Asus of Abit of?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Hoi,

Ik wil een snelle P3 gaan kopen - een 800 of sneller en dan het liefste met 133MHz FSB en in flipchip formaat (is op dit moment geloof ik de 800 de snelste die daarin verkrijgbaar is.) Probleem is natuurlijk: het moederbord.

Ik zou kunnen wachten op de i815, maar ik heb het gevoel dat het nog wel wat maanden gaat duren voordat we die daadwerkelijk hier in de winkel zien liggen, ook al zou hij ergens in de komende weken gelanceerd worden.

Wat er dan overblijft: VIA Apollo Pro presteert zwaar onder de maat en i820 wil ik al helemaal niet aan denken. Dus...

BX? Probleem is alleen, welke dan? Abit Be-2 of Asus CUBX? En als ik daarvoor ga - kan ik er wel echt vanuit gaan dat ik die op 133MHz krijg? Want ik wil mijn P3 niet gaan onderklokken natuurlijk :)

(Of misschien toch wachten op i815?)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Hoi, ik weet niet zoveel van BX-borden (de nieuwere), maar wat je zegt over de Via Appolo Pro 133a valt nogal mee! Zwaar onder de maat? Met een beetje tweaken is ie misschien maar 2 tot 3% langzamer, en hij heeft die 1/2 AGP devider (voor als je wilt gaan overclocken :P). Laat Via dus niet meteen als optie achterwege!!! Ik snap niet waar al die Via-"haat" vandaan komt...in ieder geval niet door eigen ervaringen (ik doel hier trouwens zeker niet alleen op jouw ;))...

PC Specs

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik ben het eens met bomberman; de apollo pro presteerde misschien wat onder de maat. De apollo pro A daarintegen zit vrijwel op hetzelfde niveau als de BX.

Als je toch perse een BX bord wil zou ik de abit nemen, maar puur omdat ik nu ook een abit heb en dat bevalt prima. De asus is absoluut ook geen slechte keus.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Bomberman: Ik heb inderdaad geen directe ervaring met borden met een VIA-chip, maar tegelijkertijd zie ik in veel benchmarks dat met een overgeclockte BX of een *ack* i820, een gemiddelde P3-800 zo rond de performance in Q3/UT zit van een Athlon 850-900, maar met een VIA-plank loopt'ie vaak zelfs maar rond het niveau van een Athlon/P3 700... Ter illustratie, bekijk de P3-933 review die nu op de frontpage staat bij Anand (www.anandtech.com) en zie het verschil in de benchmarks...

Maar bedankt voor de tip - ik zal de VIA toch ook zelf eerst even van dichtbij bekijken :)

• Martijn
  • Laatst online: 08-09 13:19
Dat is echt ontzettend grote bullshit. Lees maar eens de reviews die Koen van www.hardwareinfo.net over de Via Apollo Pro 133A heeft gemaakt, presteerd ongeveer gelijk aan de BX, alleen is de memory performance iets lager, maar dat schijnt voor een deel al opgelost te zijn met een paar bios updates en nieuwere drivers. Maar dat een P3 933 op een 133A even goed presteerd als een P3 700 op een BX is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord... :)

• Martijn
  • Laatst online: 08-09 13:19
oh,. en dan nog iets. Ik zou absoluut GEEN P3 kopen met een 133Mhz FSB. Je overklokmogelijkheden zijn dan namelijk heel erg klein. Ook zou ik niet zo'n snelle kopen, want hoe dichter ie bij de 1 Ghz komt, des te slechter is ie op te klokken. Koop gewoon ergens een 600E of 650E, en klok die lekker over. Heb je dezelfde snelheid voor veel minder geld...

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:44

Mex

:) :)BE6-II :) :)

Verwijderd

Ik heb voor de Abit gekozen, maar heb ook lang getwijfeld.
Ik ben erg tevreden over mijn BE6II.

Op Tom's Hardware site staat waarschijnlijk alles wat je wilt weten.

Die rare duitser heeft er echt kaasie van.

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Hoi ,

Ik heb zelf ook voor de keuze gestaan zal ik voor een Asus P3V4X of Abit BE6 II gaan.

Ik krijg morgen aan mijn deur een postbode
en hij brengt mij een BE6 II. En ik hoop hier
een goed moederboord aan te hebben .
alleen nou nog een Coppermine 600E of 650
slot 1 of FC-PGA. Dat wordt zoeken naar een speld in een hooiberg.

Greetingz NeWbie

Verwijderd

Martijn heeft gelijk, aleen de inde winkel liggende 550E en 600E FC of secc2 zijn nog flink over te klokken, de rest is in de fabriek al een eind aan z'n kunnen gebracht, 133 is weing eer mee te behalen, en 700 of 800 krijg je hoggstens (met luchtloeling) 100 tot 150 MHz hoger.

Mij 550E loopt op 825Mhz en op 150MHz FSB...
http://more.at/hardware

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

De Asus CUBX roels wel. Heb er hier eentje in met een PIII700 100Mhz in een desktopkast. Loopt perfect stabiel op 805 (7*115). En je kan 8 ide devices aansluiten, da's ook lekker (4x UDMA 33 en 4x UDMA 66).

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

Verwijderd

Ik heb zelf een BH6. en ik heb daarop een 600EB uitgeprobeerd. ik kreeg hem maar op 126 mhz stabiel i.p.v 133 mhz. ik heb er verder ook niet naar gekeken waarom, wou gewoon even checken of dat dat zonder probleem kon, bij mij niet dus. (heb natuurlijk wel 133 mhz geheugen en mijn videokaart liep op 2/3.) zal wel aan de videokaart liggen ofzo.
maar in ieder geval als je geen problemen wilt pak die via chipset.
Pagina: 1