Heren Tweakers,
na 3 dagen aanrommelen en googlen en op IRC kanalen kom ik dan hier uit.
ik zit vast met mijn ubuntu server
wat heb ik gedaan;
ik had een virtuele ubuntu server.
128 GB harddisk
harddisk loopt vol, 0 bytes beschikbaar.
virtuele harde schijf heb ik uitgebreid tot 256 GB.
er draait een LVM op met EXT4.
nieuwe partitie gemaakt, primair, geformatteerd met 8E (Linux LVM).
toegevoegd als PV.
via VGEXTEND de VG uitgebreid zodat deze nu een 220 GB had.
via e2fsck ook het EXT4 systeem uitgebreid.
DF-H zegt nu dat ik een 100 GB vrij heb.
mooi!
niet dus...
bij een reboot krijg ik device-mapper : table : sda 3 too small for target als foutmelding en hij kan het root systeem niet mounten.
SDA5 was het oude systeem, SDA3\HDA3 was de nieuwe partitie die ik had gemaakt en waarover ik het volume had uitgebreid.
mijn server boot nu dus gezellig in initramfs.. en ik kan niks meer doen
boot ik echter in een linux live cd van ubuntu, dan werkt alles prima, ik zie mijn volume, vgdisplay etc. zijn helemaal blij en alles werkt..
maar zogauw ik gewoon weer probeer te booten in mijn server, helaas, device-mapper : table : sda 3 too small for target.
op de server staat veel mysql data die ik ni9et kwijt wil, plus veel config data.. ik weet weinig van linux dus ik zit echt helemaal vast nu..
na 3 dagen aanrommelen en googlen en op IRC kanalen kom ik dan hier uit.
ik zit vast met mijn ubuntu server
wat heb ik gedaan;
ik had een virtuele ubuntu server.
128 GB harddisk
harddisk loopt vol, 0 bytes beschikbaar.
virtuele harde schijf heb ik uitgebreid tot 256 GB.
er draait een LVM op met EXT4.
nieuwe partitie gemaakt, primair, geformatteerd met 8E (Linux LVM).
toegevoegd als PV.
via VGEXTEND de VG uitgebreid zodat deze nu een 220 GB had.
via e2fsck ook het EXT4 systeem uitgebreid.
DF-H zegt nu dat ik een 100 GB vrij heb.
mooi!
niet dus...
bij een reboot krijg ik device-mapper : table : sda 3 too small for target als foutmelding en hij kan het root systeem niet mounten.
SDA5 was het oude systeem, SDA3\HDA3 was de nieuwe partitie die ik had gemaakt en waarover ik het volume had uitgebreid.
mijn server boot nu dus gezellig in initramfs.. en ik kan niks meer doen

boot ik echter in een linux live cd van ubuntu, dan werkt alles prima, ik zie mijn volume, vgdisplay etc. zijn helemaal blij en alles werkt..
maar zogauw ik gewoon weer probeer te booten in mijn server, helaas, device-mapper : table : sda 3 too small for target.
op de server staat veel mysql data die ik ni9et kwijt wil, plus veel config data.. ik weet weinig van linux dus ik zit echt helemaal vast nu..
60 TB can not be enough