Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:01
Hey

Ik ben onlangs op reis geweest en tijdens mijn reis heb ik 1 van mijn SD kaartjes stuk gegaan.
Thuis heb ik met GetDataBack het meeste al kunnen recoveren, maar sommige fotos en filmpjes waren effectief beschadigd.

De videos heb ik reeds kunnen "herstellen" met HD Video Repair Utility, maar elke jpg repair tool die ik google, recovered enkel van broken media en repaired helemaal niets... :(

Het is niet alleen de metadata die stuk is, maar de data van de foto zelf ook. Ik ben er mij dan ook van bewust dat enkele pixels sowieso verloren zullen zijn.

Hier is een vb van een beschadigde jpg:
http://users.telenet.be/Mastakilla/IMG_3281.JPG

Zoals je ziet, toont ie de foto tot een bepaalde beschadigde pixel en daaronder is alles grijs. Ik ben er echter zeker van dat het mogelijk moet zijn om ook hieronder nog een deel van de foto te recoveren. Indien slechts enkele pixels beschadigd zijn, kan dit volgens mij makkelijk verborgen worden met een beetje editen.

Weet iemand met welk programma ik deze jpgs kan repairen (zover mogelijk)?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
http://www.impulseadventu...x-corrupt-jpeg-photo.html

Heb net deze pagina gevonden waarin iemand beweert dat ie veel kan fixen (maar hij zegt niet met welke software of hoe)
En hij heeft het momenteel ook te druk om er nog mee bezig te zijn... :/

Is al wel van 2007, dus ik hoop dat intussen iemand al een tooltje heeft gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je misschien een lijstje van tools die je hebt geprobeerd? Je verwijst overigens ook nog naar een applicatie. Heb je die al geprobeerd?

Je kan met een exif-achtige tool kijken of je iig de thumbnails kan extracten; heb je iig alvast die pics.

Ik kom ook dit tegen:
- http://superuser.com/questions/192706/fixing-damaged-jpgs

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Bedankt voor de link...

Korte update van mijn pogingen:
* JPEGsnoop toont 1 van de 11 afbeeldingen iets vollediger (ipv een grijs vlak onderaan, is het verkleurt en misplaced). Heb me verder nog niet in het programme verdiept.
* Stellar Phoenix Photo Recovery doet enkel recovery, in tegenstelling tot wat de makers je willen doen geloven. En het is super traag...
* Pixrecovery doet het nog slechter dan de standaard windows jpg parser
* Picture Doctor krijgt ook niets gefixed
* JPEG Recovery Pro kan 4 van mijn 11 fotos bijna helemaal herstellen en doet het maw best goed

ik blijf nog ff verder proberen...

[ Voor 12% gewijzigd door Mastakilla op 09-01-2013 23:21 ]