Missende bestanden in Windows 7.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:36
Gister kon ik niet opstarten in Windows 7. Na het starten van de tool wat ingebakken is in Windows 7 onder de noemer "problemen oplossen waardoor Windows 7 niet kan worden gestart" begon Windows mijn bestandsrecord te controleren/repareren en te verwijderen. Na het voltooien van dit proces, startte Windows 7 wel op.

Het probleem is:dat ik nu geen internetverbinding heb, mijn virus scanner werkt niet en bepaalde Windows 7 functies werken niet meer.

Er missen een aantal DLL bestanden zoals imagehlp.dll. Ik heb geprobeerd om dit via systeemherstel op te lossen, maar zonder resultaat. Ook het commando sfc /scannow werkt niet. Windows ziet dat er bestanden beschadigt zijn maar kan het probleem niet oplossen.

Hoe los ik dit op? En wat is er aan de hand? Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe een schijf controle op je HDD (chkdsk en HDtune) en een geheugen test (memtest86 of een andere). en of controleer de kabels. Het kan natuurlijk ook komen door een software fout alleen en dan word het heel goed zoeken en bedenken wat er met het systeem gebeurd is de laatste tijd. Maak iig een backup en of probeer een schone installatie, reparatie kan dagen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:36
Bedankt voor de hulp.

De harde schijf is inderdaad overleden. Gelukkig zit er nog garantie op.

Aangezien ik opnieuw Windows moet installeren en zowel Windows 7 als Windows 8 in mijn bezit heb, is de vraag: zal ik Windows 7 installeren of Windows 8? Wat zouden jullie aanraden en waarom?

[ Voor 20% gewijzigd door Rick13 op 09-01-2013 14:26 ]