Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Luidpsrekers bij laptop (AV-40 of AE-A2)

Pagina: 1
Acties:

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:49

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een speakerset voor bij mijn werkplek thuis. In het kader van budget is mijn oog gevallen op een tweetal speakersets maar ik kan er moeilijk achterkomen welke van de twee nou de betere keus is. Hier op GoT gezocht naar wat vergelijkbare topics maar de enige die ik kan vinden is na drie posts doodgebloed.

De keuze gaat tussen de M-audio AV40 en de Audioengine A2. Die laatste is met 189 euro de duurste van de twee maar ik kan er maar slecht achterkomen wat het prijsverschil van 60 euro rechtvaardigd.

de AV40 lijkt erg slecht leverbaar te zijn maar als ik zo rondkijk is er nog geen opvolger van deze set te koop?

Wat doe ik ermee?
Muziek luisteren en een beetje muziek maken. Ik heb in het verleden wat gedaan met Creative en logitech setjes maar ik wordt op den duur altijd een beetje geirriteerd door de slechte balans tussen hpge, midden en lage tonen. Voor 40 euro kun je ook niet veel verwachten denk ik, dus daarom nu mijn budget wat vergroot om te kunnen kijken naar setjes onder de 200 euro.

Ik ben geen audiofiel maar heb wel behoefte aan een redelijk gebalanceerd luisterbeeld en wil daarbij ook een keer het volume omhoog kunnen gooien zonder dat de boel staat te clippen.

kortom; ik zou graag weten welke van bovenstaande sets de voorkeur geniet en waarom. Alvast bedankt voor antwoorden en/of alternatieven :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou ze beiden bestellen, uitproberen en dan de gene die niet bevalt terug sturen. Geluid is vrij persoonlijk, op deze manier kan je beiden gewoon een tijdje aanhoren. Kost je enkel de verzendkosten terug maar dan weet je zeker dat je de juiste keuze maakt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Dat is een oplossing, maar daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.. ten eerste omdat ik twee keer zoveel uit moet geven als ik van plan was, zij het voor een korte tijd.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Verwijderd

Ga naar een winkel, en probeer ze beiden uit! d:)b

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je ze beiden niet uit wilt proberen zou ik de goedkoopste nemen. Ik lees op internet enorm veel verschillen van meningen over beide speakers en denk dat er geen objectieve keuze te maken is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Hmm ja misschien heb je ook wel gelijk. Ik zal eens beginnen met naar een winkel hobbelen om ernaar te luisteren :)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:54

DjVe

Hatsaflats!

Ik denk dat de M-Audio best prima klinkt, maar dat hij wel wat veder van de muur moet staan (en niet in een hoekje) vanwege de reflexpoort op de achterkant. Zet je die strak op de muur, dan kan het laag wat gaan bonken. De AudioEngine is wat breeder inzetbaar en heeft qua units wel een streepje voor, echter is het geen bassmonster. Al met al zou ik gaan voor de A2!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Thanks voor je advies! Ik ga even luisteren maar heb de indruk dat de AV40 gewoonweg niet meer leverbaar is..

Pagina: 1