Lage FPS , ookal heb ik de specificaties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496040

Topicstarter
Als ik nu bijvoorbeeld guild wars 2 speel, gaan de FPS nooit hoger als 15, volgens sites zou mijn computer dat spel volledig probleemloos moeten draaien. De settings op Low Graphics zetten helpt bijna niet..

Nu is mijn vraag, welk component laat het zo allemaal traag gaan ? Is de grafische kaart verouderd ? Ik weet zelf niet wat het probleem is..

Mijn specificaties :
CPU : AMD Phenom II x4 965 Processor
Moederbord : ASROCK n68-vs3 ucc Micro-Atx
RAM : 8 GB 1666 Mhz
Grafische Kaart : Nvidia GeForce GTX 260

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:49

D4NG3R

kiwi

:)

Dit systeem moet RUIM voldoende zijn om GW2 gewoon lekker te laten draaien @ 1920x1080.

Juiste drivers geinstalleerd?
Fatsoenlijke voeding in je systeem zitten?
Is dit sinds kort of al langere tijd gaande?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:03
Niet toevallig belachelijk veel stof in je CPU koeler? Stof =>Hitte=>downclock op je CPU=>Supercrap fps.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 15:09
Verse windows install om te beginnen? Dan pas weet je of het aan de hardware ligt en kan je gaan uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Driver van grafische kaart is nog maar net geupdate, een driver voor het moederbord heb ik eigenlijk nog niet gedaan..
De voeding is 550W wat denk ik wel genoeg is.
Dit is sinds kort omdat het moederbord nog maar net nieuw is, omdat mijn oud stuk was.
De koeler is net, juist gekeken. Hij was ook nog nooit gebruikt. Ik had die fan nog liggen van een andere AMD processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-07 17:36

ktf

Anoniem: 496040 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:46:
De koeler is net, juist gekeken. Hij was ook nog nooit gebruikt. Ik had die fan nog liggen van een andere AMD processor.
Heb je gekeken of de ventilator draait? Ik ben ook wel eens vergeten het snoertje aan te sluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je hebt je moederbord net vervangen? Begin dan maar eens met een verse windows installatie :P . Het is geen must, maar wel aan te raden wanneer je zo'n kritiek component vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De fan draait perfect ...
En ik had mijn harde schijf volledig geformatteerd nadat ik het moederbord had geinstalleerd.
Dus dit is een "verse" windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-07 17:36

ktf

Ik zie dat het moederbord embedded graphics heeft, heb je deze in de BIOS uitgezet, of in ieder geval de PCI-e op primary gezet? Anders doet je grafische kaart nu niet zo veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Alle drivers van je moederbord ook geinstalleerd, vergeet hierbij voornamelijk je chipset niet.

Verder heb je je monitor natuurlijk aangesloten op je videokaart, en zitten alle kabels fatsoenlijk aangesloten? (Intern)

Hierbij lettend op:

20 (+4) Main connector
Afbeeldingslocatie: http://thingsfinder.com/files/img/1/31/G_70.jpg
(Links is het +4 stukje)

4(+4) CPU connector
Afbeeldingslocatie: http://vorming.minatica.be/HwConfigs/Specials/PC%20bouwen/8pins.jpg
(Deze kunnen ook al direct samen zitten)

6(+2) Pin GPU connector
Afbeeldingslocatie: http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/pcie6plus2.jpg
Opnieuw: In sommige gevallen ziten deze al samen.

[ Voor 52% gewijzigd door D4NG3R op 07-01-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ktf schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:51:
Ik zie dat het moederbord embedded graphics heeft, heb je deze in de BIOS uitgezet, of in ieder geval de PCI-e op primary gezet? Anders doet je grafische kaart nu niet zo veel :)
Ik ben in de BIOS geweest en heb de voorkeur naar PCI-e gezet. Geen verandering ingame.

Alle connectoren zijn goed aangesloten..
Ik zal vlug nog eens checken in de bios.
Ik gebruik ook 2 schermen die aangesloten zijn op mijn grafische kaart, wilt dat niet zeggen dat het beeld in het algemeen wordt gecreeerd door deze en niet door de embedded graphics ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:29
Wat zijn de temps van je processor & grafische kaart? Klinkt een beetje als een automatische downclock inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Harde Waren is voor algemene technische problemen. Jij hebt met welgeteld één spel issues, dat hoort in Spielerij - Problemen & Vragen.

Move VB -> SPV

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1