Waterdichte laptop rugtas

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06 13:59
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar een 100% waterdichte laptop rugtas. Ik gebruik mijn brommer het hele jaar door voor woon/werk verkeer en moet daarvoor ook vaak een laptop vervoeren.

De laptop rugtas moet 100%waterdicht zijn en niet al te groot (max 45 cm hoog en max 15 liter).
Daarnaast moet de rugtas een speciaal vakje hebben voor laptops tot 15.6 inch.

Heb zelf al rond gekeken en kom dan uit op merken als bijv. ortlieb etc. Opzich goede waterdichte tassen maar niet speciaal voor laptops of al snel te groot.

Wellicht dat andere tweakers al een soortgelijke situatie hebben meegemaakt en advies kunnen geven.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Ik deed vroeger mijn laptop altijd in een plastic zak en vervolgens in me rugtas, heeft altijd perfect gewerkt, er kwam geen druppel water bij. Misschien een idee voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06 13:59
^ Dat doe ik op dit moment ook, maar kost mij elke keer teveel moeite en aangezien ik toch een nieuwe laptop rugzak moet aanschaffen kan ik netzo goed eentje nemen die waterdicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk dat er niet waterdichte laptoptassen te krijgen zijn. Er is namelijk niet één fabrikant die daar garantie op durft te geven lijkt me....
Zelf heb ik een motorrugzak die ik weleens gebruik, maar ook daarin doe ik mijn laptop in een zak. Die is in de praktijk waterdicht, maar ik wil geen risico's lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 16:05

auto660

1991 240 GL Brick

Ik fiets zelf elke dag naar school (ongeveer 10 minuten) en heb mijn laptop gewoon in mijn rugzak (eastpack) en dan weer in een laptop tas (hema). Heel soms zit er een klein vochtig plekje op de laptop tas als het heeeeel hard regent maar ik denk dat je wel heel hard je best moet doen wil je dan je laptop nat krijgen.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459694

Omdat ik in schotland studeer (waar het heel vaak regent) en toch altijd op de fiets ga, heb ik ook lang gezocht naar een goede waterdichte laptoprugzak. uiteindelijk ben ik uitgekomen op een Ogio Newt II S. Hij is wel net wat groter dan wat jij aangeeft, maar hij is van goede kwaliteit en wat vooral goed is, is dat hij de rits voor het laptopgedeelte aan de zijkant zit, waardoor de rits al minder een doorlekgevaar is. ook kun je goed een waterdichte spray gebruiken, dat helpt ook. Of, zoals hierboven al aangeraden is, kun je je laptop ook nog eens in zoiets in een gewone laptoptas doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:33
Alle daypacks van deuter hebben een ingebouwde rainpack, gebruik zelf een 26 liter variant om mij laptop mee te vervoeren, hoewel het geen echte laptoptas is vind ik het geweldig, enige tas die ik comfortabel lang kan dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ruudvanelk schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:03:
Alle daypacks van deuter hebben een ingebouwde rainpack, gebruik zelf een 26 liter variant om mij laptop mee te vervoeren, hoewel het geen echte laptoptas is vind ik het geweldig, enige tas die ik comfortabel lang kan dragen.
Met rainpack bedoel je zo'n regenhoes? Ik vraag me af of dat op de motor zo lekker gaat werken, gezien de hoeveelheid rijwind waar je last van hebt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 13:12

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Er zijn waarschijnlijk wel rugzakken (of sprays) die water afstoten, ziet er heel vreemd uit maar de stof zelf blijft dan kurkdroog. Zelf heb ik dit 'fenomeen' gister meegemaakt toen ik iets schoon wou maken, alleen de doek wou het water niet opnemen en bleef gewoon kurkdroog. Zelf zou ik in jouw geval gaan voor een eastpack (die zijn al zo goed als waterdicht, zeker het laptopvak) + een dergelijke spray erop.

Edit: zoiets http://www.motorkledingou...of-spray-400ml-p-876.html + http://www.eastpak.com/nl...n/large-padded-black.html

[ Voor 16% gewijzigd door RoofTurkey op 08-01-2013 15:11 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-06 14:44
Kijk ook eens naar Crumpler tassen. Ik heb ook een laptop tas van crumpler, maar daar is nog nooit water in gekomen. Hij is nu al 7 jaar oud en nog steeds zonder beschadigingen aan de binnen of buitenkant.
Maargoed hij was ook wel ontzettend duur (gekocht tegen inkoopsprijs op stage plek)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Northface Hotshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.futurumshop.nl/img/6157-0556-N1206.jpg

Gemaakt van hetzelfde beroemde materiaal als de Duffelback, stof is 100% waterdicht, ritsen niet helemaal helaas, desondanks nog geen water binnengehad. Voordeel is wel dat de laptop achter de rits zit dus als er water binnenkomt gaat het niet over de laptop..

Afbeeldingslocatie: http://ortlieb-tassen.nl/media/catalog/product/cache/1/image/520x520/f3d94f1aad1a5649fe3278e3ece5919c/v/e/velocity_r4002_front-ortlieb.jpg

Ortlieb Velocity (er zijn meer modellen) Zijn wel 100% waterdicht, maar allicht een beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoetie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 16:17
duur maar goed volgens een oud-klasgenoot van me: Freitag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-06 15:49
The North Face heeft inderdaad verschillende waterdichte rugzakken met laptopvak! Heb zelf de Hotshot erg fijn ding!
Pagina: 1