Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe TV voor studentenkamer.

Pagina: 1
Acties:

• Volv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 10:36
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV voor mijn studentenkamer.
Momenteel gebruik ik een oude SDTV maar ik ben wel eens toe aan wat moderners.
Die oude mag dan mooi dienst doen voor de retro consoles =)
Bovendien is het steeds tussen PS3 en PC switchen op m'n monitor is ook zo onhandig.
Heb al wat in de pricewatch zitten zoeken maar steeds als ik wat vind blijkt er weer wat mis mee te zijn (zoals de samsungs)

De kijkafstand is ongeveer 1.5m - 2.5m. Mijn ouders hebben een 32" en dat vond ik toch wat te klein, hoewel de kijkafstand daar een meter of 3 à 4 is. Ik wilde eigenlijk een 40", maar ik twijfel of dat weer niet té groot is (heb er totaal geen ervaring mee).

Ik zal de TV vooral gebruiken voor:
- Gamen via PS3 (voornamelijk 720p), Wii (480p) en PC
- Films en series via PS3/PC
- Standaard analoge TV aangezien een digitale TV abo het niet waard is voor mij.

Aansluitingen:
Minimaal 3 HDMI poorten en component voor de wii.

Geluid:
Ik heb geen geluidsset en een fatsoenlijke kost geloof ik al een lieve duit, dus de TV moet wel redelijke speakers hebben.

Budget is ongeveer 450-ish euro

Plasma's vallen blijkbaar al buiten de boot omdat ik er geen zie die kleiner dan 42" zijn.
Aangezien er niet altijd 1080p content beschikbaar is kan een grote TV misschien problemen opleveren met de scherpte op deze kijkafstand. Misschien maar 32" dan? Of gaat 40" prima met lagere resolutie content (<= 720p)? Hoe ervaren mensen dat met gamen op de PS3 bijvoorbeeld?

Graag zou ik wat advies krijgen, want ik zie door de bomen het bos niet meer :P

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:36
32 inch is zat op die afstand. Fatsoenlijke speakers wordt lastig, de eh6030 van samsung heeft ze iig niet!

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03
32" is groot genoeg. 40/42" kan ook maar dan moet je wel een liefhebber van grote schermen zijn.

Wanneer je in het UPC gebied zit kost digitaal volgens mij extra. Wanneer je in het Ziggo (en andere aanbieder op hetzelfde platform) gebied woont, ben je naast de eenmalige aanschaf van Smardcard en CI+ module geen extra maandelijke kosten kwijt.

Sony ex650
Samsung 5000 serie
LG 620S
Panasonic

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Wanneer de kijkafstand 2,5 meter is, kun je makkelijk een 42" televisie nemen en 720p video kijken zonder dat je pixels gaat tellen. Je zult wel pixels gaan kunnen onderscheiden maar niet in zoverre dat het merkbaar wordt en irritaties gaat opleveren.

Er zijn andere dingen die meer irritaties kunnen opleveren dan resolutie, zoals motion resolution. Je kunt heel mooi een Full HD televisie hebben, maar wanneer de motion resolution laag is, is het beeld niet scherp wanneer er iets op de televisie beweegt. Voor gamers heel vervelend, aangezien detail daar erg belangrijk is. Het klinkt misschien ook raar, maar in zulke gevallen is een HD Ready televisie met een hoge motion resolution beter dan een Full HD televisie met een lage motion resolution.

Mocht je er meer over willen leren, ik heb een tijdje geleden een heel stuk over televisies geschreven. Weliswaar op een ander forum waar ik veel actief ben, maar dat maakt het niet minder relevant. Je kunt het HIER terugvinden.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:49
>32", fatsoenlijke speakers, <450 euro. Combinatie dat niet gaat werken.

Ik zit zelf op 2,5 a 3 meter afstand van mijn 46" tv en dat vind ik al aan de krappe kant. Het is een kwestie van gewenning. Ik zou sowieso voor 40" gaan, je zal daar geen spijt van krijgen.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03
Het formaat blijft persoonlijk. Ik zit 4-4,5 meter van mijn TV en ik vind 42" groot genoeg.
Pagina: 1