Hackintosh en videobewerk - systeem

Pagina: 1
Acties:

• Marco88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06-2021
Beste allen,

Mijn Apple laptop is na 5 jaar elke dag trouwe dienst overleden en ik moet dus aan een nieuw apparaat. In de tussentijd ben ik ook eigenaar van een iPad 2 geworden, dus het hoeft geen laptop meer te zijn. Ik ben het de laatste jaren niet meer eens met de commerciele lijn die Apple vaart, vandaar dat ik een desktop/pc wil samenstellen. Voor mijn werk heb ik helaas wel Mac OS X nodig en wil nu het beste van beide samenbrengen.

Het budget is flexibel maar moet ongeveer uitkomen tussen de 1000-1300 euro.

Het heeft de volgende eisen nodig:
- Hardwarematig hackintosh ondersteunend
- Veel beeldbewerkingsprogramma's; Video en stills zoals Avid, Final Cut Pro, Adobe After Effects etc
- Af en toe een spel zoals battlefield 3
- Evenwichtig systeem zodat alles zo goed mogelijk op elkaar is afgestemd en nergens een grote bottleneck is
- Eventueel in de toekomst gebruik maken van Thunderbolt/Lightpeak

Op dit moment kom ik op dit lijstje uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 157,90€ 157,90
1Gigabyte GA-Z77MX-D3H TH€ 137,50€ 137,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 117,50€ 117,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 93,99€ 93,99
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 34,99€ 34,99
1Kingston HyperX KHX1600C10D3B1K2/16G€ 69,90€ 69,90
1Seasonic M12II 520W€ 62,80€ 62,80
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 767,58

Over een 3D kaart ben ik niet helemaal uit. een GTX 660/670/680 lijkt mij prima te passen bij deze setup, maar heb er weinig verstand van.

//

Wat vinden jullie hiervan?

Ik hoor het graag, dank jullie! :)

Groetjes,
Marco

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Veel videokaarten worden ondersteund door OSX. De adobe suite houd van Nvideakaarten zodat je hardware acceleratie hebt.

Hier vind je alle hardware die getest is door andere gebruikers en dus compatible met OSX.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Het is voor mij alweer een tijdje geleden dat ik met Hackintoshes aan de gang ben geweest, maar wat mij bij is gebleven is dat het toch altijd nog een gedoe blijft om alles goed en stabiel werkend te krijgen; en dan ook vooral na softwareupgrades.
Misschien dat dat veel beter is geworden tegenwoordig, als je precies de goede hardware koopt, maar zou je met jouw budget, en, omdat het voor je werk is, niet beter af zijn met een Mac Mini?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:23

B2

wa' seggie?

Kijk eens bij TonyMacX86, daar staan complete buyers guides welke onderdelen het beste werken.

Maar eigenlijk met hierboven eens, waarom koop je geen Mac Mini?

[ Voor 18% gewijzigd door B2 op 08-01-2013 11:23 ]

• Marco88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06-2021
Dank voor al jullie berichten.
MaximusTG schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:19:
Het is voor mij alweer een tijdje geleden dat ik met Hackintoshes aan de gang ben geweest, maar wat mij bij is gebleven is dat het toch altijd nog een gedoe blijft om alles goed en stabiel werkend te krijgen; en dan ook vooral na softwareupgrades.
Misschien dat dat veel beter is geworden tegenwoordig, als je precies de goede hardware koopt, maar zou je met jouw budget, en, omdat het voor je werk is, niet beter af zijn met een Mac Mini?
Het is een principe kwestie voor mij. Ik voel mij niet meer thuis bij Apple en gun ze de winst niet die ze uit mij kunnen genereren. Geld doet er dus niet veel toe; als ik uiteindelijk toch Apple spul aanschaf zal het wel een iMac worden.

PS: Ik zie dat ik over eenheel systeem praat en niet over onderdelen. Ik probeer dit lijntje te verplaatsen op het forum.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dan denk ik dat je beter kan kijken of je over kan stappen op software die je ook onder Windows (of Linux) kan draaien, ipv een hacktintosh bedrijfsmatig te gebruiken.
Dat jij als consument niet meer bij Apple wil kopen dat is prima, maar ik zou er niet je bedrijf/werk onder laten lijden. Ik denk dat je eerder jezelf daarmee hebt dan dat je Apple een slag toedient ;).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik zou ook even deze website bezoeken:

NoFilmSchool, how to build a hackintosh
http://nofilmschool.com/build-a-hackintosh/

[ Voor 3% gewijzigd door Maarten L op 08-01-2013 23:21 ]

www.maartenlangelo.nl

• B2

B2

wa' seggie?

Marco88 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:04:
Het is een principe kwestie voor mij. Ik voel mij niet meer thuis bij Apple en gun ze de winst niet die ze uit mij kunnen genereren.
Hm, maar je wil wel bij OSX blijven? Mmmkay.... :X Als ik zulke principes had zou ik ook compleet over gaan naar Windows. Zeker als het bedrijfsmatig is, dan ga je toch niet lopen kloten met een hackintosh?

[ Voor 10% gewijzigd door B2 op 08-01-2013 23:31 ]

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:38
B2 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:30:
[...]

Hm, maar je wil wel bij OSX blijven? Mmmkay.... :X Als ik zulke principes had zou ik ook compleet over gaan naar Windows. Zeker als het bedrijfsmatig is, dan ga je toch niet lopen kloten met een hackintosh?
Voor mijn werk heb ik helaas wel Mac OS X nodig en wil nu het beste van beide samenbrengen.

• B2

B2

wa' seggie?

Sorry hoor, maar in mijn ogen moet iets wat je voor je werk nodig hebt minimaal 99,99% van de tijd het doen. Dan ga je toch geen hackintosh gebruiken? Als hij dan OS X nodig heeft, neem dan gewoon een iMac. Een reden als "ze verdienen mn centen niet" oid, snap ik dan niet echt. Ga dan compleet met je workflow over naar Windows.
Pagina: 1