cisco e2000 verbinding valt om de haverklap weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:04
Ik heb sinds een paar dagen een cisco e2000 router. Ik heb hem eerst via de bijgevoegde cd geinstalleerd, dit ging zo ongeveer 5 minuten goed. Toen verloor ik verbinding (het wifi lampje gaat ook uit), wel is soms het netwerk te zien maar kan ik geen verbinding maken. Ik heb de router zo'n 2 maal gereset en dezelfde handelingen uitgevoerd, helaas zonder resultaat. De laatste keer heb ik het netwerk zelf ingesteld (niet met de installatie-cd), toen ging het zo'n half uurtje goed voordat het zelfde probleem weer opdoemde.
Als het probleem zich voordoet kan ik ook de instellingen niet meer bereiken (via 192.168.1.1), na een reboot van de router kan ik soms wel weer een paar minuten weer verbinding maken, maar dan volgt hetzelfde probleem weer.
Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Welke instellingen gebruik je? Hoe ziet je netwerk eruit?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
Het gaat hier om een studentenkamer, waar het internet uit de muur komt. Hoe het achterliggende netwerk in elkaar steekt durf ik niet te
Ik heb niks aan de instellingen verandert (behalve het kanaal), wel heb ik het netwerk met/zonder beveiliging geprobeerd, wat geen verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49

lier

MikroTik nerd

Er zijn veel mensen met vergelijkbare problemen zoals jij (die daar ook een topic over hebben gestart ;)).

Controleer eens met een tool (als inSSIDer) welke kanalen veel gebruikt worden en welke minder. Daarnaast kan je nog zoeken naar nieuwe firmware (voor de router) en/of nieuwe(re) (of oudere) drivers voor de nic.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
Voor zover ik kan vinden heb ik al de nieuwste firmware (1.04). Ook ben ik bang dat ik de firmware niet kan updaten, wat als de verbinding met de router plots wegvalt?
Heb met inSSIDer gekeken en alle routers hier in de omgeving zitten op kanaal 6 of 11. Ik heb mijn kanaal op 1 gezet, helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-04-2024
Een router achter een router dus als ik het goed begrijp?

Pas een soortgelijk probleem opgelost:
- Even je router loskoppelen van het internet.
- Router koppelen aan je pc/laptop
- Intikken in browser: 192.168.1.1
- Router ip/gateway instellen op 10.0.0.1
- En dhcp range op bijv. 10.0.0.10 tot 10.0.0.100
- Subnetmask laten staan op 255.255.255.0
- Router aan internet koppelen

Router zal rebooten.

Hopelijk lost dit het op!

[ Voor 7% gewijzigd door jspr360 op 08-01-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49

lier

MikroTik nerd

@jspr360: waarschijnlijk werkt het al helemaal niet als de WAN en LAN in hetzelfde netwerk segment zitten, wel goed om te controleren in de router.

Blijft het bedraad wel werken?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-04 11:05
maar het belangrijkste, staat WDS aan of uit en staat je Wifi Kanaal op automatisch.
Er zijn diverse bugs bekent dat als WDS aan staat en Wifi kanaal op automatisch dat als er van kanaal gewisseld wordt je internet verbinding wegvalt ( niet alleen je wifi dus )

Zet het kanaal vast ( 1 of 11 ) en zet WDS uit. en probeer het opnieuw.

ehhh.. noppes

Pagina: 1