Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SBS 2008 - WSUScontent folder 73GB.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een HP Proiliant ML350 G6 met SBS 2008 erop.

De server gaf sinds gister schijf grote meldingen die verholpen dienen te worden.
Nu heb ik via Treesize een overzicht gemaakt van de schijf en hieruit kwam dat de map: wsuscontent in de wsus folder 73GB is.

Wat heb ik gedaan:

Ik heb een tool gedownload: WsusDebugTool.exe.
Via deze website kwam ik daar aan: http://msmvps.com/blogs/a...tches-on-WSUS-Server.aspx

Ik voerde dit commando uit nadat ik de updates uitgeschakeld heb voor automatische goedkeuring.
Met het commando: WsusDebugTool.exe /Tool:PurgeUnneededFiles kreeg ik niet het gewenste resultaat. Ik kreeg een enorme foutmelding.

" c:\Data\setup\wsus>WsusDebugTool.exe /tool:PurgeUnneededFiles

Onverwerkte uitzondering: System.IO.FileNotFoundException: Kan bestand of assemb
ly Microsoft.UpdateServices.Common, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyT
oken=31bf3856ad364e35 of een van de afhankelijkheden hiervan niet laden. Het sys
teem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Bestandsnaam: Microsoft.UpdateServices.Common, Version=2.0.0.0, Culture=neutral,
PublicKeyToken=31bf3856ad364e35
bij Microsoft.SoftwareDistribution.Tools.SusServerTool.Main(String[] args)

WRSCH: registratie van assembly-bindingen is uitgeschakeld.
Als u assembly-bindingsfouten wilt registreren, stelt u de registerwaarde [HKLM\
Software\Microsoft\Fusion!EnableLog] (DWORD) in op 1.
Opmerking: er is een prestatiestraf gekoppeld aan de registratie van assembly-bi
ndingsfouten.
Als u deze functie wilt uitschakelen, verwijdert u de registerwaarde [HKLM\Softw
are\Microsoft\Fusion!EnableLog]. "

Vervolgens zag ik bij Microsoft een artikel waarin stond dat ik wsusutil.exe deleteunneededrevisions moest uitvoeren. Eerst heb ik de IIS website uitgezet voor WSUS. Vervolgens heb ik gedaan wat Microsoft aangaf maar ook hier kreeg ik een melding op dat het een onbekende opdracht is.

" c:\Program Files\Update Services\Tools>wsusutil.exe deleteunneededrevisions
Onbekende opdracht. De volgende opdrachten kunnen worden gebruikt:
help
checkhealth
configuressl
configuresslproxy
deletefrontendserver
listinactiveapprovals
removeinactiveapprovals
export
healthmonitoring
import
listfrontendservers
movecontent
reset
usecustomwebsite
listunreferencedpackagefolders "

Ik heb nog 10% schijfruimte over nu, na de opschoon actie in WSUS zelf is er 7GB BIJ gekomen!!
Ik heb nog 30GB over op de C:\.

Iemand enig idee hoe ik deze folder kan legen?
Kan ik ze niet handmatig uit de map verwijderen en daarna een wsusutil.exe reset draaien?

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Om hoeveel computers gaat het? en wat voor internet verbinding heb je?
Je kan nl. hetvolgden doen

- WSUS configureren voor ¨Do not store updates locally". Hij download dan de updates voor de clients direct van microsoft site.
- WSUS service dan stoppen en je content map wegflikkeren
- WSUS herstarten , dan komen de updates niet meer lokaal te staan

www.degroot-it.nl

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om 6 computers en ik heb een interne GBit verbinding.
Als ISP heb ik een 8/1 lijn van xs4all.

Ik ga jou 1ste optie met '' Do not store update locally " na.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Als het om 6 computers gaat met een 8/1 lijntje, waarom zou je dan de updates lokaal opslaan? Zonde van de schijfruimte.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
als de TS toevallig de SBS versie van 2008 heeft dan is het nog makkelijker, gewoon een paar muisklikken in de console.

WSUS databases hebben de neiging om snel erg groot te worden. Je moet er ook voor zorgen dat je niet meer binnen haalt dan nodig. Ik heb wel eens meegemaakt dat er patches werden opgehaald voor producten die niet (meer) gebruikt werden.

Verwijderd

Topicstarter
Trommelrem schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:23:
Als het om 6 computers gaat met een 8/1 lijntje, waarom zou je dan de updates lokaal opslaan? Zonde van de schijfruimte.
Ik snap het maar het is zo geconfigureerd, netwerk overgenomen. Deze instelling hebben we laten staan.
Zojuist de optie aangepast dat ze moeten downloaden vanaf de website zelf.
Verplaatsen is geen optie, wil hem niet op me backup drive hebben.
De schoonmaak optie heb ik al meerdere malen uitgevoerd maar geen juist resultaat.

De schoonmaak optie ga ik nu nog een keer draaien na een aanpassing gedaan te hebben in WSUS voor updates van de website halen.

** EDIT **

Heeft niets opgeleverd, 0MB vrijgemaakt met de opschoon optie.
CMD-Snake schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:26:
[...]

als de TS toevallig de SBS versie van 2008 heeft dan is het nog makkelijker, gewoon een paar muisklikken in de console.

WSUS databases hebben de neiging om snel erg groot te worden. Je moet er ook voor zorgen dat je niet meer binnen haalt dan nodig. Ik heb wel eens meegemaakt dat er patches werden opgehaald voor producten die niet (meer) gebruikt werden.
Precies.. daar kwam ik gister dus ook achter... ze staan nu wel uit, gister alles doorgelopen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2013 11:32 ]

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:17
De schoonmaak optie verwijderd niet de update bestanden van je server.
De laatste keren dat ik tegen deze problemen aanliep (altijd bij WSUS servers welke door anderen zijn ingericht waarbij men een handje heeft van de "top level" aanvinken waardoor alle updates aangevinkt worden) was de oplossing om de WSUS rol te verwijderen, WSUS folder weggooien en vervolgens opnieuw de WSUS rol aanzetten (en hem vervolgens zelf goed inrichten).

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:26:
[...]

Precies.. daar kwam ik gister dus ook achter... ze staan nu wel uit, gister alles doorgelopen.
Ook al via de management console je SQL SB handmatig geprobeerd the shrinken? Je kan wel zooi weggooien maar als de lege ruimte niet wordt terug gewonnen kom je niets verder. Je moet eerst de lege ruimte opnieuw vrijgeven.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Als het te veel uren gaat kosten: Herinstallatie van WSUS. Op een SBS 2008/2011 duurt dat ongeveer 45 minuten. Een WSUS met alleen de DB lokaal kost ongeveer 5 GB aan schijfruimte.

• CMD-Snake
Trommelrem schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:07:
Als het te veel uren gaat kosten: Herinstallatie van WSUS. Op een SBS 2008/2011 duurt dat ongeveer 45 minuten. Een WSUS met alleen de DB lokaal kost ongeveer 5 GB aan schijfruimte.
Shrinken aanzetten is zo gedaan. Hoe lang het duurt om alle ruimte terug te winnen ligt aan de grootte van de DB en hoe snel de server is die de DB host.

Verwijderd

Topicstarter
hmm... Beetje apart... Ik had de website van WSUS in IIS uitgezet en uit laten staan voor een aantal uur. Vervolgens start ik hem nu net en ik open WSUS weer.
Ik doorloop de opschoon actie en ik verwijder 62,7GB.

Alles is nu weer normaal :)

Bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1