Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 485144

Topicstarter
Hallo ik heb een vreemd piep geluid in mijn pc.

Gaat om

p5n73-cm moederbord.
q8200 processor.
500watt voeding (onbekend merk)

Wat heb ik al geprobeerd : fans uit , andere hd,gpu,cdrom,voeding.

Wat ik heb ontdekt : zolang je de processor belast is er geen piep.

Iemand tips of ervaring.

grt jarno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit klinkt als coilwhine. Als je kunt achterhalen welk onderdeel dit veroorzaakt dan kun je het mogelijk wel oplossen met een druppel hotglue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-07 12:54
Klinkt als de nforce(?) chipsetjes van een tijdje terug... Deze gingen piepen als je bijvoorbeeld door een pagina aan het scrollen was, volgens mij was dit de northbridge en kon je daar niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07 23:23

Fordox

00101010

TERW_DAN schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:49:
Dit klinkt als coilwhine. Als je kunt achterhalen welk onderdeel dit veroorzaakt dan kun je het mogelijk wel oplossen met een druppel hotglue.
+1

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 16:32
@ spNk goedkope voedingen hebben hier ook vaak last van als ze lang in gebruik zijn of een hoge belasting hebben moeten trekken.

en wat TERW_DAN zegt zou moeten werken. let wel een beetje op als het de voeding betreft. laat deze dan eerst een dag van de stroom voor je die opentrekt. maar koop liever een nieuwe als je daarin niet weet wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 17:14

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Set eens in de bios C1E uit, staat wel ergens bij de cpu power settings, helpt bij mij altijd.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHankey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik heb dit probleem ook gehad, het gaat om zogenaamde c-state whine. Je kan het repareren door een 'SSD tweak' uit te voeren: http://forum.notebookrevi...5-chipsets-jjb-tweak.html de eerste thread op dit forum.

Deze tweak werd gebruikt om oude ssds beter te laten functioneren... wat het doet is dat er continu wat info naar je cpu gestuurd wordt, waardoor die niet meer in C1 gaat wat het piepende geluid veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 485144

Topicstarter
Bedankt voor alle tips , ik ga van de week de spullen uit de kast halen en opzoek naar de piep.
Pagina: 1