Toon posts:

Nieuwe gamepc voor een pc noob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, ik ben als het aankomt op pc's echt een noob. Wel zie ik dat bepaalde games niet helemaal meer meekomen.

Omdat ik niet heel vaak meer game op mijn pc wil ik er ook geen duizend(en) euro's aan uitgeven. Zo af en toe eens een leuke game kunnen spelen is voor mij voldoende.

Nu heb ik een aanbieding gezien en ik vraag me dan af of dat iets voor me is of dat ik mijn huidige pc misschien nog een upgrade kan geven. (videokaart wisselen zou nog wel lukken denk ik )

Ik heb nu een Intel Core 2 Quad Q6600 met 4gb aan ram en een Geforce 9600GS

Nu heb ik www.gamepc.nl gezien (nee geen aandelen van) en daar bieden ze complete systemen aan. Ik ben dan ook erg benieuwd of ik daar wat mee opschiet en of de prijzen goed zijn. :)

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen :)

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Nee, over het algemeen zijn dat geen goede deals ;)

waarom?
370 euro: heeft niet eens een aparte grafische kaart en is een slechts een amd a6-3500... 8)7 (kan je zelf geen game pc noemen..)

600 euro: fx 4100 + gtx 650 ti -> overpriced & niet bepaald beste keuze..

700 euro: i5 3350p + gtx 650 ti -> overpriced & niet bepaald beste keuze..

1300 euro: i7-3820 + gtx 660ti -> |:( game pc & een 2011 socket i7 & 16gb ram |:(

voor 1300 euro heb je het volgende met Windows inbegrepen + 50 euro assemblage kosten (van webshop):
  • i5-3570k
  • hd 7970 of gtx 670
  • goed moederbord (100~ euro)
  • goeie kast(100~ euro)
  • cpu koeler
  • 8gb ram
  • goede voeding
  • SSD
  • HDD

[ Voor 103% gewijzigd door SmokingCrop op 07-01-2013 18:42 ]

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-04 13:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Nu heb ik www.gamepc.nl gezien (nee geen aandelen van) en daar bieden ze complete systemen aan. Ik ben dan ook erg benieuwd of ik daar wat mee opschiet en of de prijzen goed zijn. :)

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen :)
Slechte prijzen, slechte systemen (niet gebalanceerd).
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:28:
Jawel, ik ben als het aankomt op pc's echt een noob. Wel zie ik dat bepaalde games niet helemaal meer meekomen.

Omdat ik niet heel vaak meer game op mijn pc wil ik er ook geen duizend(en) euro's aan uitgeven. Zo af en toe eens een leuke game kunnen spelen is voor mij voldoende.

Nu heb ik een aanbieding gezien en ik vraag me dan af of dat iets voor me is of dat ik mijn huidige pc misschien nog een upgrade kan geven. (videokaart wisselen zou nog wel lukken denk ik )

Ik heb nu een Intel Core 2 Quad Q6600 met 4gb aan ram en een Geforce 9600GS
Als je graag zo min mogelijk uitgeeft, dan is het ook gewoon een goed idee om alleen videokaart en geheugen te upgraden. Geheugen naar 8GB en videokaart naar een (afhankelijk van je budget) GTX660TI, GTX670, GTX680, HD7870, HD7950 of HD7970.

Je processor is namelijk nog krachtig genoeg voor de huidige games en upgraden kan dan altijd nog :) .

Als je toch liever een hele nieuwe pc hebt, dan gaat dat je toch wel 1000 euro ipv 300/400 euro kosten voor ongeveer dezelfde game performance (de algemene performance is dan natuurlijk wel beter).

[ Voor 11% gewijzigd door RoofTurkey op 07-01-2013 18:39 ]

Grillmeister

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

What?

1300 euro en dan durven ze met een 660Ti aan te komen kakken?

Wel hilarisch die pagina's.
"De CPU is het belangrijkste onderdeel van de GAMEPC.".
Juist...want games zijn absoluut niet afhankelijk van de GPU ipv de CPU...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:08

Thomg

Aww yiss

Is deze site een grap?

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Erger nog, ik ken twee mensen die er hun pc vandaan hebben :N . Slechte gpu, 6 core AMD cpu, crap voeding, etc. en dat alles voor maar 1000+ euro :') .

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de antwoorden! Ik zou serieus hebben overwogen er een pc te kopen maar ik begrijp dat dit niet handig is!

Goed, de processor is nog snel genoeg begrijp ik. Meer geheugen en een andere videokaart? Wat zouden jullie aanraden? En dan bedoel ik vooral, past elke videokaart er gewoon in en werkt het klakkeloos met de huidige hardware?

Mijn budget wat ik er aan wilde uitgeven was max 700 euro voor een nieuwe pc.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2013 19:10 ]

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-05 22:26
Neem het Basisgamesysteem uit de BBG Januari 2013 over (reviews: Desktop best buy guide: editie januari 2013) en laat hem door een webshop in elkaar zetten (~50 euro) als je dit zelf niet aandurft. ;)

5700X | RX 6600

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:05:
Dank voor de antwoorden! Ik zou serieus hebben overwogen er een pc te kopen maar ik begrijp dat dit niet handig is!

Goed, de processor is nog snel genoeg begrijp ik. Meer geheugen en een andere videokaart? Wat zouden jullie aanraden?

Mijn budget wat ik er aan wilde uitgeven was max 700 euro voor een nieuwe pc.
In dat geval absoluut zeker weten gaan voor geheugen + videokaart upgraden.
Afbeeldingslocatie: http://technewspedia.com/wp-content/uploads/2012/09/12714_7970gfps.jpg
Om je een goed idee te geven van performance verschil tussen een nieuwe (i7 van 300 eurie) tov jouw Q6600. Bron: http://technewspedia.com/...-cpus-from-intel-and-amd/

Dan kun je voor 450 euro (7970 + 4 extra GB geheugen) gewoon alle games de komende paar jaar weer in alle pracht spelen :) .

Maar welke 7970 moet ik dan nemen, hoor ik je denken ;) . Nou, http://www.tomshardware.c...clock-review,3186-12.html

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
PCBaas schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:12:
Neem het Basisgamesysteem uit de BBG Januari 2013 over (reviews: Desktop best buy guide: editie januari 2013) en laat hem door een webshop in elkaar zetten (~50 euro) als je dit zelf niet aandurft. ;)
Is het basissysteem stukken beter dan wat ik nu heb? Want qua geheugen en harde schijf is het gelijk. Ik weet alleen niks van de videokaart enzo :D

Verwijderd

Topicstarter
RoofTurkey schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:12:
[...]

In dat geval absoluut zeker weten gaan voor geheugen + videokaart upgraden.
[afbeelding]
Om je een goed idee te geven van performance verschil tussen een nieuwe (i7 van 300 eurie) tov jouw Q6600. Bron: http://technewspedia.com/...-cpus-from-intel-and-amd/

Dan kun je voor 450 euro (7970 + 4 extra GB geheugen) gewoon alle games de komende paar jaar weer in alle pracht spelen :) .

Maar welke 7970 moet ik dan nemen, hoor ik je denken ;) . Nou, http://www.tomshardware.c...clock-review,3186-12.html
Super!! Bedankt voor je hulp! _/-\o_

Ik ga er naar kijken :)

Ik denk trouwens wel dat mijn processor langzamer is. Die in het voorbeeld is 3.0 die van mij volgens mij 2.40 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2013 19:30 ]

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-05 22:26
Wat je ook kunt doen, zoals RoofTurkey ook al zei, is het nog een jaartje uithouden met de Q6600/4GB geheugen (eventueel met wat overklokken). Nu een nieuwe GPU halen (HD7950, flink meer bang4buck dan de HD7970), een flinke SSD (bijv. de Crucial M4 128/256GB) en eventueel een nieuwe voeding (?) zodat je voorlopig kan gamen en dan over een half/heel jaar pas de CPU/moederbord/geheugen upgraden, aangezien dan de nieuwe CPU lijn van Intel is uitgebracht ("Haswell") en er waarschijnlijk DDR4 geheugen zal zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door PCBaas op 07-01-2013 20:53 ]

5700X | RX 6600

Verwijderd

Topicstarter
Zit er zoveel verschil in de 7970 en de 7950?

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:15:
Zit er zoveel verschil in de 7970 en de 7950?
reviews: AMD HD 7970 GHz Edition: de GTX 680 in het vizier oordeel zelf maar, maar ik zou het de moeite wel waard vinden :P .

Grillmeister

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Yep. als je een Scythe mugen 3 koop a 35 euro, kan je zeker rond de 3 Ghz uitkomen.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

als het moet kun je best een pc zelf in elkaar draaien, er staan uitgebreide handleidingen op internet (ja, ook in het nederlands), en 't scheelt toch wel een hoop geld. weet je toevallig wat voor moederbord je hebt en welk geheugen?
de kast is ook wel belangrijk; iedereen begint hier wel over een 7950, maar als ie niet in de kast past, heb je een probleem. als je niet zo hele veel games speelt, zou ik voor een 7870 of zelfs een 7850 gaan, als je een scherm hebt met 1920x1080 resolutie (of minder), kun je alle huidige games vloeiend op high spelen. en dan is 150/200 euro heel wat anders als de 250/300 die een 7950 of de 350 voor de 7970 moet opbrengen. jouw processor kan zeker nog wel even mee. je kunt 'm zelf ook lichtjes overklokken (opvoeren) als je er een andere koeler op zet, maar let wel weer op de ruimte in je kast.
ook hier staan uitgebreide how-to's van op internet

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal de kast eerst eens openmaken en kijken hoeveel ruimte er beschikbaar is :)

Ik heb nu DDR2-400, kan ik dat overigens gewoon vervangen door 800? Of loop ik dan tegen andere problemen aan?

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:58:
Ok, ik zal de kast eerst eens openmaken en kijken hoeveel ruimte er beschikbaar is :)

Ik heb nu DDR2-400, kan ik dat overigens gewoon vervangen door 800? Of loop ik dan tegen andere problemen aan?
(Kijk liever op de site van de fabrikant, daar staat vaak hoe grote videokaarten er maximaal in passen).

Welk geheugen er in kan hangt af van je moederbord. Welk moederbord heb je precies?

[ Voor 9% gewijzigd door RoofTurkey op 08-01-2013 14:08 ]

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
RoofTurkey schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:06:
[...]

(Kijk liever op de site van de fabrikant, daar staat vaak hoe grote videokaarten er maximaal in passen).

Welk geheugen er in kan hangt af van je moederbord. Welk moederbord heb je precies?
Het is een standaard HP kast:
http://www.informatique.nl/661294/hp-pavilion-m9351.html

Zal inderdaad eens kijken, thanks :)

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Met die kast kun je inderdaad wel beter zelf meten (staat er namelijk bij kant-en-klare pc's niet bij).

Grillmeister

Verwijderd

YouTube: HP Desktop PCIe Video Card Replacement
Misschien is dat wel handig om even te kijken, het is heel makkelijk. Computers bouwen is geen raketwetenschap.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:42:
YouTube: HP Desktop PCIe Video Card Replacement
Misschien is dat wel handig om even te kijken, het is heel makkelijk. Computers bouwen is geen raketwetenschap.
Thanks. :) In het filmpje lijkt zo'n grote videokaart gewoon te passen terwijl dat bij mij niet zo lijkt. Naast het slot voor de videokaart (links er van) zitten de geheugenreepjes. Verder denk ik dat mn voeding ook niet zwaar genoeg is, die was geloof ik 300w. Ik kan dus beter gaan voor een andere pc denk ik in plaats van hier alles te gaan vervangen.

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-04 13:38
Als een 79x0 niet in die kast past dan kan je inderdaad misschien beter gelijk alles upgraden. Maar als je nu gewoon begint met een nieuwe voeding en videokaart dan ben je nu voor een paar honderd euro klaar, en als het dan nog niet snel genoeg is kun je daarna altijd nog een platform upgrade doen (nieuw mobo, nieuwe CPU en nieuw RAM).

Verwijderd

Topicstarter
wjvds schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:25:
Als een 79x0 niet in die kast past dan kan je inderdaad misschien beter gelijk alles upgraden. Maar als je nu gewoon begint met een nieuwe voeding en videokaart dan ben je nu voor een paar honderd euro klaar, en als het dan nog niet snel genoeg is kun je daarna altijd nog een platform upgrade doen (nieuw mobo, nieuwe CPU en nieuw RAM).
Dat zou ik ook het liefste doen omdat meerdere mensen hier zeiden dat de processor nog prima was. Alleen die nieuwe kaarten zijn massive volgens mij vergeleken bij wat ik nu heb. bijna 30cm lang en 12cm breed :/

Nou ja, morgen eens kijken :)

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:45:
[...]

Dat zou ik ook het liefste doen omdat meerdere mensen hier zeiden dat de processor nog prima was. Alleen die nieuwe kaarten zijn massive volgens mij vergeleken bij wat ik nu heb. bijna 30cm lang en 12cm breed :/

Nou ja, morgen eens kijken :)
Nieuwe kast, voeding, videokaart en wat meer geheugen kan dan toch ook?

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
RoofTurkey schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:56:
[...]

Nieuwe kast, voeding, videokaart en wat meer geheugen kan dan toch ook?
Ja maar voor mijn gevoel zit ik dan al bijna tegen de prijs van een nieuwe pc aan. En dan moet alles omgezet worden waar ik zelf niet zo handig mee ben dus dat moet ik dan laten doen wat ook zo weer 50 euro is denk ik :)

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Klopt, maar dan gaat het wel een paar honderd euro meer kosten (als je dezelfde videokaart zou willen).

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
RoofTurkey schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:16:
Klopt, maar dan gaat het wel een paar honderd euro meer kosten (als je dezelfde videokaart zou willen).
Ja dat weet ik maar dan zit ik over een jaar ofzo niet met hetzelfde gedoe dat dan bijvoorbeeld de processor weer vervangen moet worden :P Want dan is de investering me te groot voor dat jaar en geef ik nu liever iets meer uit.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:30:
[...]

Ja dat weet ik maar dan zit ik over een jaar ofzo niet met hetzelfde gedoe dat dan bijvoorbeeld de processor weer vervangen moet worden :P Want dan is de investering me te groot voor dat jaar en geef ik nu liever iets meer uit.
Gedoe?! Is toch leuk :9 . In dat geval zou ik gaan voor een:
-i5 3350p (of 3570k als je gaat overclocken)
-H77 moederbord (of Z77 als je gaat overclocken)
-8GB 1600mhz geheugen
-HD7970 of 7870 Jokercard (of GTX670 OC als je liever nvidia hebt)
-128/256GB SSD crucial M4 of samsung 840 Pro
-1/2/3TB seagate 7200rpm schijf
-Fractal design behuizing
-550w seasonic/xfx/antec voeding

Lijkt me op dit moment de meest interessante combi voor een gamepc :) .

Grillmeister

Pagina: 1