ik probeer een app te maken en ik wil meerdere spinners op 1 pagina hebben.
ik bijvoorbeeld in mn main het volgende stukje code:
vervolgens in strings.xml (inhoud moet er nog in komen, dit was uit een voorbeeld wat ik tegenkwam):
en dan in mainactivity.java :
hij geeft nu echter de volgende melding op Spinner spinner2 = (Spinner) findViewById(R.id.keuze2);
The value of the local variable spinner2 is not used
wat vergeet ik hier of wat doe ik hier mis?
ik bijvoorbeeld in mn main het volgende stukje code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| <TableLayout android:id="@+id/search_table" android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" android:layout_marginTop="50dip" android:layout_marginLeft="50dip" > <TableRow android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="match_parent"> <TextView android:text="keuze 1" android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" /> <Spinner android:id="@+id/keuze1" android:layout_width="150dip" android:layout_height="wrap_content" /> </TableRow> <TableRow android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="match_parent"> <TextView android:text="keuze2" android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" /> <Spinner android:id="@+id/keuze2" android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" /> </TableRow> |
vervolgens in strings.xml (inhoud moet er nog in komen, dit was uit een voorbeeld wat ik tegenkwam):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <string-array name="keuze1"> <item>January</item> <item>February</item> <item>March</item> <item>April</item> <item>May</item> <item>June</item> <item>July</item> <item>August</item> <item>September</item> <item>Octomber</item> <item>November</item> <item>December</item> </string-array> <string-array name="keuze2"> <item>January</item> <item>February</item> <item>March</item> <item>April</item> <item>May</item> <item>June</item> <item>July</item> <item>August</item> <item>September</item> <item>Octomber</item> <item>November</item> <item>December</item> </string-array> |
en dan in mainactivity.java :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| package com.example.test; import android.os.Bundle; import android.app.Activity; import android.view.Menu; import android.widget.ArrayAdapter; import android.widget.Spinner; public class MainActivity extends Activity { @Override protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.activity_main); Spinner spinner = (Spinner) findViewById(R.id.keuze1); ArrayAdapter<CharSequence> adapter = ArrayAdapter.createFromResource( this, R.array.keuze1, android.R.layout.simple_spinner_item); adapter.setDropDownViewResource(android.R.layout.simple_spinner_dropdown_item); spinner.setAdapter(adapter); Spinner spinner2 = (Spinner) findViewById(R.id.keuze2); ArrayAdapter<CharSequence> adapter2 = ArrayAdapter.createFromResource( this, R.array.keuze2, android.R.layout.simple_spinner_item); adapter.setDropDownViewResource(android.R.layout.simple_spinner_dropdown_item); spinner.setAdapter(adapter2); } @Override public boolean onCreateOptionsMenu(Menu menu) { // Inflate the menu; this adds items to the action bar if it is present. getMenuInflater().inflate(R.menu.activity_main, menu); return true; } } |
hij geeft nu echter de volgende melding op Spinner spinner2 = (Spinner) findViewById(R.id.keuze2);
The value of the local variable spinner2 is not used
wat vergeet ik hier of wat doe ik hier mis?