Hey,
Ik heb een HP Proiliant ML350 G6 met SBS 2008 erop.
De server gaf sinds gister schijf grote meldingen die verholpen dienen te worden.
Nu heb ik via Treesize een overzicht gemaakt van de schijf en hieruit kwam dat de map: wsuscontent in de wsus folder 73GB is.
Wat heb ik gedaan:
Ik heb een tool gedownload: WsusDebugTool.exe.
Via deze website kwam ik daar aan: http://msmvps.com/blogs/a...tches-on-WSUS-Server.aspx
Ik voerde dit commando uit nadat ik de updates uitgeschakeld heb voor automatische goedkeuring.
Met het commando: WsusDebugTool.exe /Tool:PurgeUnneededFiles kreeg ik niet het gewenste resultaat. Ik kreeg een enorme foutmelding.
" c:\Data\setup\wsus>WsusDebugTool.exe /tool:PurgeUnneededFiles
Onverwerkte uitzondering: System.IO.FileNotFoundException: Kan bestand of assemb
ly Microsoft.UpdateServices.Common, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyT
oken=31bf3856ad364e35 of een van de afhankelijkheden hiervan niet laden. Het sys
teem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Bestandsnaam: Microsoft.UpdateServices.Common, Version=2.0.0.0, Culture=neutral,
PublicKeyToken=31bf3856ad364e35
bij Microsoft.SoftwareDistribution.Tools.SusServerTool.Main(String[] args)
WRSCH: registratie van assembly-bindingen is uitgeschakeld.
Als u assembly-bindingsfouten wilt registreren, stelt u de registerwaarde [HKLM\
Software\Microsoft\Fusion!EnableLog] (DWORD) in op 1.
Opmerking: er is een prestatiestraf gekoppeld aan de registratie van assembly-bi
ndingsfouten.
Als u deze functie wilt uitschakelen, verwijdert u de registerwaarde [HKLM\Softw
are\Microsoft\Fusion!EnableLog]. "
Vervolgens zag ik bij Microsoft een artikel waarin stond dat ik wsusutil.exe deleteunneededrevisions moest uitvoeren. Eerst heb ik de IIS website uitgezet voor WSUS. Vervolgens heb ik gedaan wat Microsoft aangaf maar ook hier kreeg ik een melding op dat het een onbekende opdracht is.
" c:\Program Files\Update Services\Tools>wsusutil.exe deleteunneededrevisions
Onbekende opdracht. De volgende opdrachten kunnen worden gebruikt:
help
checkhealth
configuressl
configuresslproxy
deletefrontendserver
listinactiveapprovals
removeinactiveapprovals
export
healthmonitoring
import
listfrontendservers
movecontent
reset
usecustomwebsite
listunreferencedpackagefolders "
Ik heb nog 10% schijfruimte over nu, na de opschoon actie in WSUS zelf is er 7GB BIJ gekomen!!
Ik heb nog 30GB over op de C:\.
Iemand enig idee hoe ik deze folder kan legen?
Kan ik ze niet handmatig uit de map verwijderen en daarna een wsusutil.exe reset draaien?
Ik heb een HP Proiliant ML350 G6 met SBS 2008 erop.
De server gaf sinds gister schijf grote meldingen die verholpen dienen te worden.
Nu heb ik via Treesize een overzicht gemaakt van de schijf en hieruit kwam dat de map: wsuscontent in de wsus folder 73GB is.
Wat heb ik gedaan:
Ik heb een tool gedownload: WsusDebugTool.exe.
Via deze website kwam ik daar aan: http://msmvps.com/blogs/a...tches-on-WSUS-Server.aspx
Ik voerde dit commando uit nadat ik de updates uitgeschakeld heb voor automatische goedkeuring.
Met het commando: WsusDebugTool.exe /Tool:PurgeUnneededFiles kreeg ik niet het gewenste resultaat. Ik kreeg een enorme foutmelding.
" c:\Data\setup\wsus>WsusDebugTool.exe /tool:PurgeUnneededFiles
Onverwerkte uitzondering: System.IO.FileNotFoundException: Kan bestand of assemb
ly Microsoft.UpdateServices.Common, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyT
oken=31bf3856ad364e35 of een van de afhankelijkheden hiervan niet laden. Het sys
teem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Bestandsnaam: Microsoft.UpdateServices.Common, Version=2.0.0.0, Culture=neutral,
PublicKeyToken=31bf3856ad364e35
bij Microsoft.SoftwareDistribution.Tools.SusServerTool.Main(String[] args)
WRSCH: registratie van assembly-bindingen is uitgeschakeld.
Als u assembly-bindingsfouten wilt registreren, stelt u de registerwaarde [HKLM\
Software\Microsoft\Fusion!EnableLog] (DWORD) in op 1.
Opmerking: er is een prestatiestraf gekoppeld aan de registratie van assembly-bi
ndingsfouten.
Als u deze functie wilt uitschakelen, verwijdert u de registerwaarde [HKLM\Softw
are\Microsoft\Fusion!EnableLog]. "
Vervolgens zag ik bij Microsoft een artikel waarin stond dat ik wsusutil.exe deleteunneededrevisions moest uitvoeren. Eerst heb ik de IIS website uitgezet voor WSUS. Vervolgens heb ik gedaan wat Microsoft aangaf maar ook hier kreeg ik een melding op dat het een onbekende opdracht is.
" c:\Program Files\Update Services\Tools>wsusutil.exe deleteunneededrevisions
Onbekende opdracht. De volgende opdrachten kunnen worden gebruikt:
help
checkhealth
configuressl
configuresslproxy
deletefrontendserver
listinactiveapprovals
removeinactiveapprovals
export
healthmonitoring
import
listfrontendservers
movecontent
reset
usecustomwebsite
listunreferencedpackagefolders "
Ik heb nog 10% schijfruimte over nu, na de opschoon actie in WSUS zelf is er 7GB BIJ gekomen!!
Ik heb nog 30GB over op de C:\.
Iemand enig idee hoe ik deze folder kan legen?
Kan ik ze niet handmatig uit de map verwijderen en daarna een wsusutil.exe reset draaien?