[Windows 8] BSOD KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED na norton

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinblade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-07-2018
Hallo tweakers,

Bij het opstarten van mijn windows 8 pro (gedownload via onthehub.com) krijg ik vlak na het booten (de computer is in principe al geboot, je kan inloggen) een BSOD met KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED. Nu probeerde ik dit op te lossen door in safe mode te komen met shift+f8, maar dat lijkt niet te werken. Als ik naar de installatie-dvd boot kan ik alleen in de cmd line booten.

Nu ben ik in mijn ubuntu-OS geboot, heb van C:\Windows\Minidump de minidump uitgelezen via osronline.com:

https://dl.dropbox.com/u/40912731/DA2.cfm.html

Het proces installTeefer.exe zorgt blijkbaar voor de fout. Deze blijkt afkomstig van symantec te zijn, de virusscanner die ik heb geinstalleerd voordat ik herstarte. Nu is mijn vermoeden dat deze incompatible is met windows 8. Maar aangezien ik niet kan booten in safe-mode of recovery kan doen heb ik geen idee hoe ik symantec kan verwijderen of kan verhinderen dat deze automatisch opstart. Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?

Ik heb dus linux op een andere partitie staan. Mijn systeem specs zijn als volgt (in het geval die er toe doen):

-Computer-
Processor : 4x Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
Memory : 8177MB (1758MB used)
OpenGL Renderer : GeForce 210/PCIe/SSE2
-Printers-
No printers found
-SCSI Disks-
ATA WDC WD2500KS-22M
ATA Hitachi HTS72503
TSSTcorp CDDVDW SH-S203D
Generic STORAGE DEVICE
ATA SAMSUNG SSD 830

Moederbord: GA-P35-DS3R rev 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinblade
Door InstallTeefer.exe te hernoemen naar InstallTeefer1.exe kan ik weer naar windows 8 booten. Het lukt me echter niet meer om symantec te verwijderen. Bij het verwijderen zegt de wizard "was interrupted before Symantec Endpoint Protection could be completely installed." Symantec moet misschien eerst compleet geinstalleerd zijn voor dat je hem kan verwijderen? In ieder geval kan ik InstallTeefer1.exe niet terug hernoemen naar InstallTeefer.exe via Windows, dit kan alleen SYSTEM doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Heb zoiets ook gehad, maar dan dat hij niet wou verwijderen.
Heb toen dit ingevult op google

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Symantec heeft hier removal tools voor (cleanwipe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinblade
@Nivida_intel ik had AppRemoval geprobeerd, deze zei dat hij norton had verwijderd, maar deed niets.

@Blackspot, Bedankt! Hij lijkt compleet verwijderd te zijn nu :).