Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkusJ
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Ben aan het overstappen van kabel naar glasvezel. Had me niet gerealiseerd dat ik een router moest hebben.

Ik zoek dus een router met gigabit LAN (4x) en WAN (1x) poorten voor glasvezel van 500Mbps. Wifi niet nodig (Heb al een EnGenius ECB-300) dus zat ik te kijken naar de DrayTek Vigor 2130. Is dat een goede optie ?

Alle advies van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Als je "handig" bent in het instellen van routers, kennis van routering, IP adressen etc.... hebt, dan kan je een Routerboard 2011 EAS-IN nemen.

Deze is gebaseerd op Mikrotik software. Heeft 5 x Gb, en 5 x 10/100. Heeft ook een SFP cage (om bv. glasvezel module erin te doen), en heeft een klein touch screen.

Is hier te koop:

http://eurodk.com/en/prod...s/routerboard-2011uas-in/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je WiFi accesspoint ondersteund al VLAN's. Heb je voor KPN gekozen dat je ook nog PPPoE nodig hebt?

Niet beter een WiFi/router in een kiezen? Scheelt je de 1/2 van de stroom per jaar denk ik.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkusJ
Anoniem: 203842 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:14:
Als je "handig" bent in het instellen van routers, kennis van routering, IP adressen etc.... hebt, dan kan je een Routerboard 2011 EAS-IN nemen.

Deze is gebaseerd op Mikrotik software. Heeft 5 x Gb, en 5 x 10/100. Heeft ook een SFP cage (om bv. glasvezel module erin te doen), en heeft een klein touch screen.

Is hier te koop:

http://eurodk.com/en/prod...s/routerboard-2011uas-in/
Ziet er goed uit, maar ben toch op zoek naar een mainstream product. Denemarken is ook niet echt handig voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkusJ
twixx schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:20:
Je WiFi accesspoint ondersteund al VLAN's. Heb je voor KPN gekozen dat je ook nog PPPoE nodig hebt?

Niet beter een WiFi/router in een kiezen? Scheelt je de 1/2 van de stroom per jaar denk ik.
Ik heb niet voor KPN gekozen, maar voor Onsbrabantnet. Ik heb geen PPoE nodig.

Ik heb die EnGenius wifi besteld vanwege de 800mW.

Heb je dan een goed advies voor een Router/Wifi met hoge throughput ? Kan die wifi nog als backup gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MarkusJ schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:36:
[...]

Ziet er goed uit, maar ben toch op zoek naar een mainstream product. Denemarken is ook niet echt handig voor garantie.
Die routerboards komen van mikrotik dat zelf in letland zit. Je kan die borden echter ook kopen in Nederland, maar je kan best eens zoeken bij grote wifi shops (die dingen worden erg veel gebruikt in antenne masten in combo met 3.7, 5 en 10GHz wireless point-to-point verbindingen). Elke mikrotik is overigens hands down beter dan elk consumenten prul dat je kan kopen, maar dat kan je ook verwachten van industrieel speelgoed.

In de Antwerpse Haven hebben wij een 50MBit link naar het datecenter met Ubiquity Wifi hardware en Mikrotik routerboards.

[ Voor 3% gewijzigd door analog_ op 07-01-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01 18:25

ShadowAS1

IT Security Nerd

Als ik het goed heb krijg je een modem van onsbranabntnet. Elke fatsoenlijke gigabitrouter zou volgensmij toch moeten voldoen denk ik toch?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 22:36

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb in verband met meerdere WAN IP's ook een routerboard met RouterOS van Mikrotik gekocht.
De leercurve is behoorlijk stijl, maar je hebt er ongelovelijk veel aan. Je kunt HEEL veel opties instellen en hij loopt als een trein.

Kosten zijn te verwaarlozen vergeleken bij wat je in de winkel ziet en uiteindelijk lijkt het nu bij mij nog een stuk stabieler dan met bijvoorbeeld een FritzBox die ik eerst had voor ADSL.
Er zou een appart topic voor die RouterBoards moeten komen. Erg fijne dingetjes.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1