Beste medetweakers,
Heeft één van jullie enig idee hoeveel watt en vooral welke voeding ik moet aanschaffen wanneer ik wil overclocken?
Mijn setup:
AsRock extreme 4
i5 3570K ( Enermax ETS-T40-TB cooler )
Msi GTX 660ti PE/OC
GeIl 2 x 4gb 1333 DC Ram
PSU OCZ Fatl1ty 550w modulair
1x SSD samsung 830 128 GB
1x hdd Seagate barracuda 500 GB
Disk drive DVD/ CD
Fractal r4 behuizing 2 fans op 12v
Simpel toetsenbord en muis
Als ik het verbruik in load uit ga rekenen komt ik op circa 570 watt. Is dit niet raar? Mijn PSU geeft 550? ik game voornamelijk (BF3 ultra settings). Nou begrijp ik dat BF3 met de huidige settings geen full load vraagt.
Mijn vragen zijn:
Worden mijn prestaties beter/stabieler met huidige setup als ik een grotere voeding neem?
Welke voeding (hoeveel watt) moet ik nemen als ik deze setup wil gaan overclocken?
Thx in advance
Heeft één van jullie enig idee hoeveel watt en vooral welke voeding ik moet aanschaffen wanneer ik wil overclocken?
Mijn setup:
AsRock extreme 4
i5 3570K ( Enermax ETS-T40-TB cooler )
Msi GTX 660ti PE/OC
GeIl 2 x 4gb 1333 DC Ram
PSU OCZ Fatl1ty 550w modulair
1x SSD samsung 830 128 GB
1x hdd Seagate barracuda 500 GB
Disk drive DVD/ CD
Fractal r4 behuizing 2 fans op 12v
Simpel toetsenbord en muis
Als ik het verbruik in load uit ga rekenen komt ik op circa 570 watt. Is dit niet raar? Mijn PSU geeft 550? ik game voornamelijk (BF3 ultra settings). Nou begrijp ik dat BF3 met de huidige settings geen full load vraagt.
Mijn vragen zijn:
Worden mijn prestaties beter/stabieler met huidige setup als ik een grotere voeding neem?
Welke voeding (hoeveel watt) moet ik nemen als ik deze setup wil gaan overclocken?
Thx in advance
[ Voor 4% gewijzigd door Sebastiaanrh op 08-01-2013 02:19 ]