Bootcamp, kan geen bootable USB maken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399982

Topicstarter
Hallo,

Ik zit te laatste tijd met zeer veel problemen op mijn MacBook Pro uit 2011

2 week terug accu kapot, momenteel ook de superdrive kapot volgens mij. Hij vind geen cd's meer en er zit nu 1 in die ik er niet uit krijg.

En als ik dan Windows erop wil zetten omdat mijn opleiding straks weer begint kan dat dus niet.. eerst kon ik ook een bootable USB maken vanaf bootcamp, maar die hele optie staat niet meer in bootcamp?

heeft iemand een oplossing voor mij? Ik heb al geprobeert met een externe drive op stage en daar de windows iso op branden en dat werkt ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilko990
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als ik het goed begrijp draai je nu OS X. Je Macbook zal standaard alleen van een USB stick booten wanneer daar OS X op staat. Je zal dus iets met een bootmanager moeten gaan doen (refit/refind of andere alternatieven).
Om Windows op een USB stick te krijgen kun je de volgende handleiding volgen:
http://howto.cnet.com/830...ook-air-from-a-usb-drive/

Let op, dit gebeurt allemaal onder Windows. Heb je geen Windows computer tot je beschikking dan is je alternatief om dit in een Virtual Machine te doen. Windows ISO downloaden, Virtualbox installeren op je Macbook. Windows in VM installeren en dan de handleiding volgen.
Het is omslachtig maar zou wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wilko990 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:39:
Als ik het goed begrijp draai je nu OS X. Je Macbook zal standaard alleen van een USB stick booten wanneer daar OS X op staat. Je zal dus iets met een bootmanager moeten gaan doen (refit/refind of andere alternatieven).
Om Windows op een USB stick te krijgen kun je de volgende handleiding volgen:
http://howto.cnet.com/830...ook-air-from-a-usb-drive/

Let op, dit gebeurt allemaal onder Windows. Heb je geen Windows computer tot je beschikking dan is je alternatief om dit in een Virtual Machine te doen. Windows ISO downloaden, Virtualbox installeren op je Macbook. Windows in VM installeren en dan de handleiding volgen.
Het is omslachtig maar zou wel moeten werken.
Bedankt voor je tip! ik zal het direct proberen!! zal het zo snel mogelijk laten weten of het gelukt is! maar houd dit in dat er nog wel OS X op blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282355

Anoniem: 399982 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:35:
Hallo,

Ik zit te laatste tijd met zeer veel problemen op mijn MacBook Pro uit 2011

2 week terug accu kapot, momenteel ook de superdrive kapot volgens mij. Hij vind geen cd's meer en er zit nu 1 in die ik er niet uit krijg.

En als ik dan Windows erop wil zetten omdat mijn opleiding straks weer begint kan dat dus niet.. eerst kon ik ook een bootable USB maken vanaf bootcamp, maar die hele optie staat niet meer in bootcamp?

heeft iemand een oplossing voor mij? Ik heb al geprobeert met een externe drive op stage en daar de windows iso op branden en dat werkt ook niet!
Die optie zit er gewoon in, Je kan op een gegeven moment 3 opties aangeven. Hierbij dien je onder andere op te geven dat je drivers wil downloaden en dat je evt een bootable USB stick wil maken. Heb het gisteren nog gedaan met Mountain Lion op 2012 Mac Mini.

Het is zover ik heb begrepen vaak lastig om een geschikte USB stick te vinden. Veel USB sticks werken gewoon niet, waardoor je met andere zult moeten proberen om het werkend te krijgen (dit probleem heb ik nu ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 282355 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:54:
[...]

Die optie zit er gewoon in, Je kan op een gegeven moment 3 opties aangeven. Hierbij dien je onder andere op te geven dat je drivers wil downloaden en dat je evt een bootable USB stick wil maken. Heb het gisteren nog gedaan met Mountain Lion op 2012 Mac Mini.

Het is zover ik heb begrepen vaak lastig om een geschikte USB stick te vinden. Veel USB sticks werken gewoon niet, waardoor je met andere zult moeten proberen om het werkend te krijgen (dit probleem heb ik nu ook).
Die optie zat er inderdaad 4 maand terug nog in.. hij staat er nu niet eens meer tussen, staat alleen even kort gezegd de optie "drivers download" en "Windows 7 installeren"

Afbeeldingslocatie: http://www.afbeeldingupload.nl/uploads/Schermafbeelding%202013-01-08%20om%2016.38.47.png

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 399982 op 08-01-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vreemd, ik heb de optie er toch echt in zitten. Heb de Mac Mini paar dagen terug opnieuw geinstalleerd en van updates voorzien. Gebruik momenteel Versie 10.8.2

https://www.dropbox.com/s/rjyojpcsx1mbj9y/bootcamp.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 282355 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:48:
Vreemd, ik heb de optie er toch echt in zitten. Heb de Mac Mini paar dagen terug opnieuw geinstalleerd en van updates voorzien. Gebruik momenteel Versie 10.8.2

https://www.dropbox.com/s/rjyojpcsx1mbj9y/bootcamp.JPG
Zojuist heb ik het probleem verholpen!

Hier de uitleg:

This is how I made this work

My System: iMac 27-inch, Mid 2011 Mac OS X 10.7.4

About This Mac -> More Info -> Sytem Report

Note: Model Identifier: iMac12,2
Copy: Boot ROM Version: IM121.0047.B1F

Finder -> Applications -> Utilities -> Select Bootcamp -> Show Package Contents

Select Contents -> Get Info -> Unlock -> Change Sharing & Permissions to Read & Write for all 3 Names

Contents -> Select Info.plist -> Get Info -> Unlock -> Change Sharing & Permissions to Read & Write for all 3 Names

Info.plist -> Open in Xcode -> DARequiredROMVersions -> Create an item and add in the right logical order. In my example added IM121 after IM61

<string>IM41.0055.B08</string>
<string>IM42.0071.B03</string>
<string>IM51.0090.B03</string>
<string>IM52.0090.B03</string>
<string>IM61.0093.B01</string>
<string>IM121.0047.B1F</string>
<string>MP11.005C.B04</string>
<string>MB11.0061.B03</string>
<string>MBP11.0055.B08</string>
<string>MBP12.0061.B03</string>
<string>MM11.0055.B08</string>

Scroll to the USBBootSupportedModels -> Added my model in the right logical order, but notice I did not add IM122 I added IM120

<string>IM120</string>
<string>IM130</string>
<string>MM50</string>
<string>MP60</string>
<string>MB80</string>
<string>MBP90</string>
<string>MBA40</string>

File Save -> Open Bootcamp if all worked you should now see 3 options on the second screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hopelijk werkt het dan bij jou wel. Bij mij krijg ik na het configureren van Boot Camp een restart waarna het beeld zwart blijft. Als je dan opnieuw opstart dan geeft die een foutmelding aan dat niks gevonden kan worden (Windows) wat logisch is omdat nog niks geinstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 282355 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:53:
Hopelijk werkt het dan bij jou wel. Bij mij krijg ik na het configureren van Boot Camp een restart waarna het beeld zwart blijft. Als je dan opnieuw opstart dan geeft die een foutmelding aan dat niks gevonden kan worden (Windows) wat logisch is omdat nog niks geinstalleerd is.
Ik ga het morgen proberen, zal het laten weten als Windows dan geinstalleerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Anoniem: 399982 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:59:
[...]

Die optie zat er inderdaad 4 maand terug nog in.. hij staat er nu niet eens meer tussen, staat alleen even kort gezegd de optie "drivers download" en "Windows 7 installeren"

[afbeelding]
Ben je 100% zeker dat je Mountain Lion hebt. De screenshot die je toont doet me erg veel denken aan BootCamp uit Lion.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Darkstar schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:27:
[...]

Ben je 100% zeker dat je Mountain Lion hebt. De screenshot die je toont doet me erg veel denken aan BootCamp uit Lion.
Ik draai 10.8.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan nu wel een bootable USB maken, maar zodra de partitie voor Windows gemaakt is en hij dus opnieuw opstart krijg ik "no bootable device"
Pagina: 1