Coilwhine PSU na 3 jaar.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Het gaat hier om een; Cooler Master Real Power M620.

Deze voeding zit al 3.5 jaar trouw in mijn systemen zonder enige klachten of problemen.
De voeding begon echter sinds vorige week vervelende, hoge, luide (Boven de ventilatoren uit) coil whines te geven. Ik heb er wel eens het een en ander over gelezen dat het een voeding kan zijn die naar zijn dood aan het gaan is, of een defecte voeding die nieuw is.

Ik kan niet terug naar Alternate gaan aangezien de garantie er al een half jaar van af is.
Heb voorderest ook geen flauw idee wat ik hier mee aan moet.

Kan ik me gewoon over het geluid heen zetten en een koptelefoon opzetten, of heeft dit nog risico's voor mijn systeem zelf? Bijv. een stroompiek over het moederbord heen als de PSU het begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Ik zou voor ‘request for service’ toch contact opnemen met Alternate en Cooler Master, er kan altijd een bekend probleem zijn waar coulante garantie voor geld? Anders zorgen dat hij niet teveel belast word en zelfs openmaken en 99% stof vrij maken of gewoon vervangen. Ook kan je voor de zekerheid alle kabels opnieuw aansluiten, hoe zijn de voltages? Je kan er ook mee leren leven natuurlijk. Maar geen voeding heeft het eeuwige leven denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307266

Op de site van Cooler Master staat dat je voeding vijf jaar garantie heeft.
Meestal wil een fabrikant dat je voor garantie contact opneemt met de winkel waar je hem gekocht hebt.
Zoals larsiano zegt, gewoon proberen.
Weet je 100% zeker dat het uit de voeding vandaan komt? Heb je het al eens gechecked met het zijpaneel van de kast af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 08:39
als CM/alternate er nog wat aan wilt doen, dan lekker overal vanaf blijven en opsturen.

maar ik denk dat het gewoon slijtage is. het zou kunnen dat er een draadje in een spoel is losgetrild, maar dat denk ik niet. ik denk dat het nu gewoon in het hoorbare gebied is gekomen.

in dat geval kan het zomaar duiden op slijtage. als bijvoorbeeld je bufferelco's minder worden krijgt de voeding het zwaarder, dit zorgt voor een veranderende schakelfrequentie. die kan daardoor net in het hoorbare gebied komen waar hij dat eerst niet deed.

in dat geval zouden je elco's slecht worden die je dan evt zou kunnen vervangen. Maar dat is maar 1 van de mogelijke punten.

ten alle tijden zou ik eerst kijken wat er nog te regelen is voor ik ga knutselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Bedankt mensen, ik zal even met alternate contact opnemen.
Pagina: 1