
Of zelf de Corsair Carbide extra isoleren, heeft een vriend van me bij zn eigen kast gedaan en dat scheelde echt veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Als je de standaard fans vervangt en/of wat modificaties aanbrengt op de fans (rubberen ringetjes enzo) om de herrie te onderdrukken van de fans, kan je ik de CM HAF932 aanraden. Prima doos om je spul in te bewaren! Zon kast komt prima tot zijn recht met jou Push-Pull setup (misschien is het zelfs wel een beetje overkill); En een gebrek aan ruimte hoef je je al helemaal geen zorgen te maken, er past een olifant in die kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-07 09:02

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Naast de HAF 932 is ook de veel goedkopere CM690 II Advanced een prima keus.

Deze gebruik ik zelf icm. een H100i en er is plek in de kast voor een H100 bovenin met de pull fans boven de kast in de uitsparing en de push fans passen er dan nog onder als je meoderbord niet van die belachelijke heatsinks heeft.
Op mijn P8Z77-V Pro pas het iig makkelijk in push pull.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
Bedankt voor de reacties.

Ik ben bang dat de CM690 II te klein is, want mijn moederbord heeft namelijk een koelblok aan die kant zitten (Gigabyte GA-Z77X-UD5H).
Net heb ik even wat foto's bekeken en er is weinig ruimte aan de bovenkant.

Verder vind ik de HAF 932 net wat te groot. Die is bijna net zo groot als de Storm Trooper, misschien nog wel groter (zo ziet die er in ieder geval uit).

Dus het lijkt erop dat het de Carbide 500R gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385882

http://tweakers.net/pricewatch/compare/61/285138;304430/

http://www.hardwaresecret...ser-MK-I-Case-Review/1357

Heb zelf de MK-I maar met lucht, als ik me niet vergis kan die H100 zonder probleem erin.

http://www.hardocp.com/ar...ki_computer_case_review/5

Laat maar je wil strakke uitstraling en dat zijn ze niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 385882 op 09-01-2013 12:31 ]

Pagina: 1