Toon posts:

Nieuwe videokaart of nieuwe pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk heeft mijn videokaart het begeven, zal hieronder mijn settings van de pc (2007) neerzetten.

artic koeler f7 pro intel
asus P5N32-E sli nForce 680i SLI, SATA raid
ASUS videokaart OCI/e Geforce 8800 gtx
Cooler master powersupply iGreen 600 watt
Intell core 2 duo E6600 2.40 GHZ FSB1066
Kingston 2x 1gb ddr2 sdram pc6400
windows xp pro
antec midi tower sonata 2 life style
BenQ XL2410T monitor 120hz

Speel op het moment Enemy Territory (rtcw), CSgo, COD4. heb altijd 125 fps stable.

Is het verstandig om een nieuwe pc aan te schaffen of volstaat een videokaart?

Welke videokaart past het best bij het systeem?
Geheugen upgraden?

Hoor graag wat de beste opties zijn.

Bvd Fritsie

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 20:22
Tjah, het is maar net hoeveel geld je er nog aan uit wil geven. Een nieuwe videokaart word waarschijnlijk gebottlenecked door de processor. De meeste games maken tegenwoordig gebruik van een quadcore.
Ook is 2GB werkgeheugen niet meer toereikend voor de huidige games.

De spellen die jij opnoemt zijn echter niet zo CPU intensief, dus zou je met alleen een leuke tweedehands grafische kaart klaar zijn. Je zou eens kunnen kijken naar een Nvidea GTX460 of een ATI HD5850. Deze kaarten koop je met een beetje mazzel voor rond de 70-80 euro tweedehands.

Als je bereid bent 5-600 euro uit te geven zou ik je adviseren om een compleet nieuw systeem te kopen.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Koop eerst ff een betere koeler en pomp die chip naar 3Ghz op, dat scheelt al een hele slok. Het mobo kan het hebben, zo te zien. Scythe mugen ofzo. kosten pakweg 30~40euro.

RaM; ddr2 helaas zie ik en niet teveel ook. 4Gb is minimum, 8Gb nog lekkerder maar in beide gevallen wil je dan ook een 64bit OS.

Cm iGreen...hmmm, is dat niet die wat mindere serie...ik hoop het niet.

Terrz; de videokaart word vooral gebottlenecked als je de videokaart niet aan het werk zet. Zodra je op 1680X of hoger eyecandy aanzet, ala AA en AF en nog meer van die pret zal de cpu zeker niet de bottleneck zijn. Maw; alleen als je graag speelt op lelijke settings met monsterlijke FPS zal de cpu bottlenecken.

Gezien je krappe geheugen en matige oc koeler denk ik dat het misschien toch handiger is om de basis te upgraden.

[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 08-01-2013 13:55 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Terrz schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:47:
Tjah, het is maar net hoeveel geld je er nog aan uit wil geven. Een nieuwe videokaart word waarschijnlijk gebottlenecked door de processor. De meeste games maken tegenwoordig gebruik van een quadcore.
Ook is 2GB werkgeheugen niet meer toereikend voor de huidige games.

De spellen die jij opnoemt zijn echter niet zo CPU intensief, dus zou je met alleen een leuke tweedehands grafische kaart klaar zijn. Je zou eens kunnen kijken naar een Nvidea GTX460 of een ATI HD5850. Deze kaarten koop je met een beetje mazzel voor rond de 70-80 euro tweedehands.

Als je bereid bent 5-600 euro uit te geven zou ik je adviseren om een compleet nieuw systeem te kopen.
Als het alleen de videokaart is zal ik voor een nieuwe gaan, 2de hands ben ik niet zo van.

Mocht ik besluiten om een nieuwe pc te kopen wil ik er max 750 voor uitgeven, maar wil dan wel weer de komende jaren fatsoenlijk mee kunnen draaien. Je hebt zoveel opties tegenwoordig

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Speel je enkel die games: gewoon videokaart halen, evt. overclock naar 3 ghz
Speel je andere games: upgrade

Eventueel kan je al gewoon een dikke videokaart halen en de rest van het systeem halen als je een game tegen komt die sloom draait.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Als je echt geen andere/nieuwere spellen dan deze speelt zou ik inderdaad gewoon een nieuwe videokaart halen, en misschien kun je er ook nog wat ram bijzetten. Als je naar nieuw kijkt, zou een voorbeeld voor een setup zijn, als je je kast en dvd lezer (als die erbij zit, zag ik niet precies in de specs) bijvoorbeeld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 153,95€ 153,95
1ASRock B75 Pro3-M€ 58,77€ 58,77
1Gigabyte GV-R787OC-2GD€ 220,90€ 220,90
1Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB€ 61,95€ 61,95
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 81,07€ 81,07
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 41,90€ 41,90
1XFX Pro 550W€ 54,99€ 54,99
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 766,53

Eventueel zou je er nog voor kunnen kiezen om je oude harde schijven dan te behouden, maar die gaan natuurlijk ook ooit kapot. De ssd die ik erbij heb gezet is wel iets dat je echt moet doen als je naar een nieuwe systeem gaat kijken. Je zou ook nog voor een net wat kleinere ssd kunnen gaan, maar die zijn niet zo heel veel goedkoper, en zo'n 90 euro is een hele mooie prijs voor een 128gb ssd.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast voor de reacties!!!
Pagina: 1