dell poweredge 2850 raid probleem?

Pagina: 1
Acties:

• joriankool
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09-2023
hallo beste tweakers.
ik had een vraagje en of iemand er ook een oplossing voor heeft zonder alle data erop te vernietigen.
mijn dell poweredge 2850 boot wel (draait esxi 4.1 op) en zegt dat hij via de raid 1 logical drive heeft gehandled. vervolgens zegt hij dat hij via de bios geen logical drive heeft gehandeld en ik op een knop moet drukken om door te gaan. hij start gewoon de esxi op maar je kan begrijpen dat het erg vervelend is om er telkens bij te blijven totdat hij helemaal aanstaat (word thuis gebruikt voor een paar testjes)
ik krijg dit te zien

battery module is present on adapter
following scsi id's are not responding
channel-0: 9, 10, 11, 12, 13, 14 , 15
channel-1: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 8
please inspect enclosure power, scsi cabling and drive connections and reboot your system
2 logical drives found on the host adapter
2 logical drives failed
adapter bios disabled, no logical drive handled by bios
0 logical drives handled by bios
press ctrl m to run configuratino utility or any other key to continue

als ik gewoon voor continue ga doet het allemaal wel goed. maar ik wil van dit vervelende probleem af.

hoop dat jullie mij kan helpen
met vriendelijke groet,
jorian kool

Verwijderd

Welke RAID adapter zit erin? En hoeveel schijven heb je? Mogelijk zit de terminator niet goed of niet aan het eind van de kabel? Want denk niet dat er 14 schijven stuk zijn. In de adapter BIOS kun je zaken als batery backup module in en uitschakelen. Als alles ‘failed’ zou je verwachten dat hij niet kan booten mogelijk zitten er nog meer schijven op de onboard controller?

• joriankool
er zitten maar 4 schijven in. daarom vond ik het erg apart.
en het is een perc 4 raid kaart.

• joriankool
weet iemand iets om dit te verhelpen?