iMac 2012 - GTX 680MX (iemand met benchmarks?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekmaniak
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07 13:47
Hallo,

Heeft een van jullie al een 2012 iMac met GTX 680MX in bezit?

Ik ben wel erg benieuwd naar de prestaties van deze kaart in games (uiteraard via Bootcamp). Het lijkt me dat meer mensen die de aankoop van een nieuwe iMac overwegen hier wel in geïnteresseerd zijn. Vandaar dat ik er een apart topic voor heb gemaakt. Niet in gamesforum gepost, omdat de vraag in beginsel over de prestaties van van de nieuwe iMac hardware gaat, dus MS leek me het juiste (sub)forum.

Online zijn vooralsnog niet echt goede benchmarks te vinden. De meeste "benchmarks" die te vinden zijn, betreft slechts iemand die ergens "roept" hoeveel fps hij/zij haalt in een game, maar zonder een uiteenzetting van gehanteerde settings en resolutie.

Ik zou het wel interessant vinden om wat benchmarks te zien voor bijvoorbeeld FC3 / BF3 / Metro 2033 met dezelfde in-game settings als welke tweakers.net de laatste tijd hanteert bij de reviews van de (desktop) grafische kaarten. Dus bijvoorbeeld niet alleen een benchmark op native iMac resolutie (2560*1440), want dan zullen veel zware games het naar verwachting moeilijk krijgen ondanks de 680MX, maar bijvoorbeeld ook op 1920*1080. Je kunt namelijk ook altijd overwegen om te gamen op een (kleinere) tweede monitor.

Op die manier kunnen we wat beter een vergelijking maken van de prestaties van de GTX680MX versus "reguliere" desktop grafische kaarten.

Zie bijvoorbeeld de volgende reviews van tweakers.net voor gehanteerde instellingen bij tests:

Far Cry 3 benodigde hardware review (op pagina 2 volledige omschrijving gehanteerde settings):
http://tweakers.net/reviews/2849/3/far-cry-3-welke-hardware-heb-je-nodig-amd-vs-nvidia.html

Battlefield 3 & Metro 2033 getest op GTX670/680:
http://tweakers.net/reviews/2651/8/zes-opgevoerde-gtx-670s-en-680s-in-de-ring-battlefield-3-en-metro-2033.html

Er is toch vast wel een tweaker met een 27 inch iMac met GTX680MX die wel een uurtje wat wil gamen en de resultaten delen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
http://www.notebookcheck....rce-GTX-680M.72679.0.html

Dit is een betrouwbare site en net als die iMac gaat het hier ook om een mobiele nvidia.

Hij verschilt niet veel van de 680mx.

[ Voor 10% gewijzigd door Mizgala28 op 07-01-2013 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

680MX gaat perfect die games spelen.
heb zelf in een laptop de 7970M en die trekt allles ultra op 1920x1080 maxxed.
De 680MX is sneller dan een 7970M.
hoe de kaart zich houd op 2560x1440 geen idee maar dacht op youtube al gameplay te hebben gezien van de games op een 680MX.
YouTube: Battlefield 3 on iMac (Late 2012) with GTX 680 MX

daarnaast kun je hem vergelijken met een desktop versie van een 670 kaart.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:25
Ongeacht of je een Apple fan bent, of niet. Als je een groot percentage van de gebruikstijd van het device wilt gamen, zou ik echt een game PC in elkaar schroeven.

Apple is erg mooi, en Bootcamp werkt goed, maar met een apart gamesysteem ben je vele malen dynamischer en goedkoper uit om langer te gamen voor hetzelfde geld.

Wil je echt alleen Apple, dan is de variant met de nVidia GeFore 680MX de allerbeste keuze op dit moment en ogeacht de prestaties zou je het op dit moment dan daarmee moeten doen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

Heb een 27" iMac i7 3.4 GHz met de GTX-680MX.
3D Mark11 score is 6789 punten (zie voor verdere benchmarks ook dit review).
Op notebookchecknet.com wordt 'ie als 7e snelste grafische kaart gerankt (link), net onder de GTX 660 Ti
Op Macrumors kun je in dit topic nog meer benchmarks van gebruikers vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door ratz op 08-01-2013 20:56 ]

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Jumpman schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:08:
Ongeacht of je een Apple fan bent, of niet. Als je een groot percentage van de gebruikstijd van het device wilt gamen, zou ik echt een game PC in elkaar schroeven.

Apple is erg mooi, en Bootcamp werkt goed, maar met een apart gamesysteem ben je vele malen dynamischer en goedkoper uit om langer te gamen voor hetzelfde geld.
Maar heb je wel een lelijker systeem staan. Ik neem aan dat als je Apple-waar koopt je niet verlegen zit om een paar duizend euro en dan kan je het beste kiezen voor mooi en snel ipv alleen maar snel.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekmaniak
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07 13:47
Mizgala28 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:55:
http://www.notebookcheck....rce-GTX-680M.72679.0.html

Dit is een betrouwbare site en net als die iMac gaat het hier ook om een mobiele nvidia.

Hij verschilt niet veel van de 680mx.
De verschillen in de "synthetische" benchmarks zijn inderdaad niet heel groot. In 3DMark11 presteert de 680mx circa 7-8% beter dan de 680m. Echter is al vaker gebleken dat synthetische benchmarks zich niet (altijd) 1-op-1 doorvertalen naar prestaties in bijv. games.
Jumpman schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:08:

Wil je echt alleen Apple, dan is de variant met de nVidia GeFore 680MX de allerbeste keuze op dit moment en ogeacht de prestaties zou je het op dit moment dan daarmee moeten doen.
Ik ben direct met je eens dat, wanneer je alleen naar games kijkt, de iMac niet de beste keuze is. Voor mij is het echter zo dat ik graag van twee walletjes eet :o (op computergebied natuurlijk :P ). Ik wil voor reguliere taken (browsen, mail, muziek produceren, mediacontent beheren en consumeren) absoluut van OSX gebruik blijven maken. Daarnaast game ik echter van tijd tot tijd graag, waarbij Windows en krachtige hardware weer een must is.

Dan kun je kiezen tussen:
1. Aanschaf (instap) iMac of Mac Mini in combinatie met een (zelfbouw) PC voor gaming.
2. Aanschaf high-end iMac om te gebruiken voor zowel reguliere taken als gaming.

Qua prijs ontlopen beide opties zich niet heel veel (bij een gemiddelde zelfbouw game PC).

Maar om een goede keuze te maken zijn dan de absolute en relatieve prestaties van die high-end iMac op gebied van gaming natuurlijk opeens wel weer belangrijk.

Vandaar ook mijn interesse in in-game benchmarks.
ratz schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:54:
Heb een 27" iMac i7 3.4 GHz met de GTX-680MX.
3D Mark11 score is 6789 punten (zie voor verdere benchmarks ook dit review).
Op notebookchecknet.com wordt 'ie als 7e snelste grafische kaart gerankt (link), net onder de GTX 660 Ti
Op Macrumors kun je in dit topic nog meer benchmarks van gebruikers vinden.
Dat topic op macrumors hou ik inderdaad al een tijdje in de gaten. Tot nu toe echter nog niet veel serieuze posts met benchmarks (ik bedoel met volledige beschrijving van gehanteerde settings etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wybert
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-06-2024
tekmaniak schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:54:
1. Aanschaf (instap) iMac of Mac Mini in combinatie met een (zelfbouw) PC voor gaming.
2. Aanschaf high-end iMac om te gebruiken voor zowel reguliere taken als gaming.
Of zelf een high end hackintosh bouwen misschien iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 07-10 16:49
Als je geld hebt voor een 27" imac met een 680mx, kun je beter in mijn ogen ( omdat het per e apple moet zijn) een Mac Pro kopen en een eigen grafische kaart inbouwen, kost mee maar dan heb je e ht een goede game pc met mac os x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wybert
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-06-2024
Mizgala28 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:31:
Als je geld hebt voor een 27" imac met een 680mx, kun je beter in mijn ogen ( omdat het per e apple moet zijn) een Mac Pro kopen en een eigen grafische kaart inbouwen, kost mee maar dan heb je e ht een goede game pc met mac os x.
Zal dan wel wachten tot ze de mac pro geupgrade hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 09:38
Als het je vooral om osx te doen is: hackintoshen, als je de juiste hardware aanschaft is het werkelijk een fluitje van een cent om osx erop te zetten.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Laatst online: 22:11
Maar dan ben je toch weer redelijk beperkt in de hardware en iedere keer als er een update is dan moet je weer gaan uitzoeken of het allemaal blijft werken ?
Of is dit inmiddels verbeterd ?

edit:Even gegoocheld en voil ... je kan zelfs hackintosch draaien in vmware >:)
dat ga ik ff uitproberen om mijn pc....

[ Voor 35% gewijzigd door oldsmelly op 11-01-2013 13:13 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlin19917
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik heb de iMac 27" met de 680mx

Ik speel momenteel Guild Wars 2 Beta for Mac.
Het spel draait op maximale graphics rond de 40fps
Wanneer ik de shadow op high zet ipv ultra zit ik op 60+ frames zonder drops.

YouTube: Dany DERIGON Deze jongeman op Youtube heeft ook een waslijst met games die op zijn 27" iMac draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Die had ik inderdaad ook al gezien....

De huidige (top grafische) generatie spelen lijken goed te draaien op de nieuwe 680MX .

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlin19917
Ik ga vandaag een bootcamp installatie doen van Windows 8 en zal dan mijn bevindingen van de nieuwste games met jullie delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Ben heel benieuwd naar je bevindingen

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merlin19917 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 10:40:
Ik ga vandaag een bootcamp installatie doen van Windows 8 en zal dan mijn bevindingen van de nieuwste games met jullie delen :)
hoop voor je dat je niet de 3TB fusion drive hebt:)
laat je benches maar weten, mijn imac met 680MX is onderweg:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Dat zou allemaal vast en zeker prima lopen, ik heb een 6770 512MB en ik speel de games die ik graag speel.

WoW , Sc2 , D3 , Crusader Kings , Arma 2 etc ook allemaal op high op 2560x1440.
AA etc heb je toch niet nodig met die Reso.

Moet wel zeggen het niet de meest boeiende games zijn, maar toch draaid het allemaal aardig goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
Ik heb de vorige 27" iMac met 6990 2GB upgrade. Alle nieuwste games kunnen nog zeker gespeeld worden, maar bij Far Cry 3 wordt toch wel pijnlijk duidelijk dat een game pc vereist is. Diablo 3 en Skyrim daarentegen draaien als een zonnetje.

Met de 680MX zullen alle huidige games wel weer prachtig te spelen zijn, maar volgend jaar zal dat weer kunnen veranderen. Doordat zo'n imac niet is te upgraden als een normale pc is dat toch lastig.

[ Voor 29% gewijzigd door Interfico op 12-01-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Interfico schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:24:
Ik heb de vorige 27" iMac met 6990 2GB upgrade. Alle nieuwste games kunnen nog zeker gespeeld worden, maar bij Far Cry 3 wordt toch wel pijnlijk duidelijk dat een game pc vereist is. Diablo 3 en Skyrim daarentegen draaien als een zonnetje.

Met de 680MX zullen alle huidige games wel weer prachtig te spelen zijn, maar volgend jaar zal dat weer kunnen veranderen. Doordat zo'n imac niet is te upgraden als een normale pc is dat toch lastig.
In Theory is die wel te upgraden, het is een Losse kaart alleen zou waarschijnlijk de Bios een ander niet eten en laat staan de koeling niet passen.

Zelfde dat als gelukkig bij de iMac's de CPU los te upgraden is, moet je hem wel helemaal uit elkaar halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tekmaniak schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:54:
Deur 3: mac mini met thunderbolt externe GPU. Volgens de devs van de expresscard variant komt die binnenkort. http://forum.techinferno....ion-2-0%5D.html#post27377

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:08:
[...]

Deur 3: mac mini met thunderbolt externe GPU. Volgens de devs van de expresscard variant komt die binnenkort. http://forum.techinferno....ion-2-0%5D.html#post27377
Gaat dit ook op een iMac werken ? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er thunderbolt op zit, ik zie niet waarom niet.

De grotere vraag is of het op een mac gaat werken. MSI heeft het concept op de CES 2012 gedemonstreerd op een macbook met windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlin19917
Deze week tijd gehad om wat games te kunnen spelen dus bij deze wat informatie over de videokaart:

Driver versie: 313.96 Beta
  • Battlefield 3
Ik speel dit spel op ultra graphics zonder AA en een resolutie van 2560x1440.
Gemiddelde FPS ligt rond de 50. In grafisch extreme stukjes wil de fps een aantal seconden zakken naar de 30. Multiplayer speel ik op medium i.v.m. een hogere FPS van 80+
  • Mafia 2
Mafia 2 speel ik op ultra graphics met de Nvidia physics op medium ivm stabiliteit..
De Mafia 2 benchmark eindigt op 48.1 FPS.
  • The War-Z
Spel speelt prima op high settings en 2560x1440. Heb hem niet op ultra staan, omdat een hoge FPS wel fijn is in een online shooter.
  • Farcry 3
Draait prima op hoge graphics. Even kunnen spelen en geen benchmark uit kunnen voeren.
Bij Farcry 3 zit een groot verschil tussen 1080P en 2560x1440.
  • Skyrim
Ultra Ultra Ultra, ben nog even aan het spelen geweest met een aantal shader mods en zelfs dat blijft hij goed volhouden.

Op Mac OSX
  • Guild Wars 2 beta for mac
Speelbaar op hoge graphics zonder AA. Resolutie 2560x1440. Op maximale graphics framedrops in grote steden.

Kortom, erg tevreden! :)

Heb je een aantal requests voor games laat het me dan even weten!

[ Voor 7% gewijzigd door Merlin19917 op 12-02-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrvk82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11-2023
Zou je WoW en Diablo 3 en SC2 kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-10 20:59
wrvk82 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:28:
Zou je WoW en Diablo 3 en SC2 kunnen testen?
Die hoef je echt niet te testen, draaien allemaal op hoogste settings als een tiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10 13:32

EiT

Opzich is alles ook wel redelijk te spelen op de 675, maar ik vind zelf de input lag van het scherm te groot.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Ik game ook veel met de 680mx (bootcamp) alles wat ik speel draait prima. BF3, FIFA, Simcity, allemaal top
Pagina: 1