Voor mijn zus ben ik een nieuw systeempje aan het samenstellen. Er is niet echt een bepaald budget, maar het moet prima zijn om mee te internetten(FB, marktplaats, youtube, marktplaats, youtube en youtube
) en dus muziek (via youtube...) mee te luisteren, ook flash games (van die waardeloze dingen als pizzachef deluze) worden gespeeld.
De oude setup hapert hier en daar een beetje en hij mag ook wel iets sneller reageren:
A64 3000+
1 of 2GB ram (ddr 400
)
7600GT
250GB spinpoint etc
Antec Sonata + voeding.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Youtube, internet, muziek, flashgames. Moet vooral lang meekunnen.(zoals het vorige setje het tot nu ook doet.) Zeker geen "echte" games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
wat nodig is, iets van 300 euro lijkt me volddoende.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? behuizing: antec sonata. (en evt de hdd) en de randapparatuur
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
mobo/apu/ram/dvdspeler/ssd + voeding. (haar oude voeding neem ik over als reserve)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
niet teveel geluid, beetje zuinig.
Ik twijfel voornamelijk tussen een intel en AMD set. Vanwege het algehele plaatje (gpu kracht van AMD) neig ik daar naartoe. Echter, de core I3's spreken me als cpu meer aan.
Ik had het volgende in gedachten, en vroeg mij af of daar nog op en aanmerkingen voor waren.
Overwegingen:
8 ipv 4 GB ram. (Slechts 2 sloten)
A10 5700 (iets meer grafisch overbodige kracht?)
Bij voorbaat dank voor de feedback!
De oude setup hapert hier en daar een beetje en hij mag ook wel iets sneller reageren:
A64 3000+
1 of 2GB ram (ddr 400
7600GT
250GB spinpoint etc
Antec Sonata + voeding.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Youtube, internet, muziek, flashgames. Moet vooral lang meekunnen.(zoals het vorige setje het tot nu ook doet.) Zeker geen "echte" games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
wat nodig is, iets van 300 euro lijkt me volddoende.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? behuizing: antec sonata. (en evt de hdd) en de randapparatuur
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
mobo/apu/ram/dvdspeler/ssd + voeding. (haar oude voeding neem ik over als reserve)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
niet teveel geluid, beetje zuinig.
Ik twijfel voornamelijk tussen een intel en AMD set. Vanwege het algehele plaatje (gpu kracht van AMD) neig ik daar naartoe. Echter, de core I3's spreken me als cpu meer aan.
Ik had het volgende in gedachten, en vroeg mij af of daar nog op en aanmerkingen voor waren.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-5500 Boxed | € 93,- | € 93,- |
| 1 | Gigabyte GA-F2A75M-HD2 | € 56,95 | € 56,95 |
| 1 | Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile | € 23,50 | € 23,50 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,99 | € 16,99 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 33,25 | € 33,25 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 93,- | € 93,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 316,69 | |
Overwegingen:
8 ipv 4 GB ram. (Slechts 2 sloten)
A10 5700 (iets meer grafisch overbodige kracht?)
Bij voorbaat dank voor de feedback!