Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300977

Topicstarter
Kun je met de ipad 4 streamend naar films kijken van een nas server? En dan met name in hoge kwaliteit, dus 1080p en verschillende bestandsformaten als mkv/avi etc.

Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb namelijk een android tablet die goed overweg kan met het bekijken van streamende films van mijn nas, maar ik merk dat hij gaat haperen bij 1080p films. Aangezien ik na 2 jaar erachter ben gekomen dat ik mijn tablet puur hoofdzakelijk gebruik voor het bekijken van streamende films, vind ik het de moeite waard om een ipad te overwegen naast mijn android tablet.

Kanttekening:
- Het moet wel direct van mijn nas naar de ipad zijn, en dus niet via een pc/mac. Ik wil films kunnen kijken ongeacht ik mijn macbook heb aangesloten of niet.
- Ik wil de bestanden direct kunnen bekijken zonder ze te converteren. Converteren anno 2013...
- Ik kan wel 1080p streamen naar mijn macbook/tv dus aan het netwerk/nas zal t niet liggen

Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-07 11:32
Of het standaard kan weet ik niet. Mijn ipad 3 is echter gejailbreakt en op die manier kan ik via XBMC perfect van mijn nas streamen. Ook 1080p mkv's zonder iets te converteren. Je hebt op deze manier ook je hele library beschikbaar door het hele huis met mooie coverart. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat klinkt erg goed, alleen ben ik niet bekend met XBMC. Is dat een apart aparaat of is dat software die je gewoon op n nas kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
XBMC kun je als applicatie installeren op je ipad wanneer deze gejailbreakt is. XBMC is in principe een mediaplayer frontend die veel mensen installeren op home theater pc's, maar sinds een tijdje ook beschikbaar is voor je ipad.

Op deze app kun je gewoon je nas als medialocatie toevoegen en vervolgens indexeert deze al je films.
http://xbmc.org/download/

Je moet dus wel de moeite nemen om je ipad te jailbreaken, maar zelf vind ik het dit helemaal waard. XBMC is gewoonweg geniaal. Je kunt op youtube vast wel wat meer filmpjes vinden. Er zullen misschien andere apps zijn die ook kunnen streamen zonder jailbreak, maar daar ben ik zelf niet bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:21

Zjemm

...

Ja xbmc is geniaal, alleen is er geen jailbreak voor de laatste iOS versie

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Mhh dit wist ik niet. Zelf heb ik mijn Ipad niet geupdate, omdat ik IOS 6 niet heel veel vond toevoegen. Ik was zelfs nog van plan eind van deze maand een ipad 4 te kopen, maar als xbmc niet werkt wacht ik daar maar even mee.

Na even googlen kwam ik wel deze app tegen:
https://itunes.apple.com/...ayer-hd./id559707039?mt=8
Dit is één van de weinige apps die wel streaming van mkv's ondersteunt, maar het zal waarschijnlijk niet zo soepel draaien als xbmc. (Let wel op: ik heb zelf dus geen ervaring met deze app :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-07 22:01
Waar je rekening mee moet houden is dat veel appontwikkelaars momenteel worstelen met patentschendingen omtrent AC3 (geluid). Dit heeft als direct resultaat dat je je video's wel af kunt spelen, maar je hoort gewoon niets. ( bron ).

Ik vraag me daarom ook af of die BUZZ Player HD dat ook heeft. Ik zie er niets over staan bij de omschrijving van de app in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks voor de reacties! Ik ga het eens uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Standaard kan het niet, maar ik heb goede ervaringen met ExPlayer HD.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-07 13:05
Hier staat een mooi lijstje met players, ook players die kunnen streamen:

http://appadvice.com/appg...alternative-video-players

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb inmiddels een ipad4 en na wat steekproeven lijkt FileExplorer alles goed af te spelen, van avi's tot mkvs in 1080p :) Je moet er wel voor betalen maar een goede app is het geld waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-07 16:01
Ik weet niet wat voor NAS de TS heeft, maar wellicht is er een Plex Media Server package voor je NAS? icm met de Plex Client uit de Appstore de ideale mediaplayer, en geen jailbreak noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

virofi schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:31:
Ik weet niet wat voor NAS de TS heeft, maar wellicht is er een Plex Media Server package voor je NAS? icm met de Plex Client uit de Appstore de ideale mediaplayer, en geen jailbreak noodzakelijk.
Die is er wel voor Synology, maar bij het afspelen op een iPad wordt realtime getranscodeerd op de NAS. Dat vraagt een nogal snelle processor (minimaal Atom) in de Synology, een gemiddeld consumentenmodel trekt dat niet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

Ik stream alles vanaf syno met plex, werkt idd perfect maar vereist wel een syno/qnap/andere soort compatible nas met Dual core Atom cpu.
NAS met ARM cpu kun je transcoding ook wel schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106714

Hier een Synology ds111 icm Aceplayer voor iPhone en iPad. 1080P als een zonnetje.
Verder nog een Atv2 jailbreak met XBMC met daaraan een beamer en je hebt je eigen thuisbios.. In 1 woord ..geweldig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-06 10:53
Wat je ook kunt doen is op een computer AirVideo Server (http://www.inmethod.com/air-video/download.html) draaien en de NAS toevoegen als media bron. Vervolgens installeer je de bijbehorende client app op je iPad (https://itunes.apple.com/...r-videos/id306550020?mt=8) en maak je verbinding tussen je iPad en computer. Je kunt dan prima 1080p content streamen naar je iPad.
Ik gebruik dit al jaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Sard0niX schreef op zondag 13 januari 2013 @ 10:56:
Wat je ook kunt doen is op een computer AirVideo Server (http://www.inmethod.com/air-video/download.html) draaien en de NAS toevoegen als media bron. Vervolgens installeer je de bijbehorende client app op je iPad (https://itunes.apple.com/...r-videos/id306550020?mt=8) en maak je verbinding tussen je iPad en computer. Je kunt dan prima 1080p content streamen naar je iPad.
Ik gebruik dit al jaren :)
Dan kun je net zo goed Plex Media Server op de computer draaien en de Plex client op de iPad.
Ik had eerst ook Air Video, maar Plex Media Server doet hetzelfde, heeft nog meer functionaliteit (ondertiteling, metadata) en het transcoden gaat efficiënter.

Mijn films en series staan op de simpelste Synology, Plex Media Server draait op mijn MacBook. 1080p streamen naar de iPad gaat probleemloos.

Maar de topicstarter vroeg expliciet om een oplossing waarvoor de computer niet aan hoeft te staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Canaria op 13-01-2013 22:52 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1