Acties:
  • 0 Henk 'm!

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 15:33
Hallo,

Ik heb al een tijd een Synology ds212j en daar heb ik oa VPN ingesteld, het connecten is geen probleem maar wat ik vervelend vind is dat ik qua ip in een andere range terecht kom.

Router -> 192.168.1.1
NAS -> 192.168.1.30
VPN verbinding -> 192.168.2.1

Bij de instellingen kom ik (denk ik) niet veel verder want ik krijg niet de mogelijkheid om daar de x.x.1.x range te kiezen.

VPN / Status

VPN / Network Interface

VPN Settings / Foutmelding bij aanpassen range naar x.x.1.x

Heeft iemand een idee hoe ik via vpn in dezelfde range terecht kom als de rest van mijn appraten?

[ Voor 13% gewijzigd door source op 07-01-2013 20:20 . Reden: Pics wat groter maken ]

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Simpelweg: niet, op dat subnetmask zit al een andere DHCP server

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dat heeft niets met DHCP te maken.. De Synology kiest daar een ander subnet dan wat je zelf hebt. Dit subnet wordt dan gebruikt voor de IP adressen op je VPN verbinding zelf. Zo kun je fatsoenlijk routeren.

Nadat je verbinding hebt gemaakt wordt je gateway waarschijnlijk ingesteld op het IP adres van je VPN server (in de 2.x range)

Indien je je devices achter je VPN server wilt bereiken (je thuis PC bijvoorbeeld) dan kan het zijn dat je een extra route aan moet maken naar het 192.168.2.0/24 netwerk via het interne IP adres van je Synology. Dat kan je doen per device (gewoon in Windows) of op je huidige default gateway. De meeste thuisrouters staan het toe om een eigen extra route aan te maken.

[ Voor 55% gewijzigd door Equator op 08-01-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Heb zelf de openVPN functie aanstaan in de syno en daar kom je ook binnen in een andere range. (10.8.0.0 volgemns mij) Maakt voor de rest niet uit want rest van het netwerk is bereikbaar en je syno zorgt voor de routering.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij je laatste image "dynamische ip adres" de 1 in een 2 veranderen en dan werkt het gewoon.
Zo heb ik de mijne staan en dat werkt prima.

Je komt dan in je nas door gewoon je nas ip in te geven zoals je dat huis ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

In dat venster probeert de TopicStarter juist een andere IP range te definiëren. Maar dat lukt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt omdat het ip op 192.168.1.0 staat en dat zal ook zijn eigen intern netwerk range zijn.
Ik krijg dezelfde melding als ik hem zo zet. Maar als ik hem op 192.168.2.0 zet werkt het.

Hij wil er de 1 zetten maar dat kan/mag juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik zou zeggen, lees het topic even goed door. Dat is precies wat de TopicStarter dus wilde bereiken. Hij wilde dat de VPN verbindingen een IP adres uit de 'normale' IP reeks kregen, maar dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Equator schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:05:
Indien je je devices achter je VPN server wilt bereiken (je thuis PC bijvoorbeeld) dan kan het zijn dat je een extra route aan moet maken naar het 192.168.2.0/24 netwerk via het interne IP adres van je Synology.
Default doet hij NAT naar de range van jet LAN ip (van eth0) van de syno dus dat is niet nodig.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom die moeite?

Ook al gaat hij daar voor de 192.168.2.30 dan nog kan hij na het maken van de VPN verbinding met 192.168.1.30 naar zijn nas gaan. Vandaar dat ik niet snap dat hij alleen de 1 wil hebben.
ik krijg niet de mogelijkheid om daar de x.x.1.x range te kiezen.
hierdoor ging ik de mist in. :)

En als hij al zijn devices in zijn netwerk wil bereiken dan moet hij een VPN op zijn router gebruiken als deze die optie heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2013 11:36 ]

Pagina: 1