Ik heb jaren geleden een Popcornhour A-110 gekocht en tot voorkort altijd met plezier gebruikt tot deze overleed. Nu ben ik op zoek naar een waardige opvolger. In eerste instantie zocht ik een kant-en-klare mediaspeler, maar na dagen zoeken en het proberen van de Iomega TV met boxee besloten dat er waarschijnlijk geen kant-en-klaar systeem is wat precies doet wat ik wil.
Daarom besloten om toch maar te zoeken naar een HTPC ofzo. Nu was mijn idee om een Raspberry PI te proberen met een NAS. Zo kon ik op de TV in de slaapkamer en de TV in de woonkamer een RPI plaatsen die samen uit 1 NAS zouden putten.
Nu heb ik een RPI geleend van mijn baas en even geprobeerd met RaspBMC, maar da's allemaal nét niet. Het menu is nét niet snel genoeg, de films haperen nét een beetje, etc. Nu ben ik dus aan het zoeken naar een HTPC die wel kan wat ik allemaal wil. Ik wil eigenlijk geen losse NAS, maar één apparaat bij de TV in de woonkamer die alles kan.
Lang verhaal kort: ik zoek een apparaat (voor zo min mogelijk geld natuurlijk) die aan het volgende voldoet:
- XBMC vloeiend draaien
- Torrents/nzb downloaden / subs zoeken / als netwerkschijf dienen
- Zo klein mogelijk (max 25 diep) ivm beperkte ruimte bij TV
- Behuizing moet mooi/strak zijn (of heel klein zodat ie verstopt kan worden)
- Liefst met plaats voor een 3.5" HD, maar mag ook via een externe HD
- Mag ook tweedehands zijn, als het maar fatsoenlijk is
Het hoeft dus geen supersnelle PC te zijn... als het maar werkt. Nu heb ik de ballen verstand van hardware en wil ik eigenlijk niet zelf ergens iets samen gaan stellen. Als ik zo door de pricewatch heen klik en puur op de plaatjes af ga, dan vind ik de ASRock en Zotac apparaten wel mooi.
Wie heeft er een tip voor een geschikt apparaat voor mij?
Daarom besloten om toch maar te zoeken naar een HTPC ofzo. Nu was mijn idee om een Raspberry PI te proberen met een NAS. Zo kon ik op de TV in de slaapkamer en de TV in de woonkamer een RPI plaatsen die samen uit 1 NAS zouden putten.
Nu heb ik een RPI geleend van mijn baas en even geprobeerd met RaspBMC, maar da's allemaal nét niet. Het menu is nét niet snel genoeg, de films haperen nét een beetje, etc. Nu ben ik dus aan het zoeken naar een HTPC die wel kan wat ik allemaal wil. Ik wil eigenlijk geen losse NAS, maar één apparaat bij de TV in de woonkamer die alles kan.
Lang verhaal kort: ik zoek een apparaat (voor zo min mogelijk geld natuurlijk) die aan het volgende voldoet:
- XBMC vloeiend draaien
- Torrents/nzb downloaden / subs zoeken / als netwerkschijf dienen
- Zo klein mogelijk (max 25 diep) ivm beperkte ruimte bij TV
- Behuizing moet mooi/strak zijn (of heel klein zodat ie verstopt kan worden)
- Liefst met plaats voor een 3.5" HD, maar mag ook via een externe HD
- Mag ook tweedehands zijn, als het maar fatsoenlijk is
Het hoeft dus geen supersnelle PC te zijn... als het maar werkt. Nu heb ik de ballen verstand van hardware en wil ik eigenlijk niet zelf ergens iets samen gaan stellen. Als ik zo door de pricewatch heen klik en puur op de plaatjes af ga, dan vind ik de ASRock en Zotac apparaten wel mooi.
Wie heeft er een tip voor een geschikt apparaat voor mij?