Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilantir
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-02 01:41
Aan de hand van een artikel in Trouw ben ik toch wel enthousiast geworden. Ik ben sowieso een voorstander van kernenergie, omdat het, mits verantwoordelijk gebruikt, een van de schoonste brandstoffen is die we hebben en omdat het niet realistisch is dat we in 20/30 jaar heel het land volbouwen met windmolens om ons van puur groene energie te voorzien. We MOETEN dus wel kernenergie blijven houden om onze moderne apparaten allemaal aan de gang te houden.
Thorium blijkt dus nog beter te werken, met minder afval en een minimaal risico op kernsmelting. Zijn jullie ook zo enthousiast over deze nieuwe mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een kort opinie-artikel in de Trouw zonder veel extra uitbouw is wel erg mager als topicstart voor een aparte discussie, maar kan best in een lopend topic over kernenergie, zoals Het einde van kernenergie in zicht?. Als je zoekt op "thorium" in dat topic (Het einde van kernenergie in zicht?), dan zie je argumenten voor en tegen.

Belangrijk is dat er nog geen commerciele thoriumcentrales zijn, iets waar het opinieartikel aan voorbij gaat. Naast technische realiteit moet er ook een economische realiteit worden meegenomen in overwegingen.

Echter, dat past goed in het andere topic, waar er ook wat meer achtergrond wordt gegeven, vandaar dat ik hier een slotje aanhang :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.