Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notawizard
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Hallo tweakers,

Mijn setup:

I7 3770K @ 4.20Ghz
16GB (8*2) Corsair Vengeance 1600Mhz
Gigabyte Z77X-D3H
256GB Samsung SSD 830
500GB WD caviar blue
ASUS Xonar DG audio device
Palit Jetstream GTX 680
editje: XXX XFX 750 watt

Ik kan mijn hoofd er maar niet omheen krijgen dat ik in battlefield 3 operation swordbreak level, metro 2033 benchmarking tool en in planetside 2 hele rare artifacts krijg terwijl furmark, OCCT, heaven benchmark, 3dmark 11 gewoon goed draaien.

Ik heb 2 monitoren waarvan 1 een GN245HQ op 120Hz is waarop ik mijn game heb draaien, en na ongeveer 5 minuten gamen flipt alles in het spel van models tot map en op mijn tweede scherm heb ik af en toe vierkantjes die van kleur veranderen (artifacts).

Nu wil ik een RMA procedure starten en ik heb gehoord dat ze furmark enzo gebruiken om te testen, maar wat nou als ze niets vinden? Ik heb driversweeper al geprobeerd en opnieuw de nieuwste Nvidia drivers geinstalleerd en het helpt niets. Ik weet ook niet welke driver ik anders waar kan downloaden.

Kan iemand mij hiermee helpen voordat ik weer met de RMA afdeling spreek?

Met vriendelijke groeten,

notawizard.

P.S: Dit bedoel ik met artifacting, ik heb een aantal screenshots genomen: http://imageshack.us/g/99/artifacting1.png/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:37
Heb je het ook als je je CPU op stock speeds laat draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notawizard
  • Niet online
Ik zal het nu meteen even proberen, een kwartiertje geduld aub! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
En wat voor voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notawizard
  • Niet online
XFX XXX pro 750 watt.

Het spelen in battlefield op 3.0Ghz is tot nu toe probleemloos verlopen. ik test nog even wat meer!

EDIT: De volledige missie is zonder artifacts verlopen op 3.0Gh. Kan de processor echt artifacts veroorzaken?
De metro benchmark wil om 1 of andere reden niet meer opstarten, als ik er achter ben waarom dat zo is ga ik die ook nog even testen.

Hartstikke bedankt voor je hulp zover!

[ Voor 35% gewijzigd door notawizard op 07-01-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
notawizard schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:14:
[...]

XFX XXX pro 750 watt.

Het spelen in battlefield op 3.0Ghz is tot nu toe probleemloos verlopen. ik test nog even wat meer!

EDIT: De volledige missie is zonder artifacts verlopen op 3.0Gh. Kan de processor echt artifacts veroorzaken?
De metro benchmark wil om 1 of andere reden niet meer opstarten, als ik er achter ben waarom dat zo is ga ik die ook nog even testen.

Hartstikke bedankt voor je hulp zover!
Geen probleem! ;)

Tja als je vage problemen hebt kijk ik altijd eerst naar de dingen die ik aangepast heb. Dus eerst alles weer op stock zetten en dan verder kijken. ;)

Een overclock kan natuurlijk verschillende problemen geven, ook met je RAM bijvoorbeeld. Aangezien je CPU ook je GPU aanstuurt kan het daar vandaan komen.

Die benchmarks voor je GPU zoals Unigine belasten je CPU veel minder dan bijvoorbeeld BF3, dat zou een verklaring kunnen zijn waarom je alleen in games artifacts had.

Wat ook zou kunnen is dat je CPU door de overclock teveel stroom vroeg, en je voeding niet meer genoeg kon leveren aan je kaart. Volgens mij is je voeding echter meer dan genoeg dus ik denk niet dat dat het geval was.

In ieder geval; kijk het even aan. Als het probleem echt helemaal weg is, kun je kijken of je je CPU weer kunt overclocken. Kijk dan wel telkens of het geen problemen geeft. (dus probeer een CPU stress test en een game.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notawizard
  • Niet online
Hmm, ik zal verder testen, maar ik heb er nu geen tijd meer voor. Battlefield 3 is trouwens net gecrashed met een zwart scherm en een hangend programma. Windows doet het nog gewoon en ik kreeg er ook geen artifacts bij. Ik hoop Metro 2033 nog even te kunnen testen vanavond.

Ik post later resultaten. Fijne avond Pazienza!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
notawizard schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:35:
Hmm, ik zal verder testen, maar ik heb er nu geen tijd meer voor. Battlefield 3 is trouwens net gecrashed met een zwart scherm en een hangend programma. Windows doet het nog gewoon en ik kreeg er ook geen artifacts bij. Ik hoop Metro 2033 nog even te kunnen testen vanavond.

Ik post later resultaten. Fijne avond Pazienza!
Dankjewel! Hetzelfde!

Wat ook een goed idee is: test je RAM met Memtest. Als je RAM brak is kan dat namelijk allerhande vage problemen geven, kan geen kwaad om dat even uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notawizard
  • Niet online
Pazienza, je hebt me een ongelovelijke hoeveelheid gedoe bespaard. Ik had nooit kunnen raden dat een zware overclock (20%) van mn CPU ervoor zou zorgen dat mijn GPU rare 'berekeningen' ging uitvoeren.

Nogmaals hartstikke bedankt!!

Waarmee raadt jij aan mijn CPU (het liefst icm GPU, zodat het games simuleert) en/of RAM te testen? Ik wil graag mijn CPU zo hoog mogelijk klokken zonder dat ik last heb van problemen, dus ik heb grondige test software nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
notawizard schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:42:
Pazienza, je hebt me een ongelovelijke hoeveelheid gedoe bespaard. Ik had nooit kunnen raden dat een zware overclock (20%) van mn CPU ervoor zou zorgen dat mijn GPU rare 'berekeningen' ging uitvoeren.

Nogmaals hartstikke bedankt!!

Waarmee raadt jij aan mijn CPU (het liefst icm GPU, zodat het games simuleert) en/of RAM te testen? Ik wil graag mijn CPU zo hoog mogelijk klokken zonder dat ik last heb van problemen, dus ik heb grondige test software nodig ;)
Als je nu geen problemen meer hebt kun je er van uit gaan dat je RAM oke is.

Met het overclocken moet je je CPU met Prime95 testen. Laat dat een uurtje aan staan, geen fouten? Dan is dat in orde. Daarna kun je een uurtje BF3 spelen, als je dan geen artifacten of vastlopers oid hebt is het oke, en kun je je CPU wat hoger clocken. Wat ook verstandig is, is om je temperaturen in de gaten te houden als je aan het testen bent, daarvoor raad ik coretemp aan.

Je weet nu wat er gebeurt als je je CPU te hoog clockt, dus nu kun je gaan kijken bij welke snelheid je nét geen problemen krijgt.

Begin wel geleidelijk met overclocken, dus niet meteen op 4.0 GHz, maar bijvoorbeeld op 3,5. Als dat dan goed gaat ga je naar 3,75. etc. Zodra je problemen krijgt doe je dan een stapje terug, net zo lang tot het stabiel is in zowel Prime95 en BF3. Belangrijk is wel dat je op een gegeven moment Prime iets langer laat lopen dan een uurtje. Als hij bijvoorbeeld een uur of 5-10 geen fouten geeft op je beoogde eindsnelheid en in BF3 ook niet dan ben je klaar.

Ben blij dat ik je kon helpen, mijn uur tarief bedraagt €25,00 ik stuur je wel even een PM met m'n rekeningnummer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notawizard
  • Niet online
Ik heb toch wat te vroeg gejuichd denk ik. Waarbij hij net op stock snelheden makkelijk run 8 haalde zonder artifacts heb ik nu een metro 2033 benchmark gehad waarbij hij op run 6 alweer vol met rare 3d objecten zat en waarbij mn tweede scherm vol rare pixelkleuren zat.

Als het op stock snelheden nu zo fout gaat, wat kan ik dan doen om het te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
notawizard schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:38:
Ik heb toch wat te vroeg gejuichd denk ik. Waarbij hij net op stock snelheden makkelijk run 8 haalde zonder artifacts heb ik nu een metro 2033 benchmark gehad waarbij hij op run 6 alweer vol met rare 3d objecten zat en waarbij mn tweede scherm vol rare pixelkleuren zat.

Als het op stock snelheden nu zo fout gaat, wat kan ik dan doen om het te verhelpen?
Oei balen, in dat geval zal je je RAM moeten testen: http://www.memtest.org/

Kijk of daar problemen uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notawizard
  • Niet online
Pazienza schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:40:
[...]

Oei balen, in dat geval zal je je RAM moeten testen: http://www.memtest.org/

Kijk of daar problemen uit komen.
De memtest voor USB sticks werkte bij mij niet, ik krijg een knipperende " _ " op een zwart scherm als ik boot vanaf de usb stick. Windows Geheugencontrole rapporteerd dat er geen fouten zijn.

Vreemd genoeg als ik mijn CPU onderklok naar 1.6Ghz dan houdt de benchmark het vol tot ronde 10 waarna ik het heb gesloten. Battlefield 3 vertoond ook geen artifacts.

Kan ik mijn CPU om deze reden RMA'en? Ik denk nu dat het daar aan ligt aangezien onderklokken het probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Ik zou het echt niet bij je CPU zoeken eerlijk gezegd... Een CPU is zelden defect, en als die defect is geeft die vaak veel ergere problemen. Probeer eens met maar één reepje RAM te gamen etc. Als je dan problemen hebt moet je het andere reepje proberen.

Ik denk dat het toch echt je RAM is namelijk. ;) (en dat hoop ik ook want dat is relatief eenvoudig te verhelpen...)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notawizard
  • Niet online
Pazienza schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:33:
Ik zou het echt niet bij je CPU zoeken eerlijk gezegd... Een CPU is zelden defect, en als die defect is geeft die vaak veel ergere problemen. Probeer eens met maar één reepje RAM te gamen etc. Als je dan problemen hebt moet je het andere reepje proberen.

Ik denk dat het toch echt je RAM is namelijk. ;) (en dat hoop ik ook want dat is relatief eenvoudig te verhelpen...)

Succes!
Ik heb een uur en tien minuten geleden toch memtest86+ aan de praat gekregen, blijkbaar mag je niet booten vanaf het frontpanel. Ik neem er geen plezier van je theorie te ontkrachten maar het geheugen is volledig gescand en zit zonder fouten. Het is nu dus de CPU, de GPU of het moederbord. Ik ga nu mijn GPU uit het moederbord halen en een benchmark op de IGP uitvoeren. Als dit artifacts geeft dan is het de CPU, en als het geen artifacts geeft is het de GPU. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
notawizard schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:57:
[...]

Ik heb een uur en tien minuten geleden toch memtest86+ aan de praat gekregen, blijkbaar mag je niet booten vanaf het frontpanel. Ik neem er geen plezier van je theorie te ontkrachten maar het geheugen is volledig gescand en zit zonder fouten. Het is nu dus de CPU, de GPU of het moederbord. Ik ga nu mijn GPU uit het moederbord halen en een benchmark op de IGP uitvoeren. Als dit artifacts geeft dan is het de CPU, en als het geen artifacts geeft is het de GPU. Toch?
Tja dan weten we dat iig, dat het niet je RAM is. ;)

Maar wat is nu precies het probleem wat je nog hebt? Alleen artifacts in metro 2033 benchmark, toch?

Is je GPU eigenlijk wel op stockspeeds? (ik denk het wel, maar voor de zekerheid..)

Tja er zit wel een verschil tussen IGP en een dedicated GPU natuurlijk... Ik zou als ik jou was kijken of je misschien je GTX 680 in iemand anders zijn PC kunt proberen, of een andere videokaart in jouw systeem.

Wellicht ligt het namelijk aan je PCI-e sleuf, en dus aan je moederbord. Maar met een test op je IGP ga je daar dus niet achter komen, want die zit niet in die sleuf. ;) En nu ik dit typ krijg ik op eens een ander idee: kun je je videokaart in een andere PCI-e sleuf proberen?

Good Luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notawizard
  • Niet online
Pazienza schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:10:
[...]

Tja dan weten we dat iig, dat het niet je RAM is. ;)

Maar wat is nu precies het probleem wat je nog hebt? Alleen artifacts in metro 2033 benchmark, toch?

Is je GPU eigenlijk wel op stockspeeds? (ik denk het wel, maar voor de zekerheid..)

Tja er zit wel een verschil tussen IGP en een dedicated GPU natuurlijk... Ik zou als ik jou was kijken of je misschien je GTX 680 in iemand anders zijn PC kunt proberen, of een andere videokaart in jouw systeem.

Wellicht ligt het namelijk aan je PCI-e sleuf, en dus aan je moederbord. Maar met een test op je IGP ga je daar dus niet achter komen, want die zit niet in die sleuf. ;) En nu ik dit typ krijg ik op eens een ander idee: kun je je videokaart in een andere PCI-e sleuf proberen?

Good Luck!
Bedankt voor de tips! Ik ga het zeker proberen! Maar nu eerst de IGP test om de CPU uit te sluiten. Be right back ;)

Oh en nog om je vraag te beantwoorden: ik krijg vervormde 3d models in de spellen: Metro 2033, Battlefield 3 en Planetside 2. Andere games heb ik nog niet getest. Furmark, 3dmark 11 en heaven benchmark draaien zonder problemen. Ik denk dat het iets te maken heeft met mn VRAM omdat daar models toch in worden opgeslagen? Als eenmaal een model 'verneukt' is (excuses voor mijn taalgebruik) dan zijn alle instanties van die model op dezelfde manier 'verneukt' totdat het spel herladen wordt waarbij er weer andere dingen 'verneukt' raken.

Het treed altijd pas na ongeveer 5 minuten gamen op dus misschien dat het ook iets te maken heeft met temperatuur? (mijn jetstream op 100% fansnelheid zetten voorkomt namelijk ook deze 'artifacts')

Mijn tweede scherm krijgt de wat meer traditionele artifacts: Paarse vierkantjes in alle smaken over het beeld verpspreid. (terwijl ik game op mn hoofdscherm)

EDIT: AAAARGH, mijn IGP is niet compatibel met spelletjes. Ik ga nu je tip proberen om de 8x PCI-e slot te gebruiken. BRB

[ Voor 34% gewijzigd door notawizard op 07-01-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
notawizard schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:23:
[...]

Bedankt voor de tips! Ik ga het zeker proberen! Maar nu eerst de IGP test om de CPU uit te sluiten. Be right back ;)

Oh en nog om je vraag te beantwoorden: ik krijg vervormde 3d models in de spellen: Metro 2033, Battlefield 3 en Planetside 2. Andere games heb ik nog niet getest. Furmark, 3dmark 11 en heaven benchmark draaien zonder problemen. Ik denk dat het iets te maken heeft met mn VRAM omdat daar models toch in worden opgeslagen? Als eenmaal een model 'verneukt' is (excuses voor mijn taalgebruik) dan zijn alle instanties van die model op dezelfde manier 'verneukt' totdat het spel herladen wordt waarbij er weer andere dingen 'verneukt' raken.

Het treed altijd pas na ongeveer 5 minuten gamen op dus misschien dat het ook iets te maken heeft met temperatuur? (mijn jetstream op 100% fansnelheid zetten voorkomt namelijk ook deze 'artifacts')

Mijn tweede scherm krijgt de wat meer traditionele artifacts: Paarse vierkantjes in alle smaken over het beeld verpspreid. (terwijl ik game op mn hoofdscherm)

EDIT: AAAARGH, mijn IGP is niet compatibel met spelletjes. Ik ga nu je tip proberen om de 8x PCI-e slot te gebruiken. BRB
"Het treed altijd pas na ongeveer 5 minuten gamen op dus misschien dat het ook iets te maken heeft met temperatuur? (mijn jetstream op 100% fansnelheid zetten voorkomt namelijk ook deze 'artifacts')"

Maar dat verandert de hele zaak! Het ligt dan waarschijnlijk aan je temperaturen... Heb je MSI afterburner geïnstalleerd staan? Probeer daar eens een wat 'agressiever' fanprofile te gebruiken. En kijk wat je temps zijn op je tweede scherm. (je temps kun je ook in afterburner zien)

Het kan namelijk zo zijn dat je kaart standaard de fans iets te langzaam laat draaien waardoor de kaart geleidelijk te warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notawizard
  • Niet online
Ja maar een videokaart op 72 graden zou dit toch niet mogen vertonen? Hij crasht verder ook niet

En hoe verklaar je dat de fan speed op normaal laten maar de CPU naar 1.6GHz klokken dat dit het ook voorkomt?

Ik twijfel nog sterk tussen CPU en GPU. De test in het 8x PCI-e slot is trouwens ook positief: Het zat weer vol met dezelfde artifacts.

Zou het misschien toch een driver issue kunnen zijn? Dat zou verklaren waarom furmark prima draait maar battlefield 3 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
notawizard schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:50:
Ja maar een videokaart op 72 graden zou dit toch niet mogen vertonen? Hij crasht verder ook niet

En hoe verklaar je dat de fan speed op normaal laten maar de CPU naar 1.6GHz klokken dat dit het ook voorkomt?

Ik twijfel nog sterk tussen CPU en GPU. De test in het 8x PCI-e slot is trouwens ook positief: Het zat weer vol met dezelfde artifacts.

Zou het misschien toch een driver issue kunnen zijn? Dat zou verklaren waarom furmark prima draait maar battlefield 3 niet.
Tja, je CPU creeërt natuurlijk ook meer warmte in de kast wanneer hij op 4,5 GHz draait ipv 1.6 GHz. Misschien dat je kaart daardoor lokaal te warm wordt, maar de totale temperatuur 72 aan geeft. Ik weet het niet. Misschien een brak onderdeel wat het binnenkort begeeft en heel je kaart door brandt. Wie weet.

Wat ik aan zou raden is toch het uitwisselen van je kaart. (dus je GTX in een ander systeem en een andere kaart in jouw systeem.)

Het is nu allemaal nog te vaag om te kunnen zeggen waar het door komt.

Ik zou toch proberen om met maar 1 bankje RAM te draaien. Dat is eenvoudig te doen en je kunt het maar gedaan hebben.

Er zit een spook in je pc, nu nog kijken in welk kamertje die zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notawizard
  • Niet online
Inderdaad, ik draai nu mijn CPU weer op stock 3.5 (3.7 turbo) en hij blijft netjes onder de 60 graden. Mijn GPU wordt met een stresstest (zonder artifacts met furmark dus) maximaal 88 graden. Tijdens de metro 2033 benchmark of de battlefield 3 single player campaign level swordbreaker maximaal 74 graden (dankzij auto fan en throttling)

Ik zal een RAM bankje eruit halen en daarmee nogmaals testen. Ik ga ook even kijken of mijn theorie van fan speed op 100% nog steeds opgaat aangezien dat een van mijn eerste tests was die ik niet heb herhaald.

Ik zal beide resultaten weer hier terugschrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Alright we gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notawizard
  • Niet online
Okay ik heb het volgende gedaan: ik heb nog niet de RAM bankjes er uit gehaald maar nadat je dit gaat lezen denk ik niet dat het nodig zal zijn.

Bedankt voor de tip voor MSi afterburner, hiermee heb ik de clocks van de GPU omlaag gedaan en de fanspeed verhoogt. De metro 2033 benchmark liep hier keurig mee voor 5 rondes. In de 6de ronde heb ik de clocks teruggedraait naar standaard, maar de fanspeed op max gelaten. De CPU is hierbij maximaal 52 graden geworden en de GPU is maximaal 54 graden geworden.

Toen hij het zo lang volhield tot ronde 10 heb ik de fanspeed weer op AUTO gezet. Nu heeft hij het tot ronde 13 volgehouden waarna de temperatuur is gestegen tot 64 graden. Op deze temperatuur begonnen de models van de soldaten in beeld te vervormen waardoor ze meer op vliegtuigen leken dan mensen. De TDP (iets met stroom?) bleef ten alle tijden rond de 60% en de GPU load rond de 90%.

Mijn conclusie is dat de videokaart veel te weinig temperatuur mag hebben voordat hij fouten begint te maken, maar hij maakt fouten alleen in games om 1 of andere reden. Ik hoop mijn verhaal duidelijk te krijgen aan de RMA afdeling morgen (vandaag eigenlijk haha).

Als koeling voor de CPU gebruik ik de Scythe Mugen 3 met beide fans, en als koeling voor de kast heb ik alle fans aangesloten van de Corsair carbide series 500R (1 mega grote, 3 kleine fans). De koeling op de GPU zelf is een triple fan (bekijk de palit jetstream 680 maar eens). Op mijn kamer is het verder ijskoud (15 graden denk ik zo, de kachel staat uit).

Ik kan mijn hoofd er echter nog steeds niet omheen krijgen waarom hij alleen fouten maakt in games, en dat op stock clocks. Is er misschien een soort burn-in stress test die games nadoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
notawizard schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 00:42:
Okay ik heb het volgende gedaan: ik heb nog niet de RAM bankjes er uit gehaald maar nadat je dit gaat lezen denk ik niet dat het nodig zal zijn.

Bedankt voor de tip voor MSi afterburner, hiermee heb ik de clocks van de GPU omlaag gedaan en de fanspeed verhoogt. De metro 2033 benchmark liep hier keurig mee voor 5 rondes. In de 6de ronde heb ik de clocks teruggedraait naar standaard, maar de fanspeed op max gelaten. De CPU is hierbij maximaal 52 graden geworden en de GPU is maximaal 54 graden geworden.

Toen hij het zo lang volhield tot ronde 10 heb ik de fanspeed weer op AUTO gezet. Nu heeft hij het tot ronde 13 volgehouden waarna de temperatuur is gestegen tot 64 graden. Op deze temperatuur begonnen de models van de soldaten in beeld te vervormen waardoor ze meer op vliegtuigen leken dan mensen. De TDP (iets met stroom?) bleef ten alle tijden rond de 60% en de GPU load rond de 90%.

Mijn conclusie is dat de videokaart veel te weinig temperatuur mag hebben voordat hij fouten begint te maken, maar hij maakt fouten alleen in games om 1 of andere reden. Ik hoop mijn verhaal duidelijk te krijgen aan de RMA afdeling morgen (vandaag eigenlijk haha).

Als koeling voor de CPU gebruik ik de Scythe Mugen 3 met beide fans, en als koeling voor de kast heb ik alle fans aangesloten van de Corsair carbide series 500R (1 mega grote, 3 kleine fans). De koeling op de GPU zelf is een triple fan (bekijk de palit jetstream 680 maar eens). Op mijn kamer is het verder ijskoud (15 graden denk ik zo, de kachel staat uit).

Ik kan mijn hoofd er echter nog steeds niet omheen krijgen waarom hij alleen fouten maakt in games, en dat op stock clocks. Is er misschien een soort burn-in stress test die games nadoet?
Dus toch de temps, lijkt mij ook. Verklaart ook waarom het goed ging toen je je CPU terugklokte, die gaf dan minder warmte af aan de kast en indirect dus aan de kaart.

Een burn in test die games na doet? Wat dacht je van games zelf. :+ Als je het uitlegt dat het bij games fout gaat maar niet bij furmark zullen ze het waarschijnlijk wel met een spel uit testen neem ik aan.

Succes iig, ik hoop op een snelle en goede afhandeling van je RMA. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notawizard
  • Niet online
Aah natuurlijk! dat verklaart idd waarom als ik de CPU terugklok dat hij minder warmte afstoot naar de kaart..

Hey man, bedankt voor al je moeite, ik stel het heel erg op prijs! En bedankt, ik hoop dat ze Metro 2033 en Battlefield 3 daar leuk gaan vinden!

Groetjes!

Nog even een update:

CPU OCCT Linpack voor 60 minuten verliep foutloos. Ik denk hierdoor niet dat het mijn CPU is.

Metro 2033 benchmark ging voor 33 runs (1 minuut per run) goed op 100% fanspeed voordat ik het heb afgesloten.

Battlefield 3 singleplayer campaign verliep goed op 100% fanspeed zonder artifacts totdat in 1x (op een rustige plek in de missie) het hele beeld voor 0,1 seconde vergriebelde, mijn scherm uitviel, de GPUfans stopten met draaien, het scherm weer aanging, de GPUfans weer begonnen te draaien, en windows gaf geen foutmelding. BF3.exe bleef op niet-reageren in de taakbalk staan.

Ik denk dat het de GPU is maar echt zeker weten doe ik het niet. Ik heb ook niet een ander systeem bij de hand om mn GPU in te proppen

[ Voor 58% gewijzigd door notawizard op 08-01-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Geen probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
notawizard schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 00:42:
Dat hij nu op stock clocks ook fouten geeft kan ook simpelweg komen doordat de kaart stukgegaan is door het eerdere overclocken (en dientengevolge de warmte productie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notawizard
  • Niet online
Gomez12 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 01:02:
[...]

Dat hij nu op stock clocks ook fouten geeft kan ook simpelweg komen doordat de kaart stukgegaan is door het eerdere overclocken (en dientengevolge de warmte productie)
Hmm.. maar ik heb de grafische kaart nooit overgeclocked. Ik heb alleen de multiplier van de CPU een keertje aangeraakt en hij liep toen perfect stabiel. (GPU was idle, en gaf in puur spelletjes dezelfde vorm van artifacting)

Nog even een kleine update: Ik heb vannacht OCCT: Linpack een uur lang gedraait voor mn CPU en hij kwam met 0 fouten. Ik heb gelezen dat dit een zeer zware test zou moeten zijn voor je CPU. Ik denk dat mijn CPU onbeschadigd is en het dus aan mijn GPU moet liggen.

[ Voor 20% gewijzigd door notawizard op 08-01-2013 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notawizard
  • Niet online
Ik wilde deze thread niet verlaten tot ik de oorzaak had gevonden. Dankzij wat leden van guru3d (geen haat aan tweakers hoor!) is dit de uitkomst:

http://postimage.org/image/3ljhxh94x/

Ik ga em binnenkort ter RMA sturen. Nogmaals bedankt tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
notawizard schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:28:
Ik wilde deze thread niet verlaten tot ik de oorzaak had gevonden. Dankzij wat leden van guru3d (geen haat aan tweakers hoor!) is dit de uitkomst:

http://postimage.org/image/3ljhxh94x/

Ik ga em binnenkort ter RMA sturen. Nogmaals bedankt tweakers!
Dus het RAM van je videokaart, aha. Je RAM kan dan dus kennelijk niet zoveel warmte verdragen. :)

Maar uiteindelijk was mijn memtest tip dus wel goed. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notawizard
  • Niet online
Pazienza schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:28:
[...]

Dus het RAM van je videokaart, aha. Je RAM kan dan dus kennelijk niet zoveel warmte verdragen. :)

Maar uiteindelijk was mijn memtest tip dus wel goed. >:)
Haha ja inderdaad, alleen wist ik niet dat je je VRAM met een soort van memtester ook kon testen! :)

Nu hopen dat mn RMA snel is verwerkt.

Laatste edit: Mijn RMA is verwerkt en de kaart is defect bevonden. Ik krijg binnenkort een nieuwe. Topic kan gesloten worden.

[ Voor 13% gewijzigd door notawizard op 10-01-2013 18:38 ]

Pagina: 1