Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-11 16:20
Beste,

Gister was ik en nog een stel vrienden gezellig aan het lannen. Niks aan het handje, totdat een vriend van mij Cola in schenkt en daarna zijn glas met cola op de tafel om gooit. Cola over de tafel en loopt zo in een straaltje van de tafel af op mijn comptercase. Dit is opzich al niet leuk, maar nu viel het ook nog precies in het ventitaltiegat ( met draaidende Fan ) wat aan de bovenkant zit van mijn case. Resultaat: Alles onder de cola in mijn pc. :-( :'( Ik wou meteen mijn pc uit doen, maar nog voor ik de kans had sprong de pc zelf al uit.
Daarna meteen stroom uit gedaan en lopen deppen met een droge doek op de plekken waar ik het zag. Maar het zit ook in het koelblok van de processor, over de printplaat van de videokaart, moederbord onder de druppels van cola ( die door de draaidende Fan overal heen zijn geslingerd ) en ook de voeding zat/zit er onder.
Het gebeurde gister avond 11 uur en heb de pc gelaten voor wat het was. ( zo veel mogelijk droog gemaakt waar ik bij kon )

Volgens mij zit de cola vrij wel overal en ik weet nu niet wat ik moet doen? :?

Valt dit schoon te maken? of gewoon via verzekering van die vriend ( als dat kan???) en anders wordt er een andere financiele oplossing gevonden.

Hopelijk weten jullie raad.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je had het beter gelijk uit elkaar kunnen schroeven en alles schoon moeten spoelen. Cola is nogal vies en plakkerig, dus hoe sneller je erbij bent hoe beter. Alles pas weer aanzetten als het schoon en droog is, anders heb je de kans daadwerkelijk nog meer te slopen.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
1 : Verzekering bellen en vragen wat die kunnen doen (is meest makkelijke oplossing)
2 : Demi-water / alcohol gebruiken om de hele boel goed schoon te maken, dan 36 uur oid op de verwarming leggen en laten drogen. Alhoewel ik vermoed dat je al veel te laat bent, de cola heeft zich nu waarschijnlijk overal al ingevreten.

• dokteronline
Ja ik ben daar ook bang voor, maar ik had gister avond geen mogelijk om het schoon te spoelen/maken met demi water, dit was niet voorhanden. Daarom heb ik het gelaten voor wat het is.

Vriend zou vandaag met de verzekering bellen om te kijken wat er te doen valt.

• ShadowBumble
  • Laatst online: 10:58

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Gomez12 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:49:
1 : Verzekering bellen en vragen wat die kunnen doen (is meest makkelijke oplossing)
2 : Demi-water / alcohol gebruiken om de hele boel goed schoon te maken, dan 36 uur oid op de verwarming leggen en laten drogen. Alhoewel ik vermoed dat je al veel te laat bent, de cola heeft zich nu waarschijnlijk overal al ingevreten.
NOOIT op de kachel leggen je hebt dan een kans dat je pcb's iets krom trekken. Gewoon keuken tafel is inpreciepe genoeg als er maar voldoende licht bij kan, en dan op keukenpapier laten drogen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dokteronline schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:56:
Ja ik ben daar ook bang voor, maar ik had gister avond geen mogelijk om het schoon te spoelen/maken met demi water, dit was niet voorhanden. Daarom heb ik het gelaten voor wat het is.

Vriend zou vandaag met de verzekering bellen om te kijken wat er te doen valt.
Had het dan gewoon onder de kraan schoongespoeld, dat is altijd nog beter dan die zure rotzooi erop laten zitten.

• dokteronline
zal wel paar flessen demi water kopen en zoveel mogelijkschoonmaken wat er schoon te maken valt en dan hopen dat het allemaal nog werkt. thanks!
Pagina: 1