Hallo mede tweakers,
Ik wil graag een stevige externe 2.5" hdd kopen. Ik heb momenteel een WD externe hdd liggen maar die is van plastic en daar zit een grote scheur in. Ik weet van mezelf dat ik niet heel 'teder' om ga met deze dingen dus wil ik graag een aluminium hdd hebben. Ik zoek een 1tb schijf met een usb 3.0 aansluiting.
Na wat rond gekeken te hebben op de pricewatch kwam ik er achter dat er heel weinig aluminium 2.5" externe hdd's zijn. Je hebt een LaCie Rikiki maar de aansluiting van het kabeltje blijkt allemaal niet zo best te zijn. Deze Rikiki is voor ongeveer 85 euro te koop.
Mijn vraag is of het niet slimmer is om zelf een externe 2.5" hdd te bouwen. Ik heb de volgende 2 opties gevonden:
Hitachi 5K1000, 1tb, 2.5" schijf, € 66,60 - Afuture.nl link
LogiLink UA0106, aluminium behuizing, usb 3.0, € 11,50 - Afuture.nl link
Samen is dit incl. verzendkosten ongeveer 82 euro.
Hitachi 5K1000, 1tb, 2.5" schijf, € 66,60 - update.nl link
Eminent EM7033, aluminium behuizing, usb 3.0, € 15,04 - update.nl link
Samen is dit incl. verzendkosten ongeveer 84 euro.
Zijn deze opties minder betrouw baar dan een normale externe hdd te kopen?
Graag uw mening!
Ik wil graag een stevige externe 2.5" hdd kopen. Ik heb momenteel een WD externe hdd liggen maar die is van plastic en daar zit een grote scheur in. Ik weet van mezelf dat ik niet heel 'teder' om ga met deze dingen dus wil ik graag een aluminium hdd hebben. Ik zoek een 1tb schijf met een usb 3.0 aansluiting.
Na wat rond gekeken te hebben op de pricewatch kwam ik er achter dat er heel weinig aluminium 2.5" externe hdd's zijn. Je hebt een LaCie Rikiki maar de aansluiting van het kabeltje blijkt allemaal niet zo best te zijn. Deze Rikiki is voor ongeveer 85 euro te koop.
Mijn vraag is of het niet slimmer is om zelf een externe 2.5" hdd te bouwen. Ik heb de volgende 2 opties gevonden:
Hitachi 5K1000, 1tb, 2.5" schijf, € 66,60 - Afuture.nl link
LogiLink UA0106, aluminium behuizing, usb 3.0, € 11,50 - Afuture.nl link
Samen is dit incl. verzendkosten ongeveer 82 euro.
Hitachi 5K1000, 1tb, 2.5" schijf, € 66,60 - update.nl link
Eminent EM7033, aluminium behuizing, usb 3.0, € 15,04 - update.nl link
Samen is dit incl. verzendkosten ongeveer 84 euro.
Zijn deze opties minder betrouw baar dan een normale externe hdd te kopen?
Graag uw mening!