[Win7-64x] Gemaximaliseerd scherm is niet maximaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57
Ik heb een HTPC aangesloten op mijn tv (samsung, 1080p) en dat werkt prima, met uitzondering van dit probleempje. Bijvoorbeeld:

- Ik open windows verkenner en maximaliseer het scherm (gaat goed).
- Ik zet de HTPC in slaapmode (gaat goed)
- Ik zet de HTPC weer aan en het gemaximaliseerde scherm vult opeens nog maar 1/4 van het scherm

Het scherm is wel gemaximaliseerd volgens windows, de "maximaliseer / demaximaliseer" knop van het scherm geeft de optie aan van demaximaliseren. Als ik de windowsknop + pijl omhoog doe gebeurt er niks. Dubbelklikken op de bovenste balk zorgt ervoor dat het scherm overschakelt naar "niet gemaximaliseerd".

Als ik dan het scherm bijv. via windows knop + linker pijl, gevolgt door windows knop + pijl omhoog weer maximaliseer dan werkt het zoals het hoort.

Het lijkt er haast op alsof het scherm op een gegeven moment terugschakelt naar een lagere resolutie (ziet er uit als 1280x720), daarna weer terug gaat naar 1920x1080 maar dan de scherm-groottes niet aanpast.

Ik heb nog niet veel succes gehad met zoeken naar oplossingen voor dit probleem, gek genoeg ben ik tot nu toe maar 1 persoon tegengekomen die exact hetzelfde probleem heeft en dat was op een Mac. Als iemand een idee heeft, ik probeer graag alles om 't op te lossen.

Edit:
Na wat betere zoekopdrachten zie ik nu wat posts over displayport monitoren (maar ik denk dat dat ook voor HDMI kan gelden). Als je de pc aan hebt met de tv uit denkt windows dat er geen monitor aangesloten is en schakelt ie terug naar een defaut resolutie (1024x768 oid). Dit zou ook bij mij de oorzaak kunnen zijn, ik zal het eens testen.

[ Voor 12% gewijzigd door Max Hunt op 07-01-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je dat het IE scherm niet meer maximaal is of het hele bureaublad? Als het goed is staat de resolutie vast in de driver en zal deze nooit veranderen. Op welke kaarten zitten de schermen aangesloten? En is alles ingesteld als extended desktop? Gebruik je een multi-monitor programma?