Magsafe kabelbreuk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Beste,

In de foto zien jullie de kabelbreuk die ik zojuist in mijn Magsafe kabel heb ontdekt. Ziet er niet heel veilig en netjes uit, dus wil hem meteen vervangen. (zou hem ook kunnen afplakken, maar liever niet natuurlijk)

Hoewel ik de nieuwigheden rond Apple redelijk goed volg ben ik niet heel erg bekend wat betreft enige garantie? Wat kan ik het beste doen? Mijn MBA is nu 11 maanden oud en heb hem op de Apple website besteld. Ik woon in Tilburg. Heb ik recht op garantie? Zo ja, kan je daar dan ook voor naar iCentre, of zelfs naar de In-store Apple store in de Saturn?

Zie ook net dat de kabel online bij Apple 80 euro kost... Bizar.

Het is ook altijd wat met die kabels van Apple. Ze zijn prachtig maar ze zouden in dat opzicht wat meer op functie dan op vorm moeten letten. Ik rol hem wel redelijk vaak op, maar als die (top)functie er in zit moet dat geen effect hebben op de kabel.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OQZHRl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 21:08
Zo te zien is alleen de isolatie kapot. Aangezien er geen stroom ofzo op die kabel staat lijkt me dat er weinig aan de hand is.
Gewoon wat isolatietape of een krimpkousje op doen. Zeker geen nieuwe kopen.

Garantie zou je wel kunnen proberen. Doet apple vaak niet moeilijk over.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Niet online
Ja klopt, is alleen de isolatie, dus mochten ze niet willen vervangen doe ik er gewoon wat omheen. Maar liever een nieuwe natuurlijk. Het gaat me meer om waar ik dat moet aanvragen.

Kan ik daarvoor gewoon naar een APR? Ook als bijvoorbeeld mij laptop besluit dood te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Garantie heb je geen recht op, dit valt gewoon onder gebruiker schade, zeker na zo'n lange periode van gebruik. Je kan het wel altijd proberen, wellicht krijg je coulance.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk rol je hem te strak op. Ik let er juist op dat ik hem altijd losjes om de adapter heen doe bij m'n magsafe. Scheelt een hoop stress op de kabel in mijn ogen. Maar als je inderdaad geen nieuwe kunt krijgen zou ik er gewoon een krimpkousje omheen doen en die met een soldeerbout laten krimpen. Dan is het ook weer netjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Pff, dit heb ik al twee keer gehad (zeker niet door oprollen maar door gebruik)... het is gewoon niet zo'n briljant ontwerp wat dat betreft. Garantie heb ik niet gekregen(terwijl het IMHO wel had gemoeten), en geen zin gehad om aan te dringen, maar misschien heb jij meer geluk (of uithoudingsvermogen).

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 07-01-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Niet online
Precies wat je zegt, begintmeta. Ik rol hem ook niet heel strak op oid, en let daarbij ook op kabelstress, ik gebruik deze laptop gewoon veel omdat hij zo goed is, maar het zou überhaupt niet moeten kunnen dat hij daar knakt. Ik zag ook al redelijk snel aankomen dat deze kabel op den duur zou breken zoals bij alle andere kabels van Apple...
Dan moet ik het maar op uithoudingsvermogen proberen idd.

Maar nogmaals, waar moet ik dat uithoudingsvermogen ten toon stellen? In een APR of aan de telefoon?

Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:24
BamBamBam59 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:55:
Precies wat je zegt, begintmeta. Ik rol hem ook niet heel strak op oid, en let daarbij ook op kabelstress, ik gebruik deze laptop gewoon veel omdat hij zo goed is, maar het zou überhaupt niet moeten kunnen dat hij daar knakt. Ik zag ook al redelijk snel aankomen dat deze kabel op den duur zou breken zoals bij alle andere kabels van Apple...
Dan moet ik het maar op uithoudingsvermogen proberen idd.

Maar nogmaals, waar moet ik dat uithoudingsvermogen ten toon stellen? In een APR of aan de telefoon?

Dank u.
Meeste success heb ik bij de Apple Store in Amsterdam gehad. Afspraak maken met Genius en situatie uitleggen. 4 jaar oude adapter werd bij mij vervangen terwijl 2 jaar daarvoor ik afgewimpeld werd bij een APR met 'plak er maar wat tape omheen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 09:48
Bij een APR ga je niet heel veel succes hebben hiermee. Je moet terug naar je verkoper, en dat is de online store. Een Apple Store zoals die in Amsterdam is een mooi alternatief, die zijn (naar wat ik gehoord heb) wel aardig coulant met dit soort dingen :). Maak een afspraak bij de Genius Bar.

Maar zeg nou zelf; is het echt nog niet bij je opgekomen om partij te bellen waar je hem gekocht hebt? ;)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 13:14
Ik had het ook aan de hand, was zo stom om 'm zelf te repareren. Mijn air was al een tijdje uit de garantie nl. Maar ik las ook her en der dat je bij de Apple Store in Amsterdam redelijk makkelijk een nieuwe kunt krijgen, buiten de garantie.

Ik zit nu met een zelf - gerepareerde (die doet het nog steeds) maar daar kan ik nu niet meer mee terug, natuurlijk.

Maar ja, een echte tweaker soldeert en repareert toch graag zelf, toch? ;)

[ Voor 30% gewijzigd door autoreverse op 07-01-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Bloemstukje schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:53:
Bij een APR ga je niet heel veel succes hebben hiermee. Je moet terug naar je verkoper, en dat is de online store.
Tenzij je het bij een APR hebt gekocht ;)

Het lijkt er wel op alsof die kabel een ruk heeft gekregen. Laat je de connector wel los bij het oprollen of wordt die soms om een hoekje gebogen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik die L-shape echt het meest slechtste design vindt ooit. Dat ding liet bij mijn MBP vrijwel nooit los met als gevolg dat er op dat kleine stukje kabel dus ook enorm veel stress komt te staan. Dat die van mij nog zo mooi is gebleven is me een beetje een raadsel. Die gewone T-connectoren doen het veel beter daarin, daar nooit problemen mee gehad.

[ Voor 30% gewijzigd door ppl op 07-01-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 09:48
ppl schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:11:
[...]

Tenzij je het bij een APR hebt gekocht ;)

Het lijkt er wel op alsof die kabel een ruk heeft gekregen. Laat je de connector wel los bij het oprollen of wordt die soms om een hoekje gebogen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik die L-shape echt het meest slechtste design vindt ooit. Dat ding liet bij mijn MBP vrijwel nooit los met als gevolg dat er op dat kleine stukje kabel dus ook enorm veel stress komt te staan. Dat die van mij nog zo mooi is gebleven is me een beetje een raadsel. Die gewone T-connectoren doen het veel beter daarin, daar nooit problemen mee gehad.
Als je leest, dan staat er toch dat hij hem bij de Online Store heeft gekocht |:( ? Het staat nota bene in dezelfde zin die jij quote!

[ Voor 3% gewijzigd door Bloemstukje op 08-01-2013 08:30 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick130391
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 14:39
Heb ik ook aan de hand, kreeg geen garantie van apple :)
Heb er ook gewoon een krimpkous rond gedaan, alleen is hij nu iets verder terug aan het scheuren. Maar de kabel blijft uiteraard werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:34
Ik heb dit ook gehad, had toen zelf maar getaped. Toch nog 6 maanden mee gedaan totdat de adapter niet meer werkte. Helaas is een nieuwe zeer prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Bloemstukje schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 08:30:
Als je leest, dan staat er toch dat hij hem bij de Online Store heeft gekocht |:( ? Het staat nota bene in dezelfde zin die jij quoteciteert!
Als je leest dan staat er dat ik alleen maar een uitzonderingssituatie opnoem en die hoeft niet altijd meteen op de topicstarter te slaan. Je zin is dusdanig algemeen dat iemand die later het topic leest eruit kan halen dat de online store ook voor hem de verkopende partij is en dat hoeft niet zo te zijn. Mensen geven hier vaak nog wel eens additionele informatie die voor een ander heel nuttig kan zijn. Als je leest zie je dat de TS hier niet de enige is die het probleem meldt en van de melders niet iedereen het bij de online Apple store heeft gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Een andere optie is nog alleen een stuk snoer met de L-connector bestellen via sites als Ebay. Die kan je dan zelf gaan solderen op je voedingsblok. Is wel ook een hoop gekloot, om dat witte doosje netjes open te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 16:14
Ik weet niet hoe dit komt maar ik heb het meerdere keren al mee gemaakt. Bij mijn Macbook pro feb 2008. Heb ik nu al de derde magsafe er aan hangen. Macbook van mijn ouders hebben nu al vijfde magsafe. Mijn iPhone 5 lightning connector is van de week ook al overleden.

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 16:39
bij mijn powerbook(geen maagsafe) en vorige macbook pro (2006eind) nooit dit probleem gehad, ik heb nu een 2010model en heb hetzelfde probleem. Jammer dat Apple blijkbaar meer gaat besparen op die dingetjes die het juist zo fijn maken om op een Apple te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Bij mijn MagSafe 85W lader is het weer zover; kabelbreuk. Ik weet niet het waar de breuk precies zit en heb al eerder eens de L-connector zelf vervangen, maar dat vond ik een redelijk k-klusje die me wel tegen was gevallen :/
Dus dit maal besloten om de gehele kabel maar te vervangen, aan de kant van de adapter, dat lijkt iets beter te doen...

Nu heb ik met behulp van how-to's op youtube met succes de adapter open gemaakt en wil ik proberen om het magsafe kabeltje te vervangen. Dus op zoek naar een magsafe kabeltje. Dat valt niet mee. Wat het meeste aangeboden wordt, zijn de 220V AC kabels voor stekker naar adapter.. |:(

Ik had al een 2e hands kabeltje besteld via MP (waarvan de adapter zelf kapot gegaan was), maar die miste de trekontlasting / rubber voetje (aan de kant van de adapter. Dus daar heb ik niks aan.

Nu ik zo zoek op Ebay etc. kan ik alleen kabels uit China en Hong-Kong en Taiwan vinden, van enkele dollars t/m ruim 25 dollar. Heeft iemand tips voor hoe waar ik een beetje goede kwaliteit kabel kan vinden?

Ik heb ooit weleens zo'n complete namaak replacement adapter gekocht voor 25 euro en die was merkbaar slechter van kwaliteit (hard plastic kabeltje die snel uitdroogde en stuk ging) Dus daar had ik niet zulke goede ervaring mee.

EDIT: ik lijk er een gevonden te hebben, die claimt goede apple kwaliteit te hebben.
"100% Original Apple products, not a cloning, not generic, not look-alike.
Money back guarantee.
"
De prijs mag er ook naar zijn :X . Mocht het niet zo zijn en toch bagger kwaliteit zijn, dan open ik gewoon een geschil via Paypal.

[ Voor 26% gewijzigd door autoreverse op 01-01-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:48
Mocht je adapter onder de twee jaar zijn en je hebt hem bij Amac of bij Apple gehaald kun je bij Amac deze onder garantie laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Terechte aanvulling, @Pendora, ik had het er niet bij gezet in mijn post hierboven :$ - de adapter is zelfs nog binnen het 1e jaar garantie. Echter is de kabel in de eerste maand direct al stuk gegaan door een stoelpoot - hij ligt daar bijna 1 cm open, de buitenste ommanteling.

De problemen van het niet willen laten opladen (afhankelijk van hoe het kabeltje ligt) doet zich sinds kort pas voor, en - natuurlijk weet ik het niet zeker - maar weet bijna zeker dat de kabelbreuk elders zit, gezien de gevolgen van lokale bewegingen.

Ik weet het natuurlijk niet 100% zeker, maar ik vermoed dat ik geen garantie kan claimen op het moment dat zo een zichtbare beschadiging door mijzelf is aangebracht.

Al met al, zal ik zeker eens voorzichtiger moeten omgaan met mijn magsafe adapters / kabels. Bij de oplader van de windows laptop gaat het al jaren goed (met hetzelfde gedrag) maar ja die kabel is dan ook stukken dikker en de trekontlastingen zijn ook veel stugger en sterker. :D

[ Voor 29% gewijzigd door autoreverse op 03-01-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johndoe73
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:02
Ik had laatst precies hetzelfde met een MacBook Pro van net geen twee jaar. Ook bij Apple gekocht dus twee jaar garantie. Even langs gegaan bij de Apple store in Amsterdam en kreeg zo een nieuwe oplader mee. Ik had de laptop zelf niet eens bij me. Wel even de aankoopbon uit mijn email laten zien. Bij de genius bar zijn ze meestal erg coulant,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:16

4POX

Everybody is wired

Hoe werkt het met de krimpkous? De connector is namelijk te dik voor een kleine krimpkous. Of heb ik de verkeerde kousen?

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1