Toon posts:

Asus P6T SE met 24 GB (3x8GB)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Eerste post hier, ik zit met een probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een werkend systeem hier (op mijn werk) met een Asus P6T SE moederbord en daarin 2 sets van 3x2 GB (12 GB dus). Aangezien dit te weinig is momenteel (veel After Effects en 3D Max etc) was het idee om dit te upgraden naar 24 GB.

Hiervoor hebben we de volgende kit besteld:
Crucial CT3KIT102472BQ1139

Nu heb ik vanochtend deze geprobeerd in de pc te plaatsen maar niks werkt.

Wat ik al heb gedaan:

- Bios geupdate naar rev. 0908
- Enkele strip geplaatst in A1 (de 1e oranje)
- Enkele strip van het oude geheugen geplaatst in A1 (werkt perfect, 2 GB wordt herkend)

Daarbij geeft het moederbord geen piepje, maar dat deed hij in het verleden ook al niet. Hij piept alleen 2 x kort als je hem afsluit, verder geeft hij nooit een piep.

Heb het geheugen gekocht bij Azerty, maar deze zijn pas vanaf 2 uur telefonisch te bereiken, dus ik wilde het eerst hier proberen ;)

Iemand tips/suggesties wat ik nog kan doen?

Alvast bedankt! :)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:24

Nemesizz

Untouchable

Je hebt ECC Reg geheugen gekocht en dat ondersteunt de P6T niet volgens de specs op Asus's website.

Daar staat:
6 xDIMM, Max. 24 GB, DDR3 2000(O.C.)*/1866(O.C.)*/1800(O.C.)*/1600*/1333/1066 Non-ECC,Un-buffered Geheugen.

Bepaalde Asus borden zijn nog wel een picky met geheugen, dus even op de QVL kijken welke geheugens ondersteund worden (andere kunnen wel werken, maar niet 100% zeker).

Maar ECC Reg gaat op veel consumenten borden niet werken, de meeste ondersteunen het niet. Dus opzoek naar non-ECC unbuffered modules ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ai, dat is zuur... Wist niet dat dat zo werkte met ECC Reg etc. :$

Wat kun je mij adviseren dan wat wel zou werken? Bij voorkeur wel 24 GB. 2 sets van 3x4 GB?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De support van geheugen ligt ook niet alleen aan het moederbord, bij dit platform is het zo dat de geheugencontroller in de CPU zit. Die moet er dus mee overweg kunnen. Afaik moet je dan een Xeon hebben wil je gebruik maken van ECC reg. Nog los van het feit wat het moederbord er voor invloed op heeft.

Daarbij kan het systeem maar overweg met 24GB in totaal, grote kans dat 3x 8 dus niet gaat werken, maar dat je 6x4 moet hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ok... das een hoop geleerd in een ochtend ;)
Processor is een i7 970.

Ik zal vanmiddag bellen met Azerty en kijken of ik het geheel kan omruilen voor een setje wat wel compatibel is.

Bedankt voor zover!