Beste allen,
Mijn Apple laptop is na 5 jaar elke dag trouwe dienst overleden en ik moet dus aan een nieuw apparaat. In de tussentijd ben ik ook eigenaar van een iPad 2 geworden, dus het hoeft geen laptop meer te zijn. Ik ben het de laatste jaren niet meer eens met de commerciele lijn die Apple vaart, vandaar dat ik een desktop/pc wil samenstellen. Voor mijn werk heb ik helaas wel Mac OS X nodig en wil nu het beste van beide samenbrengen.
Het budget is flexibel maar moet ongeveer uitkomen tussen de 1000-1300 euro.
Het heeft de volgende eisen nodig:
- Hardwarematig hackintosh ondersteunend
- Veel beeldbewerkingsprogramma's; Video en stills zoals Avid, Final Cut Pro, Adobe After Effects etc
- Af en toe een spel zoals battlefield 3
- Evenwichtig systeem zodat alles zo goed mogelijk op elkaar is afgestemd en nergens een grote bottleneck is
- Eventueel in de toekomst gebruik maken van Thunderbolt/Lightpeak
Op dit moment kom ik op dit lijstje uit:
Over een 3D kaart ben ik niet helemaal uit. een GTX 660/670/680 lijkt mij prima te passen bij deze setup, maar heb er weinig verstand van.
//
Wat vinden jullie hiervan?
Ik hoor het graag, dank jullie!
Groetjes,
Marco
Mijn Apple laptop is na 5 jaar elke dag trouwe dienst overleden en ik moet dus aan een nieuw apparaat. In de tussentijd ben ik ook eigenaar van een iPad 2 geworden, dus het hoeft geen laptop meer te zijn. Ik ben het de laatste jaren niet meer eens met de commerciele lijn die Apple vaart, vandaar dat ik een desktop/pc wil samenstellen. Voor mijn werk heb ik helaas wel Mac OS X nodig en wil nu het beste van beide samenbrengen.
Het budget is flexibel maar moet ongeveer uitkomen tussen de 1000-1300 euro.
Het heeft de volgende eisen nodig:
- Hardwarematig hackintosh ondersteunend
- Veel beeldbewerkingsprogramma's; Video en stills zoals Avid, Final Cut Pro, Adobe After Effects etc
- Af en toe een spel zoals battlefield 3
- Evenwichtig systeem zodat alles zo goed mogelijk op elkaar is afgestemd en nergens een grote bottleneck is
- Eventueel in de toekomst gebruik maken van Thunderbolt/Lightpeak
Op dit moment kom ik op dit lijstje uit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 157,90 | € 157,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z77MX-D3H TH | € 137,50 | € 137,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 117,50 | € 117,50 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 93,99 | € 93,99 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 34,99 | € 34,99 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C10D3B1K2/16G | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 62,80 | € 62,80 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 93,- | € 93,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 767,58 | |
Over een 3D kaart ben ik niet helemaal uit. een GTX 660/670/680 lijkt mij prima te passen bij deze setup, maar heb er weinig verstand van.
//
Wat vinden jullie hiervan?
Ik hoor het graag, dank jullie!
Groetjes,
Marco