Hallo Experts,
Ik heb hier een HP Proliant DL380 G6 server staan.
Hierop draait ESXi, 4.1.0, 348481, en daarop draaien 2VM's (2008 server machines).
Server boot normal van een interne SD kaart waar ESXi op geinstalleerd is.
Verder zitten er 6 stuks 136GB schijven in welke samen 1 RAID5 vormen (1 datastore).
Nu geeft Vpshere een warning bij 1 schijf (predective failure).
Nu heb ik gebeld met HP, want wij hebben een service contract op deze machine, maar de medewerker geeft aan dat mijn BIOS niet up to date is (2009-07-24).
Hij adviseert om eerst mijn bios en eventueel andere firmware te updaten.
Hij stuurt mij een download link van HP Service Pack for ProLiant 2012.10.0.
Volgens hem moet ik booten met deze DVD en dan wordt automatisch de firmware geupdate.
Nu ben ik nogal huiverig voor firmware/bios updates, en met name updates/upgrades die geheel vanzelf gaan (door schade en schande wordt men wijs
)
Ik heb een goede backup, maar ga liever niet 2 VM's opnieuw installeren/restoren met in totaal 600GB aan data.
Mijn vragen:
1. Is er ergens een duidelijke handleiding te vinden van dit proces? ik heb dit document bekeken, maar hier kan ik niet in vinden wat ik moet doen
http://h20566.www2.hp.com...k=com.vignette.cachetoken
2. Ben ik mijn data kwijt nadat mijn firmware is geupgrade
3. Zijn er andere zaken waar ik rekening mee moet houden
Gaat dit tooltje bijv. ook de firmware van mijn RAID controller bijwerken waardoor ik eventueel data kwijt raak 
4. De support medewerker gaf aan dat ik deze schijf moet vervangen terwijl de server uit is
Ik heb al 2 x een gefailde schijf vervangen terwijl de server aan stond, is dit niet beter 
Graag hoor ik jullie advies voordat ik mij nachtwerk op de hals haal
Ik heb hier een HP Proliant DL380 G6 server staan.
Hierop draait ESXi, 4.1.0, 348481, en daarop draaien 2VM's (2008 server machines).
Server boot normal van een interne SD kaart waar ESXi op geinstalleerd is.
Verder zitten er 6 stuks 136GB schijven in welke samen 1 RAID5 vormen (1 datastore).
Nu geeft Vpshere een warning bij 1 schijf (predective failure).
Nu heb ik gebeld met HP, want wij hebben een service contract op deze machine, maar de medewerker geeft aan dat mijn BIOS niet up to date is (2009-07-24).
Hij adviseert om eerst mijn bios en eventueel andere firmware te updaten.
Hij stuurt mij een download link van HP Service Pack for ProLiant 2012.10.0.
Volgens hem moet ik booten met deze DVD en dan wordt automatisch de firmware geupdate.
Nu ben ik nogal huiverig voor firmware/bios updates, en met name updates/upgrades die geheel vanzelf gaan (door schade en schande wordt men wijs
Ik heb een goede backup, maar ga liever niet 2 VM's opnieuw installeren/restoren met in totaal 600GB aan data.
Mijn vragen:
1. Is er ergens een duidelijke handleiding te vinden van dit proces? ik heb dit document bekeken, maar hier kan ik niet in vinden wat ik moet doen
2. Ben ik mijn data kwijt nadat mijn firmware is geupgrade
3. Zijn er andere zaken waar ik rekening mee moet houden
4. De support medewerker gaf aan dat ik deze schijf moet vervangen terwijl de server uit is
Graag hoor ik jullie advies voordat ik mij nachtwerk op de hals haal