PostNL pakketje - "Zending wordt voorbereid" - En nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 8.781 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb echt al honderden pakketjes besteld en zo.

Maar deze snap ik even niet: Enkele dagen geleden is dit pakket naar TNT gebracht (denk ik), door de verkoper.

Er staat nu al dagen "Zending wordt voorbereid".

Wat houdt dit nu precies in? De site van PostNL geeft niet veel uitsluitsel...

Gaat dit een zending zijn die verloren raakt? Of is deze nog niet naar het postkantoor gebracht (en alleen vooraf aangemeld op de site van PostNL)?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zending wordt voorbereid houd voor zover ik weet in dat de zending is aangemeld bij PostNL maar dat ie nog niet daadwerkelijk verwerkt en onderweg is.

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 07-01-2013 14:11 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Raven schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:11:
Zending wordt voorbereid houd alleen in dat de zending is aangemeld bij PostNL maar dat ie nog niet daadwerkelijk verwerkt en onderweg is.
Maar wel naar het postkantoor gebracht en door een medewerker gescand? Of ook nog niet?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ehm... dat weet ik zo niet :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:14
aangemeld cq een label gemaakt, maar nog niet gescand...

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Toevallig heb ik hetzelfde met mijn bestelde schoenen. Ik keek vanmorgen toevallig op track & trace en kreeg hetzelfde te zien, een PostNL medewerker vertelde me via twitter "De barcode klopt. Echter pas vandaag door afz voorgemeld. Hopelijk verzenden ze het ook vandaag."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je kan de pakketcode even naar https://twitter.com/PostNLwebcare sturen, dan zoeken ze het wel even uit.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Raven schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:16:
Je kan de pakketcode even naar https://twitter.com/PostNLwebcare sturen, dan zoeken ze het wel even uit.
Heb ik net gedaan. :) Ik wist niet dat dat er ook is! Handig. Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zolang het account niet (wéér :P ) suspended is, zijn ze daar bereikbaar :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
heb ik eens gehad met een bestelling van Amazon. Na een week cancelde Amazon hem vervolgens omdat mijn adres niet zou bestaan en daardoor de zending niet kon worden aangeboden aan PostNL. Ik heb al heel vaak wat besteld bij Amazon en mijn adres bestaat toch echt, dus ik denk dat er ergens een foutje in het proces is geslopen. Toen heb ik het maar ergens anders gekocht.

De bestelling is dus aangemeld bij PostNL, maar het pakket is nog niet aangeboden.

[ Voor 10% gewijzigd door SlaadjeBla op 07-01-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
SlaadjeBla schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:52:
heb ik eens gehad met een bestelling van Amazon. Na een week cancelde Amazon hem vervolgens omdat mijn adres niet zou bestaan en daardoor de zending niet kon worden aangeboden aan PostNL. Ik heb al heel vaak wat besteld bij Amazon en mijn adres bestaat toch echt, dus ik denk dat er ergens een foutje in het proces is geslopen. Toen heb ik het maar ergens anders gekocht.

De bestelling is dus aangemeld bij PostNL, maar het pakket is nog niet aangeboden.
What the hell.

Nouja, ik hoop niet dat ik zoiets krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bij H&M heb ik dat geregeld, na bestellen vrij snel de status "Verzonden" en aangemeld bij PostNL, maar pas na enkele werkdagen tot een week soms dat deze daadwerkelijk aan PostNL aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Vincentio schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:15:
Bij H&M heb ik dat geregeld, na bestellen vrij snel de status "Verzonden" en aangemeld bij PostNL, maar pas na enkele werkdagen tot een week soms dat deze daadwerkelijk aan PostNL aangeboden wordt.
Maar betekent dat dan dat het ook daadwerkelijk pas een week later naar het postkantoor wordt gebracht? Of ligt het dan al vanaf "Zending wordt voorbereid" op het postkantoor te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 01:00

Yor

Yor1313#2571

Dat betekent dat er mensen cq bedrijven zijn met een PostNL account en zendingen online kunnen aanmelden en dat die ter plaatse opgehaald worden wanneer de verzendende partij aanwezig is.

Je pakket is dus online aangemeld maar nog niet opgehaald door de medewerker van PostNL.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Overigens als je een pakketje afgeeft op het postkantoor, dan verschijnt deze melding ook, totdat het pakket voor het eerst gesorteerd wordt. Dan betekend het dus ingeleverd bij postkantoor maar nog niet verder verwerkt. Met weekend/feestdagen kan zo'n melding ook best lang blijven staan.

Zal wel komen doordat het aanmaken van de barcode op het postkantoor vergelijkbaar is met hoe bedrijven het doen die de barcode zelf aan kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Dank je wel voor jullie replies! Ik denk dat ik me niet zo'n zorgen hoef te maken, tenzij het morgenavond nog steeds zo is...

Toch klinkt het bericht van Yor nou weer niet zo positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

99 van de 100 keer betekent het dat het pakket nog niet bij postnl is ingeleverd maar dat het al wel aangemeld is en er een label is gemaakt door het bedrijf waar je gekocht hebt.
Dat het zo lang duurt kan postnl dus niks aan doen.
Zelfde probleem hadden heel veel mensen toen de clicktobuy.nl verrassingsdozen maar niet geleverd werden en de status 1 week lang op zending wordt voorbereid stond met een bezorgdatum die elke dag maar weer opschoof.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:36
Zoals al eerder aangegeven ligt dit echt aan de winkel waar je het gekocht hebt en niet aan Postnl. Sommige bedrijven kunnen zelf pakketten aanmelden, maar dan zijn ze nog niet verstuurd. Je ziet dit vaak voorkomen bij grotere kledingwinkels. Je krijgt dan direct een melding dat het pakket is 'verzonden', maar je kan vervolgens nog wel een tijdje wachten.

Je kunt dit ook controleren. Meestal staat er bij het aanmelden een standaard gewicht dat niet klopt. Bijvoorbeeld 100 gram of 1 kilo. Wanneer het pakket daadwerkelijk opgehaald is door postnl en verzonden staat er meestal het juiste gewicht bij. Dit heb ik vorige week ook nog meegemaakt met de webwinkel van tommy Hilfiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
klopt... heb zelf ook wel eens een deel van zo'n proces geprogrammeerd...
niet ieder bedrijf werkt op dezelfde manier, maar in mijn geval ging het zo:
- bedrijf meldt pakket aan bij PostNL via PostNL applicatie
- PostNL applicatie stuurt mail naar klant met T&T code
- PostNL applicatie print verzendlabel
- bedrijf doet verzendlabel en order-gegevens in een mapje en legt die in een bakje
- magazijn medewerker pakt mapje uit bakje
- magazijn medewerker zoekt bestelde artikelen bij elkaar
- magazijn medewerker pakt bestelde artikelen in en doet label op de doos
- magazijn medewerker zet pakket in rolkooi voor PostNL
- PostNL komt 1 keer in de x dagen bij bedrijf de pakketten ophalen
- PostNL haalt pakketten op en brengt ze naar sorteercentrum
- in sorteercentrum wordt pakket gescand en DAN pas verandert je status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 20:45
Dit werkt dus nog steeds zo :/

Ik kreeg gister een mail van de shop waar ik besteld heb:
Beste Arnout,

Bedankt voor uw bestelling bij xxx.

Wij hebben uw bestelling aangeboden aan PostNL.

Ordergegevens:
xxx

Uw track & trace code is: 3SYZxxx, het kan even duren voordat de tracering gegevens beschikbaar zijn.
Ah, mooi, ze hebben het verzonden. Even klikken op de track en trace, en jawel, vandaag tussen 12.30u en 14.30u wordt het bezorgd.

Dat was gisteren....

Vandaag om een uur of elf nog even kijken naar de track en trace, en ineens is de bezorgdatum aangepast. Ga je googlen... en wat blijkt: status "Zending wordt voorbereid" betekent dat de bezorgdatum gewoon kan schuiven, als de shop het nalaat om de zending over te dragen.

Toon dan gewoon geen bezorgdatum. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:35
Zodra er een status update is na het voorbereiden (aangemeld, in depot, in route) kan de shop er weinig meer aan doen.

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoezo een (oud topic) om hoog trappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 20:45
Dibbuz schreef op zondag 14 december 2014 @ 00:37:
Zodra er een status update is na het voorbereiden (aangemeld, in depot, in route) kan de shop er weinig meer aan doen.
Snap ik. Alleen is dit dus een status die aangeeft dat er wel een track & trace is aangemaakt, maar dat het pakket nog niet is aangeleverd bij PostNL.

Kan ook nog een misbruikt worden. Ik heb namelijk de shop gebeld en die zegt doodleuk: "uw hebt een track & trace DUS het pakket is door ons verzonden". Wat dus gewoon niet waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:33

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Een topic kicken zoals nu gebeurd is echt nergens voor nodig. Dit topic gooi ik dan ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.