Toon posts:

Probleem KPN interactieve TV + WiFi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Een vriend van mij heeft het volgende probleem. Hij heeft een ZTE H220N KPN experia box. Hier is 1 TV en een aantal computers op aangesloten. Vanuit dit kastje heeft hij een kabel getrokken naar een Cisco Linksys E1000 draadloze router. De kabel gaat in poort 1 van deze router, niet in de WAN poort (router zou zo dus als switch moeten functioneren). Op deze router zit een PlayStation en een laptop bedraad aangesloten. Hierop zit ook een Motorola VIP1853 TV decoder.

In eerste instantie werkt alles prima. Maar zodra hij de TV decoder aan zet die op de Cisco router zit aangesloten, valt internet over WiFi op die router weg. Internet/WiFi via de experia box werkt nog wel. Ook apparaten die via de kabel op de Cisco router zijn aangesloten hebben nog internet. Hij kan het WiFi netwerk dan nog wel zien en er ook verbinding mee maken, alleen is er geen enkele connectiviteit (zelfs de router kan niet gepingd worden.)

Op het forum van KPN heeft iemand exact hetzelfde probleem: http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=3262
Alleen nog geen bruikbare reacties.

Ik vroeg me af of iemand hier nog een idee heeft.

EDIT: Ik wilde nog even toevoegen: De DHCP server op de Cisco router staat uit. Het zijn dus niet twee gescheiden netwerken, alle apparaten zitten in dezelfde IP range.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2013 08:43 ]

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-12 17:14
de tv decoder hoort aan gesloten te zitten op poort 3.
de poorten 1,2,4 (ja rare volgorde) zijn voor internet.

zelf hier de zelfde zte H220n staan
met 2 tv's

1 kabel van modem naar kast bij tv daar een oude switch neer gezet.
vandaar uit 1 kabel naar tv woonkamer en 1 kabel naar boven tv slaapkamer.

1 kabel naar zolder, op een hp pro curve switch.
en van daar uit naar server en pc

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet in welke poort de motorola TV decoder op de Cisco router zit, maar volgensmij geld dat poort 3 verhaal alleen voor de KPN experia box? Op die Cisco router zijn alle poorten (behalve de WAN poort dan, welke niet gebruikt wordt) aan elkaar gelijk toch?

TV doet het ook ongeacht in welke poort van de Cisco router die zit. Alleen zodra je hem aan zet valt WiFi weg. Ik vind het zo vaag omdat ik altijd gedacht had dat het niet uit maakt of je je PC via WiFi of via de kabel op dezelfde router aansluit, je zou toch in hetzelfde netwerk moeten komen? Echter, met de TV decoder aan werkt internet over de kabel (allemaal via die Cisco router) wel, maar over WiFi niet. Zelfs de router zelf, noch elk ander apparaat in het netwerk, is te pingen. Verbinden met het netwerk lukt wel, de laptop kan zichzelf wel pingen op zijn eigen LAN adres, maar niks anders. Zodra je de TV decoder uit zet, werkt alles weer na enkele seconden.

8)7 |:( :'( :?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Nog een laatste bump...

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-12 22:46
De cisco (omdat hij als switch ingesteld staat en zowel internet als TV regelt) stuurt ook het televisie signaal over de WiFi uit.
Ik heb thuis ook dit probleem gehad met een router waar DD-WRT op draaide. Hier kon ik in de firewall instellen dat IGMP pakketten niet via WiFi werden uitgezonden.
Hoe je dit met je cisco op moet lossen durf ik niet te zeggen.

[ Voor 30% gewijzigd door Kalkran op 15-01-2013 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank! Dat ga ik is proberen.
Pagina: 1