Toon posts:

@sloom doet raar!!!! nu nog maar half internet!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb @sloom :r maar het lijkt er op dat ik maar 1/2 verbinding heb, de ene keer opent hij wel een pagina en de andere keer niet! het zijn niet de website's maar @sloom ik heb dat hier(tweakers.net) en op andere sites(o.a. pagina.nl) volgens mij verbind hij niet goed met mijn kabel modem. ik heb 2 internet aamsluitingen dus ik kan voor dit prob niet bij @sloom helpdesk terecht |:( , anders zou ik hun wel bellen.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Heb je dit probleem alleen met je 2e account ??

Ook met je 1e ?

• Hoyden
offtopic:
Er zitten btw ook een paar foutjes in je sig.

Tis Giga Byte 7IX-E4, 3com Etherlink, en Actima 44x cdrom

:)

• Hoyden
Laat ik je ook wijzen op hetgeen wat je hier zegt:

Jullie zijn G*K!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
nee dat heeft er niets mee te maken want dat had ik op mijn werk ook en ook op school.

ik heb dat prob van half internet ook met mijn 1e verbinding. is het niet de hub(sitecom 5x hub 10mb root-t hub)

• Hoyden
Ik heb 2 accounts thuis met @home, dus 2e ip en dan via een hub..

Pc1, dus met het -A adres werkt prima zoals voorheen..

Alleen de 2e pc, met het -B adres is trager qua download en browsen dan pc1..

De pc is snel genoeg dus die moet het aankunnen, ik heb ook al een 3com kaart erzin gezet ipv realtek maar nix hielp..

Dus wat dat is weet ik ook niet..

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Ehrm? Als je @home hebt kan je toch gewoon de helpdesk bellen? Ik heb dit probleem ook trouwens; Ze hebben ff een mannetje langs gestuurd van het kabelbedrijf, wat bleek nou? Tijdens graafwerzaamheden in onze buurt hebben ze natuurlijk weer net onze kabel geraakt. Wij hadden namelijk ook al last van slecht TV beeld, maargoed die kerel van het kabelbedrijf zei: "Die kabel is gewoon helemaal verzopen". Dus hij het kabelbedrijf opbellen, en nu komme ze binnen een maand een nieuwe kabel bij ons aanleggen! Gratis en voor niets!!
Wat nou het probleem is: Als andere mensen bij jou in de buurt ook @home hebben, en als die dan online gaan terwijl jij ook op i-net zit, trekken zij alle bandbreedte van jouw weg. Ik weet niet of dit bij jullie ook het geval is, maar bij mij was DIT dus het probleem van mijn zwakke verbinding. ;)

GeGroet!

edit:

O, je hebt er gewoon zelf een 2de verbinding bij gemaakt ;) Dat had ik ff niet goed gelezen! Nee, dan kan je de helpdesk niet bellen nee. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:36
Op zaterdag 02 juni 2001 10:20 schreef Bill_Gatjes het volgende:
ik heb @sloom :r maar het lijkt er op dat ik maar 1/2 verbinding heb, de ene keer opent hij wel een pagina en de andere keer niet! het zijn niet de website's maar @sloom ik heb dat hier(tweakers.net) en op andere sites(o.a. pagina.nl) volgens mij verbind hij niet goed met mijn kabel modem. ik heb 2 internet aamsluitingen dus ik kan voor dit prob niet bij @sloom helpdesk terecht |:( , anders zou ik hun wel bellen.
Hij moet niet zo zeiken. Als @home niet goed genoeg is dan zeg je toch gewoon je abbo op :?

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 22:19
als je twee ip adressen hebt aangevraagt en jij denkt dat het aan het tweede ip ligt kun je ze wel bellen

• WHiZZi
  • Laatst online: 16:50

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op zaterdag 02 juni 2001 10:46 schreef Copyman het volgende:
edit:

O, je hebt er gewoon zelf een 2de verbinding bij gemaakt ;) Dat had ik ff niet goed gelezen! Nee, dan kan je de helpdesk niet bellen nee. :)
Waarom zou dat?
Zolang jij maar niet meer meerdere IP addressen naar buiten gaat maakt het niks uit. @Home levert jou een verbinding. Wat verder achter die verbinding komt, is aan jou,niet aan @Home. Als je thuis dus een netwerk van 5 PC's hebt en daartussen een Gateway of Router, is dat helemaal legaal.

Alleen als je het modem op een hub aansluit, en aan die hub weer meerdere PC's en je hebt maar 1 IP, dan pas mag het niet.. Want zo ga je met meerdere IP addressen naar buiten.

De reden dat ze zeggen dat het niet mag, is omdat ze meer geld kunnen verdienen zo |:(

Enne, aan de helpdesk heb je niks. Die kun je wel bellen voor zoiets. Maar dan moet je blijven volhouden dat je via Windows connect, zo niet, dan zeggen ze gewoon: 'sorry mijnheer, dat ondersteunen wij niet'
Geldt trouwens ook als je Via Linux connect of iets anders dan Windows of Mac! |:(

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• tafmaf
achter een @home instalatie mag alleen een stand alone compie staan dus medere nick is al verboden
maar wordt niet naar gekeken ;)

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op zaterdag 02 juni 2001 12:01 schreef tafmaf het volgende:
achter een @home instalatie mag alleen een stand alone compie staan dus medere nick is al verboden
maar wordt niet naar gekeken ;)
FOUT. Achter een @Home aansluiting mag vanalles staan. Zolang je maar met 1 IP adres naar buiten gaat.

Dus
IP : 212.120.x.x = @home
intern : 192.168.1.0 netwerk

[MODEM] --> SERVER --> HUB --> NETWERK mag
[MODEM] --> STANDALONE PC mag
maar
[MODEM] --> HUB --> NETWERK dus niet
of je moet meerdere IP adressen aanvragen.

@HOME heeft helemaal niks mee te maken wat je achter je aansluiting doet. @Home levert alleen een internet aansluiting met 1 IP. Hoe je dat verder verdeelt, maakt niks uit!

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• tafmaf
sorry maar denk toch dat jij het fout hebt lees maar eens de voorwaarden door
er mag maar 1 compie zijn aangesloten
netwerken mogen niet maar een monteur houd zich daar meestal niet aan

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

1. Die voorwaarden heb ik nooit gehad :D
2. De informatie komt van @Home werknemerss zelf. En dat zijn niet de gasten die het komen aanleggen maar de gasten die in de bandbreedte handelen! (Deze heb ik gesproken toen ik kabels aan het leggen was bij een internetprovider en me baas tegen ze aan het praten was over de bandbreedte van kabel :9 )

• tafmaf
nou dat zal het dan wel zijn want in de papieren staat dat het niet mag

en toen ik op het hooftkantoor was van @home :9 zijden ze het wordt niet streng gecontroleerd zolang je maar niet teveel van de band gebruikt zodat je buurman niet meer kan internetten

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op zaterdag 02 juni 2001 12:25 schreef tafmaf het volgende:

en toen ik op het hooftkantoor was van @home :p zijden ze het wordt niet streng gecontroleerd zolang je maar niet teveel van de band gebruikt zodat je buurman niet meer kan internetten
BANDBREEDTE???? :? :? :?
@Home heeft op de server side (DUS NIET AAN JE MODEM) een block zitten waardoor je de 16KB/sec upload en (Correct me if I'm wrong) 4Mbit down. (Theoretisch).

Hoe kun je dan in godsnaam meer bandbreedte slurpen??

Of je er nou 1000 of 10 computers aanhangt , de bandbreedte blijft hetzelfde (uitgaand dan, intern is @home dan wel langzaam :O ).

Kun je eigenlijk nagaan wat voor onzin ze daar lulle.. Slaat nergens op.

• tafmaf
hehehehehe daar zeg je wat :D
zal ik ze volgende keer eens vragen

• tafmaf
maar ja ik bedenk die domme regeltjes niet :(

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Maar ff terug on topic..
Heb je al een andere DNS server geprobeerd??

Hier zijn alle DNS servers van @Home:
212.120.80.4
212.120.80.5
213.51.129.70
213.51.129.69
213.51.129.68
213.51.129.67

En heb je je IP op de server VAST of via DHCP?

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 18:17
Op zaterdag 02 juni 2001 12:25 schreef tafmaf het volgende:

en toen ik op het hooftkantoor was van @home :9 zijden ze het wordt niet streng gecontroleerd zolang je maar niet teveel van de band gebruikt zodat je buurman niet meer kan internetten
hooftkantoor = hoofdkantoor
zijden = zeiden

moeilijk he? :?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het 2e adres aangevraagd dus dat is legaal! :)
ik heb het zo in huis liggen
"kabel modem => hub
hub => pc1
hub => pc2"
maar @sloom zegt dat ze geen support leveren op het 2e ip adres :( . het is waarschijk het kabel modem want ik heb nu alle zut van de hub(en dergelijke) afgetapt, dus nu is het zo "kabel modem => PC1" maar nog is het enorm traag :( !!! met mordax.com haal ik op download +/-350kb/s (ik zit in denbosch), maar toch is het enorm traag :r :r :r !!!

:r :r :r @home :r :r :r

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:24

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zaterdag 02 juni 2001 11:55 schreef WHiZZi het volgende:

[..]

Waarom zou dat?
Zolang jij maar niet meer meerdere IP addressen naar buiten gaat maakt het niks uit. @Home levert jou een verbinding. Wat verder achter die verbinding komt, is aan jou,niet aan @Home. Als je thuis dus een netwerk van 5 PC's hebt en daartussen een Gateway of Router, is dat helemaal legaal.

Alleen als je het modem op een hub aansluit, en aan die hub weer meerdere PC's en je hebt maar 1 IP, dan pas mag het niet.. Want zo ga je met meerdere IP addressen naar buiten.

De reden dat ze zeggen dat het niet mag, is omdat ze meer geld kunnen verdienen zo |:(

Enne, aan de helpdesk heb je niks. Die kun je wel bellen voor zoiets. Maar dan moet je blijven volhouden dat je via Windows connect, zo niet, dan zeggen ze gewoon: 'sorry mijnheer, dat ondersteunen wij niet'
Geldt trouwens ook als je Via Linux connect of iets anders dan Windows of Mac! |:(
Even als reacite op "gateway of een router"

Daarover moet @home zoieso niet zijken, je betaald toch gewoon ? :)

Maar idd, meerdere computers op een hub, en de hub aan de kabelmoden kan niet..

Maar als @home het merkt sluiten ze je af.

* Destruction heeft ook @home, en is best tevreden, alleen de upstream mag wel wat meer worden...

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:24

Destruction

(ex-)Automonteur

Trouwens; hoort dit draadje niet in Internet&Telefonie :?

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1