PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 07-01-2013 14:11 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Maar wel naar het postkantoor gebracht en door een medewerker gescand? Of ook nog niet?Raven schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:11:
Zending wordt voorbereid houd alleen in dat de zending is aangemeld bij PostNL maar dat ie nog niet daadwerkelijk verwerkt en onderweg is.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
the older I get, the better I was...
Oscar Wilde
Heb ik net gedaan.Raven schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:16:
Je kan de pakketcode even naar https://twitter.com/PostNLwebcare sturen, dan zoeken ze het wel even uit.
Oscar Wilde
De bestelling is dus aangemeld bij PostNL, maar het pakket is nog niet aangeboden.
[ Voor 10% gewijzigd door SlaadjeBla op 07-01-2013 14:53 ]
What the hell.SlaadjeBla schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:52:
heb ik eens gehad met een bestelling van Amazon. Na een week cancelde Amazon hem vervolgens omdat mijn adres niet zou bestaan en daardoor de zending niet kon worden aangeboden aan PostNL. Ik heb al heel vaak wat besteld bij Amazon en mijn adres bestaat toch echt, dus ik denk dat er ergens een foutje in het proces is geslopen. Toen heb ik het maar ergens anders gekocht.
De bestelling is dus aangemeld bij PostNL, maar het pakket is nog niet aangeboden.
Nouja, ik hoop niet dat ik zoiets krijg....
Maar betekent dat dan dat het ook daadwerkelijk pas een week later naar het postkantoor wordt gebracht? Of ligt het dan al vanaf "Zending wordt voorbereid" op het postkantoor te wachten?Vincentio schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:15:
Bij H&M heb ik dat geregeld, na bestellen vrij snel de status "Verzonden" en aangemeld bij PostNL, maar pas na enkele werkdagen tot een week soms dat deze daadwerkelijk aan PostNL aangeboden wordt.
Je pakket is dus online aangemeld maar nog niet opgehaald door de medewerker van PostNL.
http://yor.minitroopers.com
Zal wel komen doordat het aanmaken van de barcode op het postkantoor vergelijkbaar is met hoe bedrijven het doen die de barcode zelf aan kunnen maken.
Toch klinkt het bericht van Yor nou weer niet zo positief.
Verwijderd
Dat het zo lang duurt kan postnl dus niks aan doen.
Zelfde probleem hadden heel veel mensen toen de clicktobuy.nl verrassingsdozen maar niet geleverd werden en de status 1 week lang op zending wordt voorbereid stond met een bezorgdatum die elke dag maar weer opschoof.....
Je kunt dit ook controleren. Meestal staat er bij het aanmelden een standaard gewicht dat niet klopt. Bijvoorbeeld 100 gram of 1 kilo. Wanneer het pakket daadwerkelijk opgehaald is door postnl en verzonden staat er meestal het juiste gewicht bij. Dit heb ik vorige week ook nog meegemaakt met de webwinkel van tommy Hilfiger.
niet ieder bedrijf werkt op dezelfde manier, maar in mijn geval ging het zo:
- bedrijf meldt pakket aan bij PostNL via PostNL applicatie
- PostNL applicatie stuurt mail naar klant met T&T code
- PostNL applicatie print verzendlabel
- bedrijf doet verzendlabel en order-gegevens in een mapje en legt die in een bakje
- magazijn medewerker pakt mapje uit bakje
- magazijn medewerker zoekt bestelde artikelen bij elkaar
- magazijn medewerker pakt bestelde artikelen in en doet label op de doos
- magazijn medewerker zet pakket in rolkooi voor PostNL
- PostNL komt 1 keer in de x dagen bij bedrijf de pakketten ophalen
- PostNL haalt pakketten op en brengt ze naar sorteercentrum
- in sorteercentrum wordt pakket gescand en DAN pas verandert je status

Ik kreeg gister een mail van de shop waar ik besteld heb:
Ah, mooi, ze hebben het verzonden. Even klikken op de track en trace, en jawel, vandaag tussen 12.30u en 14.30u wordt het bezorgd.Beste Arnout,
Bedankt voor uw bestelling bij xxx.
Wij hebben uw bestelling aangeboden aan PostNL.
Ordergegevens:
xxx
Uw track & trace code is: 3SYZxxx, het kan even duren voordat de tracering gegevens beschikbaar zijn.
Dat was gisteren....
Vandaag om een uur of elf nog even kijken naar de track en trace, en ineens is de bezorgdatum aangepast. Ga je googlen... en wat blijkt: status "Zending wordt voorbereid" betekent dat de bezorgdatum gewoon kan schuiven, als de shop het nalaat om de zending over te dragen.
Toon dan gewoon geen bezorgdatum.

Waar vui zit, zit geen glans!
Snap ik. Alleen is dit dus een status die aangeeft dat er wel een track & trace is aangemaakt, maar dat het pakket nog niet is aangeleverd bij PostNL.Dibbuz schreef op zondag 14 december 2014 @ 00:37:
Zodra er een status update is na het voorbereiden (aangemeld, in depot, in route) kan de shop er weinig meer aan doen.
Kan ook nog een misbruikt worden. Ik heb namelijk de shop gebeld en die zegt doodleuk: "uw hebt een track & trace DUS het pakket is door ons verzonden". Wat dus gewoon niet waar is.
Dit topic is gesloten.