Na het lezen van verschillende KVM achtige setups ben ik nog niet gekomen tot een oplossing voor mijn (gewenste) setup. Deze is nu op dit moment als volgt:
Nu wil ik de setup aanvullen/vervangen met het volgende:
Voor werk: desktop + apple keyboard en muis + bestaande LCD (1 monitor setup).
Voor prive: mac mini + appley keyboard en muis + dual monitor setup.
Ik verwacht dat ik met een KVM switch aan de gang moet maar ben daar niet zeker van.
Wat ik reeds overwogen heb is het volgende:
Desktop via DVI naar bestaande monitor, verder omvat de monitor een USB hub dus ook usb van desktop naar monitor aansluiten. Keyboard en muis via USB op monitor.
Mac mini via mini-displayport (in de thunderbold port wat zou moeten werken) naar de displayport van de bestaande 24" LCD. De tweede (nieuwe) monitor gaat dan via HDMI of DVI op de tweede mac mini. Tevens USB naar de USB van de bestaande 24" LCD, en daar zit dan het keyboard en de muis op aangesloten.
In principe zou dit moeten werken, maar de 2 PC's die beide de bestaande monitor als USB hub gebruiken lijkt met niet te werken. Ben ik er met een USB KVM oplossing waarmee ik 2 PC's naar 1 USB hub (de monitor) kan schakelen? Of zou/moet er een andere (betere) oplossing zijn?
- 1 desktop van het werk ((PS/2 ongebruikt) + USB (tobo/muis) + DVI-D (24" LCD))
- 2 monitor (24" LCD (DVI-D, VGA, DisplayPort) + 19" LCD (VGA, DVI-I)
- 1 USB keyboard
- 1 USB muis
Nu wil ik de setup aanvullen/vervangen met het volgende:
- 1 mac mini
- 19" LCD vervangen door nieuwere 23/24" LCD
- keyboard vervangen door USB of wireless Apple keybord
- muis vervangen door wireless Apple muis.
Voor werk: desktop + apple keyboard en muis + bestaande LCD (1 monitor setup).
Voor prive: mac mini + appley keyboard en muis + dual monitor setup.
Ik verwacht dat ik met een KVM switch aan de gang moet maar ben daar niet zeker van.
Wat ik reeds overwogen heb is het volgende:
Desktop via DVI naar bestaande monitor, verder omvat de monitor een USB hub dus ook usb van desktop naar monitor aansluiten. Keyboard en muis via USB op monitor.
Mac mini via mini-displayport (in de thunderbold port wat zou moeten werken) naar de displayport van de bestaande 24" LCD. De tweede (nieuwe) monitor gaat dan via HDMI of DVI op de tweede mac mini. Tevens USB naar de USB van de bestaande 24" LCD, en daar zit dan het keyboard en de muis op aangesloten.
In principe zou dit moeten werken, maar de 2 PC's die beide de bestaande monitor als USB hub gebruiken lijkt met niet te werken. Ben ik er met een USB KVM oplossing waarmee ik 2 PC's naar 1 USB hub (de monitor) kan schakelen? Of zou/moet er een andere (betere) oplossing zijn?