Legaal nu nog Adobe CS3 kopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146458

Topicstarter
Ik houdt me voor het architectenbureau waar ik werk bezig met het programma en systeembeheer, en de zaken lopen goed genoeg dat er een nieuwe workstation bij moet.
Het softwarepakket waarmee we werken is Autocad en de Adobe Designsuite, versie CS3. Ik heb op dit moment 7 PC's staan waarop CS3 design standard is geinstalleerd, en dat zou ik ook graag op de nieuwe PC willen installeren. Helaas kan ik alleen nog maar CS6 te koop vinden, en vooral Indesign CS6 werkt niet met Indesign CS3.
Ik heb hierover al contact gehad met Adobe NL, en het enige wat die zeggen is dat ik dan maar op alle PC's CS6 moet installeren. (uiteraard, lekker cashen voor ze...)
CS3 bevalt echter nog prima, en ik heb geen zin om 7 PC's voor veel geld te moeten upgraden om er 1 extra bij te kunnen zetten.

Mijn vraag is dus of er ergens nog legaal aan CS3 design standard is te komen, ik heb al wel wat zitten googlen, maar dan kom ik toch vooral veel illegale versies tegen.
Of zou een 2ehands nog niet geregistreerde versie ook kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Het is geen CS3, maar wellicht heb je hier nog wat aan:
http://www.reddit.com/r/L...ny_of_their_cs2_software/
Adobe geeft gratis CS2 uit.

Excuses: http://www.forbes.com/sit...s2-applications-for-free/

[ Voor 24% gewijzigd door Nefiorim op 08-01-2013 11:12 ]

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mooie tip, maar ik heb dus hier ook nog wel een CS2 liggen, maar ook dat werkt voor geen meter samen met CS3. Vooral in Indesign gaat het mis, met Photoshop zijn er dan eigenlijk weer geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Anoniem: 146458 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:09:
Of zou een 2ehands nog niet geregistreerde versie ook kunnen werken?
Of het echt gaat werken weet ik niet (kan de verkoper de tweedehands versie deactiveren?) Het mag in ieder geval wel: nieuws: 'Doorverkoop softwarelicenties is toegestaan'. Dan moet de verkoper het natuurlijk zelf hebben verwijderd en die licentie ook niet hebben gebruikt om een upgrade te kopen.

NB ik zou adviseren er meteen maar een of twee extra bij te kopen. Anders heb je een halfjaar later weer hetzelfde.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad wel slim om er twee te kopen, goeie tip! Maar nu nog een adres zien te vinden waar ik er dan twee kan kopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kom nu op Ebay een seller in de VS tegen die nog twee nieuwe ongeopende CS3's heeft liggen. Sta op het punt ze te kopen maar vroeg me ineens af in hoeverre je bij de douane gedoe krijgt met het importeren van software. Ongetwijfeld zal er BTW en invoerrechten moeten worden betaald, maar zijn er verder nog problemen met specifiek software importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik verplaats je topic even van CSA naar SF :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07 23:54

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Voor sommige software keys geld dat deze regio gebonden zijn. Dit zie je veel met spellen software. Voor adobe geld dit niet zover ik weet. Het grootste risico wat je loopt is dat de twee CS3's die je koopt stiekum al geregistreerd zijn en je dus de spreekwoordelijke kat-in-de-zak koopt.

Voor de douane zijn de regels simpel, alles vanaf 25€ moet btw en invoerrechten op betaald worden, het kan hen weinig schelen of de software voor Nederland / Europa of waar dan ook bedoeld is.

Wat betreft verdere problemen, je komt al redelijk snel op het punt aan waarop adobe de servers voor CS3 gaan sluiten, en daarmee ook de support, dit is inmiddels al gebeurt bij CS2. Ergens begrijp ik het advies van ga lekker op CS6 verder wel, maar dat is een beslissing die je zelf moet maken natuurlijk.
(overigens zie ik dat dit topic al weer een week 'leeg' is dus waarschijnlijk is deze hele post al niet meer nodig)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-07 15:53
Misschien niet het antwoord op je vraag, maar met Adobe Team Cloud betaal je een vast bedrag per user per maand voor al hun software. Wij zijn hier zojuist op overgestapt. Werkt perfect, nu zitten alle gebruikers in ieder geval op dezelfde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Per persoon 750/jaar (excl. BTW? incl BTW) in de goedkoopste variant en dan verlies je het recht op eeuwigdurende licenties: zodra je het abo stopt heb je niets meer. Als nu nog met CS3 wordt gewerkt en dus niet perse de hele suite en altijd de nieuwste versie daarvan nodig is, dan denk ik dat 'gewoon' kopen en jaren later upgraden een stuk goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

F_J_K schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:08:
Per persoon 750/jaar (excl. BTW? incl BTW) in de goedkoopste variant en dan verlies je het recht op eeuwigdurende licenties: zodra je het abo stopt heb je niets meer. Als nu nog met CS3 wordt gewerkt en dus niet perse de hele suite en altijd de nieuwste versie daarvan nodig is, dan denk ik dat 'gewoon' kopen en jaren later upgraden een stuk goedkoper is.
Precies. CS3 is overigens nog gewoon te koop op Amazon.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Pagina: 1