Ik heb een MSI Wind U100 netbook. Door displayproblemen vanmorgen ging ik verder graven, en kwam ik de bios-overclock-mode tegen: 15% sneller. Om dat te testen heb ik memtest gedraaid, dat gaf errors.
Daarna de overclock weer uitgezet: nog steeds errors.
Deze netbook heeft 1 GB onboard, en 1 GB "los":
-Zonder de losse module krijg ik errors (grofweg een miljoen in een half uur), vanaf 129.0 MB
-Met de losse module en (in het bios) het onboard geheugen uitgeschakeld, krijg ik ook errors, ook vanaf 129.0 MB!
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
1. Toeval (kleine kans op precies hetzelfde adres)
2. "Iets anders" veroorzaakt geheugenerrors, bijvoorbeeld shared videogeheugen?
3. Memtest zelf doet het fout
Tot nog toe draaide Ubuntu gewoon goed, Windows XP crasht elke paar minuten als het alle MS-updates uitvoert, maar is stabiel na een "restore" zonder updates. Maar ondanks goed draaien durf ik er bij geheugenproblemen niet meer op te vertrouwen.
Daarna de overclock weer uitgezet: nog steeds errors.
Deze netbook heeft 1 GB onboard, en 1 GB "los":
-Zonder de losse module krijg ik errors (grofweg een miljoen in een half uur), vanaf 129.0 MB
-Met de losse module en (in het bios) het onboard geheugen uitgeschakeld, krijg ik ook errors, ook vanaf 129.0 MB!
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
1. Toeval (kleine kans op precies hetzelfde adres)
2. "Iets anders" veroorzaakt geheugenerrors, bijvoorbeeld shared videogeheugen?
3. Memtest zelf doet het fout
Tot nog toe draaide Ubuntu gewoon goed, Windows XP crasht elke paar minuten als het alle MS-updates uitvoert, maar is stabiel na een "restore" zonder updates. Maar ondanks goed draaien durf ik er bij geheugenproblemen niet meer op te vertrouwen.
[ Voor 3% gewijzigd door RemcoDelft op 07-01-2013 21:58 ]