2 computers, 2 monitoren, 1 toetsenbord en 1 muis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07 10:00
Na het lezen van verschillende KVM achtige setups ben ik nog niet gekomen tot een oplossing voor mijn (gewenste) setup. Deze is nu op dit moment als volgt:
  • 1 desktop van het werk ((PS/2 ongebruikt) + USB (tobo/muis) + DVI-D (24" LCD))
  • 2 monitor (24" LCD (DVI-D, VGA, DisplayPort) + 19" LCD (VGA, DVI-I)
  • 1 USB keyboard
  • 1 USB muis
De setup bestaat buiten de 19" LCD uit een setup van het werk. Daar is qua software weinig niets aan te veranderen (volledig dichtgetimmerde bios/boot/windows) dus een software oplossing zoals synergy lijkt me uitgesloten.

Nu wil ik de setup aanvullen/vervangen met het volgende:
  • 1 mac mini
  • 19" LCD vervangen door nieuwere 23/24" LCD
  • keyboard vervangen door USB of wireless Apple keybord
  • muis vervangen door wireless Apple muis.
Nu vraag ik me af hoe ik dit het beste aan kan sluiten zodat ik eenvoudig het volgende kan bereiken:
Voor werk: desktop + apple keyboard en muis + bestaande LCD (1 monitor setup).
Voor prive: mac mini + appley keyboard en muis + dual monitor setup.

Ik verwacht dat ik met een KVM switch aan de gang moet maar ben daar niet zeker van.
Wat ik reeds overwogen heb is het volgende:
Desktop via DVI naar bestaande monitor, verder omvat de monitor een USB hub dus ook usb van desktop naar monitor aansluiten. Keyboard en muis via USB op monitor.
Mac mini via mini-displayport (in de thunderbold port wat zou moeten werken) naar de displayport van de bestaande 24" LCD. De tweede (nieuwe) monitor gaat dan via HDMI of DVI op de tweede mac mini. Tevens USB naar de USB van de bestaande 24" LCD, en daar zit dan het keyboard en de muis op aangesloten.

In principe zou dit moeten werken, maar de 2 PC's die beide de bestaande monitor als USB hub gebruiken lijkt met niet te werken. Ben ik er met een USB KVM oplossing waarmee ik 2 PC's naar 1 USB hub (de monitor) kan schakelen? Of zou/moet er een andere (betere) oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Kun je door middel van remote desktop op je pc van werk werken? Dan hou je gewoon je Mac als hoof systeem, en log je in op de andere pc. Geen gezeur met kabels e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je kan toch gewoon via een KVM je muis, tobo en 19" monitor aansluiten en de 24" direct op je Mac?

Al hoewel de optie van Bartjezz nog beter is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-07 11:27

Eagle Creek

Breathing security

Ik heb zelf een pc en mac mini met 2 schermen. De mac mini neem ik over met VNC. Echter heb ik één monitor ook aangesloten op de mac mini. Ik kan dus kiezen:

Fysiek:
Desktop dual
Mac mini enkel

VNC:
Desktop n.v.t.
Mac mini dual

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
@Bartjezz en Eagle Creek: Helaas is de desktop pc van het werk helemaal dichtgetimmerd (bios/boot/windows) dus daar kan ik geen remote desktop client of server op installeren.

Het zou zeker mijn voorkeur hebben maar dat is een grote beperking aan de config.

@Deveon: KVM zou kunnen, wellicht dan muis, tobo en 24" op de KVM en de 19" (of de toekomstige vervanger) standaard als 2e scherm op de mac mini.

Nu vroeg ik me af in hoeverre het een oplossing zou zijn om de desktop op de 24" aangesloten te laten, de mac mini ook op de 24" en op de 19" en de muis en tobo via een bluetooth dongle te laten werken, dus in de desktop en in de mini een bluetooth ontvanger en afhankelijk van welke pc aan staat werken tobo en muis voor die pc. Dit lijkt me voor de mini niet zo'n probleem, maar gezien de dichtgetimmerde windows op de desktop ben ik bang dat ik een bluetooth ontvanger daar niet aan de praat krijg omdat deze drivers zal moeten installeren wat niet gaat......gr....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Waarom niet gewoon software matig, dat kost je geen stuiver: Synergy.

Werkt perfect.

Edit: Maar als je niks kan/mag installeren is dit ook geen optie.

[ Voor 21% gewijzigd door RaZ op 07-01-2013 20:37 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
RaZ schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:35:
Waarom niet gewoon software matig, dat kost je geen stuiver: Synergy.

Werkt perfect.

Edit: Maar als je niks kan/mag installeren is dit ook geen optie.
Zie openingspost en zie mijn reactie hierboven.

De enige optie die ik zie om dit softwarematig te implementeren is door de hd uit de desktop te halen, een image van de HD te maken en die op de een of andere manier in een vitual machine te draaien. Maar of dat werkt, ik vraag het me af, dan zit ik ook nog eens met het feit dat de pc opstart via een usb-cardreader met chipkaart en password, of ik deze in de VM aan de praat krijg... heb er een hard hoofd in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-07 11:27

Eagle Creek

Breathing security

VNC hoef je niet te installeren die kun je gewoon uitvoeren. Ik neem aan dat je wel applicaties zonder administratorpermissies mag draaien.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Eagle Creek schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 01:36:
VNC hoef je niet te installeren die kun je gewoon uitvoeren. Ik neem aan dat je wel applicaties zonder administratorpermissies mag draaien.
De startbalk, windowskey+E en dergelijke zijn allemaal uitgeschakeld, dus ik kan ook VNC niet vanaf de deskop draaien.

....ik weet het.... wat een beveiliging..... het is het ministerie van justitie, die zijn nogal voorzichtig sinds Tonino denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Wellicht dat deze aten 2 port USB KVM Switch dan toch de beste optie is. En daar dan alleen de USB van gebruiken. Zou dat nog software behoeven of switched deze automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385882

Met een KVM switch je dmv tobo key-combi of x2 ScrLK bijv. dat is trouwens wat ik heb en het is x2 ScrLK.

Edit: als ik je een tip mag geven is: ga niet te snel achter elkaar van desk-top switchen ze hebben snel de neiging om verward te raken dan moeten de kabels loos en vast weer. Bewaar de bon ook goed, vaak hebben ze kort leeftijd twee van hetzelfde model gingen binnen de jaar dood de laatste doet het all 3 jaar ofzo even afkloppen :)

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 385882 op 09-01-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
thanks voor de tip! Maar om te switchen met die key-combi, moet daar geen software voor geinstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

berties schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:43:
[...]

Zie openingspost en zie mijn reactie hierboven.

De enige optie die ik zie om dit softwarematig te implementeren is door de hd uit de desktop te halen, een image van de HD te maken en die op de een of andere manier in een vitual machine te draaien. Maar of dat werkt, ik vraag het me af, dan zit ik ook nog eens met het feit dat de pc opstart via een usb-cardreader met chipkaart en password, of ik deze in de VM aan de praat krijg... heb er een hard hoofd in...
als het zo beveiligd is als jij zegt, dan zou de kast ook niet openmaken er zit geheid een tamper switch in. gaan ze vragen waarom je hem hebt open gemaakt
berties schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:46:
thanks voor de tip! Maar om te switchen met die key-combi, moet daar geen software voor geinstalleerd worden?
neuh dat zit in de switch

[ Voor 212% gewijzigd door Fish op 09-01-2013 23:01 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products/xl/055244/3/conceptronic_2port_usb_kvm_switch_with_audio.jpg

Geen oplossing?

Sluit beide PCs aan via dat kastje, knoop je tobo+muis er ook aan, en switch tussen beide PCs door het drukken op een knopje. Geen soft- en hardware aanpassingen nodig.

[ Voor 37% gewijzigd door EG Mike op 10-01-2013 11:53 ]

Pagina: 1