Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rla
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-04 08:44
Ik ben al een tijd op zoek naar een winkel waar ik een composite kabel met aan de ene kant een 3.5mm AV mono miniaansluiting (male) en aan de andere kant twee tulpstekkers voor video en (mono) audio kan kopen maar tot op heden is me dat niet gelukt. Het gaat specifiek om de mono miniaansluiting, de stereo variant is wel volop verkrijgbaar.

Ik heb het kabeltje nodig voor het overzetten van films van een Sony TRV238e Hi8 camera naar mijn computer. Dit kabeltje zat oorspronkelijk bij de camera maar is zoek geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 13:05
Dat is dus een 3,5mm jack met 2 ringen en een tip ipv 3 ringen en een tip? Ooit wel eens een normaal 3,5mm naar tulp kabeltje geprobeerd? Afgezien van de kleuren van de tulpjes zou het weinig verschil moeten maken volgens mij.

Zoiets dus?
Afbeeldingslocatie: http://joday.free.fr/images/hw/mini-jack_rca.jpg
Dat is gewoon een mini jack naar RCA kabel, of minijack naar tulp. Mediamarkt of de gemiddelde internet kabelboer hebben er veel liggen.

[ Voor 32% gewijzigd door Sleepkever op 07-01-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
  • Laatst online: 10-09 09:48
Bedoel je zo'n kabeltje?

En als ik zo verder kijk zijn al vanaf een dollar te verkrijgen.

[ Voor 42% gewijzigd door Eparox op 07-01-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBCHEATER
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Volgens http://www.sony.co.uk/pro...d-trv238e/accessories#tab kan je een vergelijkbaar kabeltje gebruiken wat Eparox aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rla
Allereerst iedereen dank voor zijn reactie.

Met zo'n kabeltje als Eparox en GBCHEATER aangeven heb ik het wel geprobeerd maar dan krijg ik geen beeld op de computer.

Het oorspronkelijke kabeltje had twee tulpstekkers, zoals op de foto van Sleepkever maar die waren geel en zwart van kleur. In de handleiding wordt dit kabeltje aangeduidt als "Mono mini aansluiting" en staat expliciet dat dit type gebruikt moet worden bij de TRV238E. Terwijl bij bijv. de TRV270E het type wat Eparox en GBCHEATER aangeven gebruikt moet worden. Dat wordt aangeduidt als "Stereo mini aansluiting".

Maar op http://www.sony.nl/produc.../dcr-trv238e#/accessoires staat als accessoire voor de TRV238E het kabeltje met de 3 tulpstekkers, de "stereo" variant. Daarom begrijp ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:42
rla schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:31:
Met zo'n kabeltje als Eparox en GBCHEATER aangeven heb ik het wel geprobeerd maar dan krijg ik geen beeld op de computer.
Hoe sluit je de camera aan op de computer dan? Ik ken eerlijk gezegd maar weinig systemen met een Tulp-ingang voor video.
Werkt het ook niet als je hem gewoon op de TV aansluit?

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rla
Dat doe ik met een zgn. DVD-maker setje wat ik ooit bij de Aldi gekocht heb. Daar zit een verloop van o.a. tulp-female en scart naar usb bij. Met de scart verloop heb ik VHS videobanden overgezet en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het kabeltje dat sleepkever voorstelt zou gewoon moeten werken. Het mono kabeltje waar Sony aan refereert is vergelijkbaar met de kabel die Sleepkever voorstelt. Hij heeft een minijack aansluiting met 3 ringen, en 2 tulp aansluitingen. één voor het beeld, en één voor audio (vandaar mono).
De stereo kabel heeft 4 ringen op de minijack, en heeft 3 tulp aansluitingen. 1 video, en 2 audio (vandaar stereo).
Overigens zou de stereo kabel ook gewoon moeten werken, maar dan heb je maar op één van de twee audio aansluitingen geluid.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

rla schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:31:
Allereerst iedereen dank voor zijn reactie.

Het oorspronkelijke kabeltje had twee tulpstekkers, zoals op de foto van Sleepkever maar die waren geel en zwart van kleur. In de handleiding wordt dit kabeltje aangeduidt als "Mono mini aansluiting" en staat expliciet dat dit type gebruikt moet worden bij de TRV238E. Terwijl bij bijv. de TRV270E het type wat Eparox en GBCHEATER aangeven gebruikt moet worden. Dat wordt aangeduidt als "Stereo mini aansluiting".

Maar op http://www.sony.nl/produc.../dcr-trv238e#/accessoires staat als accessoire voor de TRV238E het kabeltje met de 3 tulpstekkers, de "stereo" variant. Daarom begrijp ik het ook niet.
Het is geen gewone stereojack, maar er zit een extra ring in die het video beeld draagt.

De gele is composiet beeld, de zwarte het geluid en soms ook nog een rode voor stereo geluid.

Deze kabeltjes zijn nog wel eens specifiek per merk, dus ik zou proberen om op het typenummer of EAN te zoeken.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rla
Volgens mij moet het deze zijn:

http://www.alibaba.com/pr...ideo_rca_cable_3_5mm.html

Maar Minimum Order Quantity is 500 Pieces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dezelfde kabel als in de tweede post (die van Sleepkever), alleen met andere kleurtjes. Heb je de tulpstekkers al eens omgewisseld? Tenzij Sony de pinout op de camera anders heeft zou dat gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rla
Sleepkever schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:49:
Dat is dus een 3,5mm jack met 2 ringen en een tip ipv 3 ringen en een tip? Ooit wel eens een normaal 3,5mm naar tulp kabeltje geprobeerd? Afgezien van de kleuren van de tulpjes zou het weinig verschil moeten maken volgens mij.

Zoiets dus?
[afbeelding]
Dat is gewoon een mini jack naar RCA kabel, of minijack naar tulp. Mediamarkt of de gemiddelde internet kabelboer hebben er veel liggen.
Ik heb het met zo'n kabeltje geprobeerd. Dan heb ik wel beeld maar nog geen geluid.

Ik heb het zo aangesloten:

Witte (male) aan gele (female) op converter. Hier gaat dus het beeld overheen.
Rode (male) aan rode (female) op converter, ook geprobeerd rode (male) aan witte (female) op converter maar geen geluid.

Kennelijk heb ik dus toch een specifieke kabel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wel beeld hebt klinkt het eerder dat de kabel niet goed is (kabelbreuk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:46
Ik zie dat er ook FireWire op de camera zit (http://www.sony.nl/produc...hnische-specificaties#tab). Naar mijn mening kun je beter FireWire gebruiken dan de analoge (tulp) videouitgang. Je bent alleen een FireWire-kabeltje nodig (vier naar zes pins) en een FireWire-poort op je PC (kan eventueel met een goedkope uitbreidingskaart).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rla
Puch-Maxi schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:47:
Ik zie dat er ook FireWire op de camera zit (http://www.sony.nl/produc...hnische-specificaties#tab). Naar mijn mening kun je beter FireWire gebruiken dan de analoge (tulp) videouitgang. Je bent alleen een FireWire-kabeltje nodig (vier naar zes pins) en een FireWire-poort op je PC (kan eventueel met een goedkope uitbreidingskaart).
Ik heb de ccr-uitvoering, dat is de analoge versie. Maar ik heb inmiddels op marktplaats een dcr-trv110e gekocht en een firewirekaartje voor mijn pc besteld. Want dit is wel de manier.

Nu heb ik nog een andere vraag, wat de beste resolutie is om Video8 op te nemen om af te spelen op een HD-tv, bijv. via een mediaspeler. Maar daar zal ik een nieuw topic van maken.

Verder iedereen nogmaals bedankt voor zijn bijdrage.
Pagina: 1