Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe TV's op de CES, of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Ik zie een paar berichten over een aantal nieuwe TV die op de CES getoond zijn/worden. Daar wordt gesproken over 4k TV's.

nieuws: Toshiba kondigt officieel trio 4k-tv's aan
nieuws: Philips-spin-off toont brilloze 3d-techniek voor 4k-tv's op CES
nieuws: 'Sony gaat op CES 4k-oled-televisie aankondigen'

Als ik dan een bericht van Tweakers lees uit oktober 2012: nieuws: 4k-opvolger van Full HD gaat officieel Ultra HD heten

Daar staan een aantal eisen waarin een 4k resolutie pas Ultra-HD mag heten.

Gezien de bovenstaande berichten de term Ultra-HD niet heeft, gaat het hier om een foutje van de redactie die nog niet op de hoogte is (of gewoon even vergeten, kan ook), of zijn deze nieuwe TV's opzich leuk, maar kan je beter wachten op een Ultra-HD TV?

Want zoeken op Ultra-HD, levert ook voor berichten op CES2013 ook Ultra-HD TV's op namelijk:
nieuws: LG onthult ultra-hd-monitor van 30" en qsxga-scherm van 12,9"
nieuws: Samsung toont ultra-hd-tv van 85" op de CES
nieuws: Hisense kondigt 50"-tv met ultra-hd-resolutie en Android 4.0 aan

Ik vermoed zelf eigenlijk dat het bij de redactie even ontgaan is over Ultra-HD. Want een 4k TV boeit bij weinig tot niks, terwijl een Ultra-HD juist wel interessant is. Daar zit wel wat verschil in namelijk.

Ey!! Macarena \o/

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
We gebruiken 4k als synoniem voor ultra hd, net zoals 1080p en full hd. Alle nu aangekondigde 4k-tv's kunnen bij mijn weten de ultra hd-aanduiding dragen.