Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming laptop... Help teveel keus!

Pagina: 1
Acties:

• PapoNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-01 21:52
Beste tweakers!! _/-\o_

Er is zoveel keus in de laptop wereld ook zelfs qua gaming laptops... :F

Ik zou graag jullie mening willen weten er zijn allemaal verschillende merken en type's..
Waar zoude jullie voor gaan en waarom?

Ben op het moment bekent met 'alienware. BTO en xnotebooks'. Weten jullie nog meer?

in ieder geval bedankt voor de moeite ^^

Mijn eisen zijn;

Battlefield 3 etc.. beetje spellen van deze tijd fatsoenlijk spelen.

Maar ik ben meer beetje aan het kijken welke merken er zijn.
budget is ongv rond de 1500 +/-

Ik heb nu een dell xps l702x maar ben hier al aardig tevreden mee. Maar loopt niet zo soepel genoeg vind ik en daarom wil ik voor een laptop gaan die een stuk beter is.
Tevens twijfel ik omdat ik nu een 120 Hz (3d) om met de nieuwe laptop een 120 Hz scherm ook te nemen maar dat is alleen bij 3d... en dat 3d vind ik overbodig ik ga liever voor extra performance ipv 3d.

[ Voor 43% gewijzigd door PapoNL op 08-01-2013 12:40 ]

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:53

Phntm

Tlingelingeling

Wat wil allemaal kunnen doen op die laptop. Noem eens een paar games op. Je hebt namelijk laptops die bijna te vergelijken zijn met high-end gaming computers qua specificaties. En er zijn meer merken hoor, Sinds kort ook een Lenovo Ideapad Y500 i5/i7 model. Komen voor een leuke prijsje.

Lenovo Ideapad Y500 i5/i7

En ook heb je de populaire MSI gaming notebooks die een stuk goedkoper zijn dan alienware en ook met goeie hardware komen.

Brede assortiment MSI gaming notebooks en dergelijke

Maar laat eens maar weten wat je allemaal wilt kunnen spelen op je laptop etc.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Bto en xnb zijn hetzelfde.. Of teminste. Ze verkopen dezelfde barebones.. Van clevo.
Msi heeft de gt70
Alienware de m17xr4

Allen hebben hun eigen nadeel..

De alienware heeft overall veruit de beste price/performance voor 1500 euro met i7-3610..hd7970m

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• PapoNL
Games;

Battlefield 3
Medal of honor: warfighter
Far cry 3
Fall out 3 etc.

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Onvoldoende input==> onvoldoende feedback

Ik zou zeggen een eurocom panter 4.0

Kom op gast.

Je kunt op zijn minst een beetje moeite doen en je wensen, eisen en budget formuleren. Vervolgens vul je deze in op de PW en discussieer je hier over je gevonden laptops die jou interessant lijken.

het lijkt me dat TS over de fysieke en geestelijke capaciteiten beschikt om dit te kunnen uitvoeren. Waarom blijkt het dan toch zo vaak te moeilijk voor jonge leden om ook maar enige vorm van inzet te tonen |:(

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:53

Phntm

Tlingelingeling

eL_Jay schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:43:

Kom op gast.

Je kunt op zijn minst een beetje moeite doen en je wensen, eisen en budget formuleren. Vervolgens vul je deze in op de PW en discussieer je hier over je gevonden laptops die jou interessant lijken.

het lijkt me dat TS over de fysieke en geestelijke capaciteiten beschikt om dit te kunnen uitvoeren. Waarom blijkt het dan toch zo vaak te moeilijk voor jonge leden om ook maar enige vorm van inzet te tonen |:(
Dat is echt een moordwapen kerel. Jezus, 5.5 kg. Lijkt wel een aardappel zak ietjes kruimig datje koopt bij de AH.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Wat is je budget? En welke heb hje zelf al gevonden?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Phntm schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:45:
[...]

Dat is echt een moordwapen kerel. Jezus, 5.5 kg. Lijkt wel een aardappel zak ietjes kruimig datje koopt bij de AH.
Dat is het zeker en aangezien TS geen budget heeft lijkt dit mij de "beste" keus 8)7

• PapoNL

Kom op gast.

Is het nu iets duidelijker zo?

[ Voor 3% gewijzigd door PapoNL op 08-01-2013 12:41 ]

• PapoNL
Iekozz schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:47:
Wat is je budget? En welke heb hje zelf al gevonden?
Budget heb ik er nu in gezet.
maar ik heb nu verschillende bekeken en samengesteld en dan kom ik dus ongv rond de 1800 uit.

• Iekozz
Dan is de 17mx verruit de beste keuze voor je. Ook goedkoop te krijgen: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Te veel keuze.

Er is helemaal geen 'keuze' in dit segment. Je kunt kiezen tussen de M17x, een alternatief van clevo wat iets duurder is en op vrijwel alle fronten onder doet, of een redelijk vergelijkbare asus of MSI die €500-800 duurder zijn.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021

Kom op gast.

komop gast, heb je weleens reviews over dat ding gelezen?
cpu loopt erg warm (nog net niet TE)
gpu 1 is goed
gpu2 word warm , en onder langere tijd volle stress throttle..
touchpad slijt
het standaard matte scherm is beroerd.
hij is ERG zwaar..

als je dan 3k+ uitgeeft.. neem dan de m18x r2 (met crossfireX amd 7970m of gtx680m sli)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• PapoNL
Aron225, over die m18x r2 gesproken.. is dat niet een beetje overpriced..

Ik heb nou verloop van tijd en van dit onderzoek gedaan en kom ik uit dat alienware best wel mooi design heeft maar thats it van alienware.. verder is het net als apple je betaald voor de naam voor grootste gedeelde.

Qua prijs en specs komen bto en xnotebooks toch beter er uit lijkt mij?

En al die andere merken zijn iets duurder.

Verwijderd

De M17x is goedkoper dan een gelijk geprijsde Clevo variant. Al is het maar met een paar euro.

Wat belangrijker is is dat de M17x letterlijk op elk front beter is, op 1 punt na: je kan geen mat scherm in de M17x zetten. Voor de rest is letterlijk alles superieur. Including but not limited to bouwkwaliteit toetsenbord touchpad i/o koeling garantie accuduur fangeluid drivers.

En de M18x is inderdaad een beetje overpriced. Er is alleen een heel klein probleem met die uitspraak: er is maar 1 alternatief in het performance segment. Die kost rond de €2000 en dan krijg je alsnog een bedroevend toetsenbord, touchpad en een fan die idle al als een straaljager klinkt. Ik maak geen grapje, mijn E6520 is onder full-load nog stiller...

• PapoNL
Maar in een M17x kan geen sli of crossfire..

En welke bedoel je met Clevo variant?

Gebruik je die van jou dan ook voor gaming? haha

• TokoDude
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-09 20:02
pricewatch: Asus G75VX-T4043H

Ik heb dezelfde grapich card en de duurdere versie van deze laptop ik ben er zeer tevreden over en je kan al die games op ultra spelen op hoge resolutie. (battlefield en far cry 3 moet je wel soms MSSA 1 standje lager zetten en heb je 40-45 fps)

--Je kan ook makkelijk RAM upgraden bij deze laptop.
--Er is plek voor 2de hardeschjf nog dus voeg er nog SSD bij in te toekomst.
--En GPU zit niet vast gesoldeerd dus upgrade is mogelijk maar is niet noodzakelijk maar misschien in de toekomst. wanneer er betere grapich cards komen en die je er in kunt doen. (sommige mensen haden hun grapich card naar een GTX 680M geupgrade.)
--Dual verkoeling houd alles goed verkoeld tijdens het gamen 70-75 graden je GPU

je kan hem ook overclocken dan maak je ongeveer 10-15 fps winst en 1-4 graden komt er bij (getest bij MSI tooltje)

(off topic maar zien jullie ook steeds advertenties in woorden?)

[ Voor 5% gewijzigd door TokoDude op 14-01-2013 11:30 ]

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0

Verwijderd

PapoNL schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:47:
Maar in een M17x kan geen sli of crossfire..
Waar krijg je sli of crossfire voor €1500?

Clevo is overigens de fabrikant achter bto en xnotebooks. En nee, ik gebruik mijn laptop niet om elke dag te gamen, maar ben wel erg tevreden over hoe koel en stil het ding blijft. Een M17x is ook 5db stiller, trouwens.
Maar waarom zou je €1480 uitgeven aan iets met een GTX 670m als je voor nauwelijks meer een HD 7970m hebt in de M17x? Die kaart is zo'n 80% sneller.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 07:35

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Wat grafische kaart betreft (hetgeen toch wel erg belangrijk is als je juist voor games gaat) zou ik niks anders kiezen dan een AMD 7970m of een nVidia GTX 680m. Al het andere (lees: minder snelle kaarten) betekent ronduit dat je eerder je laptop moet afstoten omdat spellen te veel vergen.
Dat is dus waar je primair op moet zoeken en dan kom je idd uit bij Alienware en BTO (achtig).

De truc met Alienware is dat je geluk en kunde moet hebben om alle kortingen te krijgen die her en der verspreid staan. Als dat lukt schijn je een goede deal te kunnen krijgen, maar mij lukte dat dus niet (misschien nu ondertussen wel beter na alle discussie, maar toen niet).

Welke laptop je ook neemt, ga voor een model wat gescheiden koeling heeft voor de CPU en GPU anders vraag je om problemen als je het uiterste er van wilt vergen (of op een hete dag ofzo).
Een voorbeeld kan zijn de 17CL47 (zie onder), maar de AW heeft dit ook.

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/986606d853.jpg

Als je jezelf wat beter wilt orienteren kan je ook kijken op Notebookcheck

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• TokoDude
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:28:
[...]

Waar krijg je sli of crossfire voor €1500?

Clevo is overigens de fabrikant achter bto en xnotebooks. En nee, ik gebruik mijn laptop niet om elke dag te gamen, maar ben wel erg tevreden over hoe koel en stil het ding blijft. Een M17x is ook 5db stiller, trouwens.

[...]

Maar waarom zou je €1480 uitgeven aan iets met een GTX 670m als je voor nauwelijks meer een HD 7970m hebt in de M17x? Die kaart is zo'n 80% sneller.
omdat de prijs stuk duurder word en je met deze al voldoet aan de eisen maar als je echt hardcore wil gamen kies je natuurlijk voor beste kaart. Ik zeg zelf koop over 2 jaar of meer weer nieuwe laptop.

Ik heb even zitten te kijken bij alienware voor ongeveer zelfde hardware als asus maar dan met HD 7970M kom je op € 1.893,98 uit. dat is wel afgerond 400 euro duurder :'(

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0

Verwijderd

TokoDude schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:14:
[...]

omdat de prijs stuk duurder word en je met deze al voldoet aan de eisen maar als je echt hardcore wil gamen kies je natuurlijk voor beste kaart. Ik zeg zelf koop over 2 jaar of meer weer nieuwe laptop.

Ik heb even zitten te kijken bij alienware voor ongeveer zelfde hardware als asus maar dan met HD 7970M kom je op € 1.893,98 uit. dat is wel afgerond 400 euro duurder :'(
Dat komt mij goed uit qua timing: de M17x is goedkoper dan gisteren. Met een een i7-3630QM, HD 7970m, 1080p scherm, 500GB hdd en 6GB RAM kom ik op € 1,431 uit met epp en shopkorting.

En het kan aan mij liggen, maar de G75 is net €100 duurder geworden 8)7

• TokoDude
lol je kruist minder hardware aant dan dat de andere laptop heeft dan kom je natuurlijk goedkoper uit. en natuurlijk met die korting. maar ik had het over soortgelijk hardware maar dan alleen andere grapich card want daar draait het om :P

ik heb zelfde specis gedaan als die van asus en alleen andere grapich card...

[ Voor 29% gewijzigd door TokoDude op 14-01-2013 18:23 ]

Verwijderd

Dat moet je bij dell dus niet doen. Er worden boevenprijven gevraagd voor wat meer RAM en opslag. Als je die 2GB en 250GB hdd space belangrijk vind trek je een paar tientjes uit om dat zelf te upgraden. Dan kan je er meteen een SSD in zetten.

• TokoDude
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:35:
Dat moet je bij dell dus niet doen. Er worden boevenprijven gevraagd voor wat meer RAM en opslag. Als je die 2GB en 250GB hdd space belangrijk vind trek je een paar tientjes uit om dat zelf te upgraden. Dan kan je er meteen een SSD in zetten.
In dat geval kan PapoNL ASUS of de alienware kiezen wat hij het handigst vind en hij wil spenderen. En of hij zelf wil klussen.

bij alienware moet je dan lagere hardware selecteren kwa RAM en GEHEUGEN en dat zelf upgraden en wel een hoge grapich card nemen als je HARDCORE wil gamen.

en Bij de asus kan je zelf nog RAM toevoegen + SSD schijfje

Succes ermee! _/-\o_

Verwijderd

Zelfs met de totaal overprijsde upgrades kom ik met de M17x goedkoper uit dan bij de G75. Ik vind het sowieso onzinnig om daar op te vergelijken als er nog minimaal 5 verschillen tussen die 2 apparaten bestaan die niet met RAM ter waarde van 1 tientje te verhelpen zijn.

• Tijgert

Tijgert

(ik zou eerst zelf goed winkelen of je wel al die kortingen en extra's kan krijgen, mij lukte het ook niet.. succes varieerd nogal)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 19:04
PapoNL, er worden goede tips gegeven in de reakties hierboven. Je geeft aan dat het budget 1.500 euro is. En voor dat geld kun je op dit moment inderdaad een Dell AW m17x R4 bestellen als je gebruik maakt van de zg. EPP truuk. Met 1920x1080 scherm en ATI 7970M en Killer 1103N wifi kost dit notebook € 1.526,00.

Dell is met zijn M17x in de basisconfiguratie zeer concurrerend geprijsd (als je de kortingsmogelijkheden optimaal gebruikt). Wil je echter direct uitbreidingen aanschaffen zoals meer geheugen en andere harde schijf dan wordt het een heel ander verhaal en worden alternatieven aantrekkelijker. Bij BTO en Xnotebooks kun je jouw notebook volledig naar eigen wens samenstellen zonder de hoofdprijs voor accesoires te betalen. Als je prijzen vergelijkt moet je ook meecalculeren dat bij Dell/MSI/Asus direct een Windows licentie in de prijs inbegrepen is. Bij BTO/Xnotebook dien je een licentie als extra accessoire bestellen.

Wat wel handig is om te weten. AMD enduro switchable graphics werkt minder betrouwbaar dan de Optimus techniek van Nvidia. Dell heeft in de M17x de mogelijkheid ingebouwd om de ATI 7970M zonder Enduro te gebruiken. In dat geval wordt de Intel HD4000 volledige uitgeschakeld. Het vergt een herstart van Windows maar daarna wordt de 7970M voor alles gebruikt. Wel zo prettig als voor jouw game Enduro nog niet functioneert. Voor zover mij bekend zijn er geen andere notebooks met recente ATI switchable graphics kaarten die deze functie hebben.

Wil je jouw notebook helemaal zelf samenstellen dan bied de website van www.Xnotebooks.nl de meeste mogelijkheden om een PC op maat te maken. De Xnotebook Titan is hetzelfde apparaat als het model dat BTO onder de naam X•BOOK 17CL47 verkoopt. Het is een Clevo P170EM.

Succes met het maken van een keuze.

Hans van Zijl

Verwijderd

Bij BTO en Xnotebooks? Je bedoelt bij de pricewatch. Bij zowel BTO als XNB betaal je alsnog 300% meer dan bij de goedkoopste webshop voor een beetje RAM. Windows krijg je er ook niet bepaald gratis bij: bij XNB zit daar 100% marge op.

Los daarvan is het leuk dat je wat specs kan upgraden. De echte kwalitatieve missers kan je niet upgraden. Kwalitatief loopt het aanbod van alienware, asus en msi gewoon mijlenver voor op dat van clevo.

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 19:04
@Darkstone
Wat je niet moet vergeten is dat lang niet iedereen het prettig vind om zijn notebook open te schroeven. Deze categorie van gebruikers wil gewoon in een keer alles bij dezelfde leverancier bestellen zodat het notebook direct gebruiksklaar is als de TNT het pakketje bezorgt.

- ik laat in het midden of deze categorie van gebruikers zich Tweaker mag noemen maar daar gaat het niet om :-)

Hans van Zijl

• Iekozz
jwpmzijl schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:49:
@Darkstone
Wat je niet moet vergeten is dat lang niet iedereen het prettig vind om zijn notebook open te schroeven. Deze categorie van gebruikers wil gewoon in een keer alles bij dezelfde leverancier bestellen zodat het notebook direct gebruiksklaar is als de TNT het pakketje bezorgt.

- ik laat in het midden of deze categorie van gebruikers zich Tweaker mag noemen maar daar gaat het niet om :-)
Nee, maar bijna iedereen weet wel dat je zelf ook RAM erbij kunt zetten, Dus dat laten ze dan door een kennis/vriend/pc winkel doen. Genoeg keus hoor ;).

• Tijgert

Tijgert

Darkstone doet graag alsof de Alienware bijna van goud en de Clevo bijna van hout is. In het echt zijn de verschillen niet zo extreem qua kwaliteit. Mijn 17CL47 is een prima apparaat en een ieder mag hem zien.

• Dialastical
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-11 18:04
Bij MSI heb je al een 7970m onder €1200,-. Het is dan wel 15 inch icm met apu:
pricewatch: MSI Gaming Series GX60 1AC-014NL

Verwijderd

Die is niet bepaald aan te raden: http://www.notebookcheck....X60-Notebook.86283.0.html
Hij is gewoon zwaar gebottleneckt door de CPU. volgens mij kan je met een Y580 van €800 nog beter gamen...
Tijgert schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 04:07:
Darkstone doet graag alsof de Alienware bijna van goud en de Clevo bijna van hout is. In het echt zijn de verschillen niet zo extreem qua kwaliteit. Mijn 17CL47 is een prima apparaat en een ieder mag hem zien.
Hout is best een goed materiaal hoor. Blijft drijven als je hem van wanhoop uit het raam gooit en in de vijver beland. :+

Maar even serieus. Volgens mij zeg ik dat de asus en (in mindere mate) moderne MSI's kwalitatief vergelijkbaar zijn, alleen veel duurder/mindere prestaties. Het feit dat jij het nodig vond om het toetsenbord uit je clevo te vervangen door een prijzige gemodificeerde steelseries variant spreekt ook niet bepaald in het voordeel van clevo.

• Tijgert

Tijgert

Het feit dat jij het nodig vond om het toetsenbord uit je clevo te vervangen door een prijzige gemodificeerde steelseries variant spreekt ook niet bepaald in het voordeel van clevo.
Vergeetachtig? Ik had reeds meerdere malen gezegd dat ik juist een mooi chiclet toetsenbord wou hebben omdat ik het gewoon mooi vond. Enkel daarom en niet om jouw suggestieve reden dat het toetsenbord slecht zou zijn. Oh ja, en ik ben een Tweaker en heb graag iets bijzonders ;)

Heb ik je trouwens al verteld over mijn cooling mod? Denk het niet want anders zou je dat ook van de daken schreeuwen als teken dat de cooling minderwaardig is. Nogmaals : Tweaker. Ik hou van tweaken. Punt.

Verwijderd

Die uitspraak herinner ik me op een andere manier. Het steelseries toetsenbord zou prettiger tikken en nauwkeuriger zijn 1. Wat volgens mij bevestigd wordt door zo'n beetje elke reviewsite.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Volgens mij is het bijna algemeen bekend dat Clevo based notebooks heel erg "bang for buck" zijn, maar meer ook niet. Luid, slechte koeling en bouwkwaliteit hoor je bijna op elk forum terug.

Dan kom je uit bij ASUS of Alienware en vroeger misschien de XPS lijn (die nu opgegaan is in Alienware) en misschien MSI. Samsung had volgens mij vroeger een series 7 Gamer, maar die vind ik niet meer.

Over Alienware zijn nog veel mensen het niet eens. Imho zijn de desktops overpriced, maar vallen de laptops nog mee.(mits je slim shopt en codes invult). MSI en ASUS staan qua features toch net een trapje lager.

Dan heb je nog Razer, met de Blade, die er imho echt enorm goed uitziet voor een gaming laptop. Hij is alleen extreem duur en heeft slechts een GT555M... Hopelijk maken ze een Rev.2.0, om Alienware van de nodige concurrentie te voorzien.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Tijgert

Tijgert

Volgens mij is het bijna algemeen bekend dat Clevo based notebooks heel erg "bang for buck" zijn, maar meer ook niet.
De beste bang voor je buck is anders bijzonder prettig hoor. Het impliceerd niet dat het een slechte bang is ;)
Die uitspraak herinner ik me op een andere manier.
Een aftermarket add-on is niet bijzonder vaak een stap terug. Als ik leren stoelen in mijn auto laat zetten omdat ik dat lekkerder vind zitten betekent het ook niet dat de oude stoelen bagger waren.

Pagina: 1