Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Graag advies over de Panasonic Viera TX P42

Pagina: 1
Acties:

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:27
Hallo tweakers,

ik heb besloten een Panasonic Viera TX-P42UT50 te kopen.
Ik heb enkele vragen over deze tv, en ik heb hoop dat (aangezien deze tv zo populair is op tweakers) er enkele ervaringsdeskundigen zijn die me kunnen helpen.
Ik lees op de verschillende verkoopsites dat er geen 3D brillen worden meegeleverd. De officieel aangeschreven brillen zijn de brillen van Panasonic zelf (80 euro p/stuk).
Hebben mensen ervaring met alternatieve merken die pretenderen op alle actieve 3D scherm te werken?

Ik lees op de site van Panasonic zelf dat dit model zelf .mkv bestanden kan afspelen. Heeft iemand dat al geprobeerd? Ik zit mij af te vragen of ik nog een externe mediaplayer moet kopen als de tv dit al zelf kan. Ik ben echter bang dat de snelheid waarmee de tv de bestanden afspeelt niet afdoende zou kunnen zijn (de grotere .mkv bestanden die hier op de schijven staan zitten tussen de 15 en 20GB in).

Alvast bedankt voor het meedenken!

Wouter

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Over 3D brillen ging het laatst in het centraal Panasonic topic. Zie ook HIER.

De mediaspeler in de televisie speelt MKV af ALS deze de codecs bevat die de televisie af kan spelen. Niet elk MKV bestand is namelijk hetzelfde en in het een kan een andere codec gebruikt worden dan het ander. De meest gebruikelijke codecs, zoals H264, AC3 e.d., worden wel afgespeeld maar kijk niet raar op als er ineens een MKV is dat niet afgespeeld wordt.

Een externe mediaspeler is sowieso aan te raden. Meer mogelijkheden en betere bediening.

• The_Zohan
Dat Panasonic topic heb ik helemaal gemist, thanks voor het linkje

Ik denk dat praktisch mijn hele collectie H264 gecodeerd is, met enkele uitzonderingen naar AC3, dus dat zou wel goed moeten zitten. Ik had behalve de bestandsformaten echter nog meer twijfels. Ik heb hiervoor een AC Ryan Playon!HD gehad, en die haperde wel eens op de snellere scenes in films/series als het bestand wat groter was. Er toen een WD TV Live (2011) naast gezet, en die deed precies dezelfde scene met precies dezelfde bron en precies dezelfde TV wel vloeiend. Ik vraag mij af of de mediaplayer in de tv meer in de buurt van de AC Ryan gaat komen qua ervaring of dichter bij de WD. Ik vind namelijk het idee van één afstandsbediening voor mijn tv wel erg prettig (zonder dat ik gelijk 150 euro moet uitgeven voor een mooie logitech alles in een afstandsbediening)

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:39
Ik heb deze TV hier staan en gebruik de TV eigenlijk niet voor 3D weergave. Wel kan ik je vertellen dat goedkopere Samsung brillen ook prima werken op deze TV (mijn ouders hebben de VT50 i.c.m. deze Samsung brillen).
Over de ingebouwde mediaspeler ben ik erg positief. Hij slikt bijna alles wat ik hem voer (voornamelijk MKV), ook ondertiteling (SRT).

• The_Zohan
Thanks voor de reactie!

heb je heel toevallig ook met een originele Panasonic 3D bril geprobeerd? Ik vraag mij dan altijd af of er een kwaliteitsverschil in zit.

Als hij praktisch alle MKV containers kan afspelen vind ik het goed. Mocht ik er eentje hebben die hij niet afspeelt is hij met de 120mbit lijn die er ook ligt zo opnieuw gedownload :)