Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06-2023
Post verplaatst uit Sony Xperia S (deel 2, ICS-generatie).

Goedemorgen!

Ik moet een nieuwe telefoon, en heb de keuze tussen de Sony Xperia S en de LG Optimus 4x HD. Ik kan beide voor dezelfde prijs krijgen. Ik ben een gemiddelde gebruiker en batterijduur is voor mij belangrijk. Wat adviseren jullie mij?

Groet Gekko

[ Voor 19% gewijzigd door janvanduschoten op 08-01-2013 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcorewezel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
In de LG zit een grotere batterij die ook kunt vervangen. De LG heeft een Li-Ion 2150 mAh batterij tegen over de Li-Ion 1750 mAh batterij van de Sony. Maar dat is puur op papier dat wil niet zeggen dat LG daadwerkelijk beter is. Uit verschillende tests is de LG beter maar niet veel beter.
Je zult beide telefoons na een dag zwaar gebruik gewoon moeten opladen.

Andere dingen waar je wel rekening mee moet houden. Is het grote van het scherm. Die van de LG is 4.7 inch en die van de Sony "maar" 4.3 inch(hierdoor scoort de Sony bijna net zo goed als de LG). In de Sony kan geen geheugen kaartje ingeplugd worden. Maar de Sony heeft 32 GB tegenover de 16 GB van de LG.

En dan is er natuurlijk nog het software probleem. Veel mensen zijn ontevreden over de ondersteuning van LG na de release van hun telefoons. Late updates tot geen. Er is ook niks bekend dat LG de telefoon nog een update geeft naar 4.1.

Sony aan de andere kant doet dit beter. De Sony xperia S heeft al een update gekregen van 2.3 naar 4.0. En 4.1 komt waarschijnlijk in april. Over 4.2 is niks bekend.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Sony. Omdat de batterij nagenoeg het zelfde zijn. En ik de ondersteuning van de fabrikant belangrijk vind. En het scherm is persoonlijk.