Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.
PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.
Nadat je verbinding hebt gemaakt wordt je gateway waarschijnlijk ingesteld op het IP adres van je VPN server (in de 2.x range)
Indien je je devices achter je VPN server wilt bereiken (je thuis PC bijvoorbeeld) dan kan het zijn dat je een extra route aan moet maken naar het 192.168.2.0/24 netwerk via het interne IP adres van je Synology. Dat kan je doen per device (gewoon in Windows) of op je huidige default gateway. De meeste thuisrouters staan het toe om een eigen extra route aan te maken.
[ Voor 55% gewijzigd door Equator op 08-01-2013 15:08 ]
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Verwijderd
Zo heb ik de mijne staan en dat werkt prima.
Je komt dan in je nas door gewoon je nas ip in te geven zoals je dat huis ook doet.
Verwijderd
Ik krijg dezelfde melding als ik hem zo zet. Maar als ik hem op 192.168.2.0 zet werkt het.
Hij wil er de 1 zetten maar dat kan/mag juist niet.
Default doet hij NAT naar de range van jet LAN ip (van eth0) van de syno dus dat is niet nodig.Equator schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:05:
Indien je je devices achter je VPN server wilt bereiken (je thuis PC bijvoorbeeld) dan kan het zijn dat je een extra route aan moet maken naar het 192.168.2.0/24 netwerk via het interne IP adres van je Synology.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Verwijderd
Ook al gaat hij daar voor de 192.168.2.30 dan nog kan hij na het maken van de VPN verbinding met 192.168.1.30 naar zijn nas gaan. Vandaar dat ik niet snap dat hij alleen de 1 wil hebben.
hierdoor ging ik de mist in.ik krijg niet de mogelijkheid om daar de x.x.1.x range te kiezen.
En als hij al zijn devices in zijn netwerk wil bereiken dan moet hij een VPN op zijn router gebruiken als deze die optie heeft.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2013 11:36 ]